کد خبر: ۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
به مناسبت عید سعید قربان تمام کشتارگاه‌های دام شمال استان کرمان از ساعت هفت صبح تا 13 ظهر باز هستند و 17 اکیپ ثابت و 28 اکیپ سیار بهداشتی دامپزشکی در روز عید قربان بر سلامت دام قربانی و گوشت استحصالی این دام‌ها نظارت می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، به مناسبت عید سعید قربان تمام کشتارگاه‌های دام شمال استان کرمان از ساعت هفت صبح تا 13 ظهر باز هستند و 17 اکیپ ثابت و 28 اکیپ سیار بهداشتی دامپزشکی در روز عید قربان بر سلامت دام قربانی و گوشت استحصالی این دام‌ها نظارت می‌کنند.

همچنین 92 نفر نیروی دامپزشکی از جمله 30 نفر دکتر دامپزشک، 48 نفر بازرس بهداشتی و 14 نفر ناظر شرعی در قالب 45 اکیپ برای انجام امر مذکور ساماندهی شده‌اند.

علیرضا زینلی‌پور اظهار داشت: شبکه دامپزشکی سیرجان کما فی‌سابق آمادگی لازم برای ارائه خدمت در روز عید قربان به منظور حفظ سلامتی شهروندان و تأمین بهداشت عمومی را دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان تصریح کرد: در همین راستا و به منظور خدمت‌رسانی هرچه بهتر به عموم همشهریان کشتارگاه‌های دام سیرجان، زیدآباد و پاریز در روز عید سعید قربان باز بوده و آماده خدمت‌رسانی به عموم مردم هستند.

وی ادامه داد: این اکیپ‌ها در قالب هشت اکیپ ثابت و سیار، چهار  دامپزشک، هشت بازرس نظارت بهداشتی و ناظر شرعی در همه مناطق شهرستان حضور یافته و فعالیت دارند و نظارت و کنترل کشتارگاه‌ها، میدان‌های عرضه دام و سطح شهرستان آماده پاسخگویی به سئوالات بهداشتی همشهریان هستند.

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان یادآور شد: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست محیطی، موجب انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان می‌شود و از شهروندان درخواست داریم برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گوشت دام‌های قربانی را به مدت حداقل 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد نگهداری کنند و از کشتار دام به ویژه دام‌هایی با نشانه‌های درمانگاهی غیرطبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی، قارچی و تب‌دار و در منازل، معابر و میدان‌های عرضه دام خودداری کنند.

زینلی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت، سل، هاری، سیاه زخم و همچنین ارتقا و تأمین بخشی از بهداشت عمومی از تمام شهروندان و خیران درخواست داریم تا از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند و با مراجعه به کشتارگاه صنعتی دام سیرجان، زیدآباد و پاریز از خدمات رایگان نظارت و ذبح بهداشتی دام بهره‌مند شوند.

وی خاطر کرد: همشهریان می‌توانند در صورت نیاز و برای کسب هر گونه اطلاعات بهداشتی با شماره تلفن 42205036 شبکه دامپزشکی سیرجان تماس حاصل کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)