کد خبر: ۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
وی افزود: صدام قبل از حمله رسمی به ایران، در 19 ماه طلیعه انقلاب اسلامی، حدود 638 مورد تجاوز زمینی، هوایی و دریایی به ایران داشت که خلاف مقررات بین المللی بود و در 31 شهریور جنگ را رسما آغاز کرد.
استاندار کرمان گفت: در بودجه عمرانی مبالغ خوبی در خزانه استان وجود دارد و برخی دستگاه ها هنوز موافقتنامه را مبادله نکرده و باید در این خصوص اقدام کنند زیرا حدود 90 درصد اعتبار عمرانی در خزانه مانده است.

 علیرضا رزم حسینی عصر امروز 31 شهریورماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهداء اظهار کرد: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس پایمردی کرده و کشور را از دامن یک جنگ خانمان سوز نجات دادند.

وی افزود: صدام قبل از حمله رسمی به ایران، در 19 ماه طلیعه انقلاب اسلامی، حدود 638 مورد تجاوز زمینی، هوایی و دریایی به ایران داشت که خلاف مقررات بین المللی بود و در 31 شهریور جنگ را رسما آغاز کرد.

رزم حسینی تصریح کرد: از آغاز جنگ، رزمندگان ما عملیات های موفقی داشتند و با فداکاری و شجاعت فرزندان ملت، دفاع را هشت سال انجام دادیم و یک وجب از خاک کشور را به دست دشمن ندادیم و در حال حاضر جمهوری اسلامی از اقتدار امنیتی خوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: دفاع مقدس به عنوان مقطع درخشانی در تاریخ سلحشوری ایران است و باید همواره در همه جا به نسل جوان یادآوری شود و مدیران باید در این هفته به صورت مردمی با کارکنان در مراسم حضور یابند.

استاندار کرمان با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری اظهار کرد: انتظار داریم مدیران و مسوولان شهرستان ها بی طرفی خود را داشته باشند و رییس جمهور تاکید دارند که ما فقط مجری قانون هستیم و دستگاه های اجرایی در استان و شهرستان ها و حوزه های انتخابی باید مراقب باشند تا جانب داری از جناح، گروه و شخصی نشود تا بتوانیم انتخابات خوب و با آرامشی در پایان سال برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود: تکریم ارباب رجوع بسیار مهم است و از برخی ادارات گزارش می رسد که مدیران مردم را پشت درب ها معطل می کنند. باید در وقت داده شده مشکلات مردم رسیدگی شود.

رزم حسینی تصریح کرد: در بحث بودجه ای سال جاری، با توجه به شرایطی که برجام هنوز اجرایی نشده است، 70 درصد درآمدهای دولت تا امروز محقق شده و سال گذشته تا این تاریخ 92 درصد محقق شده بود.

وی بیان کرد: در بودجه عمرانی مبالغ خوبی در خزانه استان وجود دارد و برخی دستگاه ها هنوز موافقتنامه را مبادله نکرده و باید در این خصوص اقدام کنند زیرا حدود 90 درصد اعتبار عمرانی در خزانه مانده است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مدیران باید پروژه های نیمه تمام را در بودجه سال آینده مورد توجه قرار دهند، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه از سال آینده کلید خواهد خورد و در 10 سال باقی مانده چشم انداز استان کرمان باید جبران عقب ماندگی 10 سال گذشته باشد و دستگاه ها باید ریل گذاری پروژه های جدید را در تدوین برنامه انجام دهند.

رزم حسینی با بیان اینکه از جمله اقدام خوبی که در برنامه ششم توسعه انجام شده، این است که صنایع پتروشیمی در افق آینده استان کرمان دیده شده و کرمان می تواند به یکی از قطب های پتروشیمی کشور تبدیل شود تصریح کرد: سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و زیرساخت های تمدن هلیل از برنامه های ویژه در برنامه ششم توسعه برای استان کرمان است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حضور سرمایه گذاران خارجی را در کشور داریم که بخشی از آنها به استان کرمان مراجعه می کنند و طی یک ماه گذشته در تهران کمیته پشتیبانی مثلث توسعه اقتصادی را تشکیل داده و تقسیم کار شده و لیستی از پروژه های استانی را به اتاق ایران داده ایم که برای گسیل هیئت های خارجی به استان و استفاده از ظرفیت ها تلاش می کنیم.

رزم حسینی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه در استان به دنبال نهاد اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی هستیم و طی سه ماه گذشته با توجه به پیگیری ها، ستاد اقتصاد مقاومتی وزارتخانه ها و استانداران تشکیل شد تا با استفاده از ظرفیت های استانی و گرفتن اختیارات و امتیازات که منجر به خلق ثروت و مزیت می شود، بتوانیم در استان ها کار کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به اول مهر و بازگشایی مدارس گفت: آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه های بسیار مهم کشور است و بسیاری از خانواده ها تحت تاثیر این نهاد هستند و همه موفقیت های و ناکامی ها در این حوزه مستقیم به جامعه منتقل می شود.

وی با بیان اینکه برخی از مدارس در استان کرمان هنوز نیاز به بازسازی جدی دارند و در جنوب مدرسه کپری داریم که باید اقدام جدی شود تصریح کرد: 99 درصد بودجه آموزش و پرورش به دلیل ساختارهای قدیمی و نیروی انسانی مازاد، هزینه ای است.

رزم حسینی در ادامه بیان کرد: در سال های گذشته کمیته امداد در حوزه خوداشتغالی کار خوبی انجام داد و سال گذشته رتبه سوم کشور در جذب اعتبارات را کسب کرده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه سال گذشته 200 میلیارد تومان اعتبار در خوداشتغالی در استان داشتیم، گفت: قرار است تا 15 روز آینده همه دستگاه هایی که اعتبار قابل ملاحظه ای دارند، در این زمینه طرح جامع را تدوین کنند و ببینیم چه تعداد افراد بیکار به طور واقعی در استان وجود دارد و منابعی که لازم است برای خوداشتغالی بدهیم که بخشی توسط دولت و بخشی توسط بانک ها تامین می شود.

وی افزود: در گازرسانی سطح استان حدود 370 میلیارد تومان اعتبار از بند «ق» بودجه توانستیم جذب کنیم و رتبه استان در گازرسانی شهری و روستایی در سال جاری چند پله صعود خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در جلسه شورای اداری استان کرمان از سند «نان سالم» استان کرمان رونمایی شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)