کد خبر: ۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر حج و زیارت استان کرمان گفت: تاکنون هیچ یک از زائران استان کرمان بین جان باختگان حادثه روز پنجشنبه رمی جمرات در منا نبوده اند.
مدیر حج و زیارت استان کرمان گفت: تاکنون هیچ یک از زائران استان کرمان بین جان باختگان حادثه روز پنجشنبه رمی جمرات در منا نبوده اند.

روح الله پور شعبان بامداد جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت فاجعه مصیبت بار سرزمین منا به مقام معظم رهبری، مسلمانان، ملت ایران بویژه خانواده داغدار زائران افزود: آمار جان باختگان و مجروحان حادثه منا براساس آنچه سازمان حج و زیارت تاکنون اعلام کرده یکهزار و 300 نفر کشته و 2 هزار نفر مجروح بوده که از این تعداد 131 کشته مربوط به هموطنان ایرانی است.

وی تصریح کرد: تاکنون براساس بررسی های صورت گرفته هیچ یک از زائران استان کرمان بین کشته شدگان نبوده اند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان گفت: بشخصه با مدیران و زائران 16 کاروان از مجموع 18 کاروان استان کرمان که در صحرای منا حضور دارند تماس تلفنی گرفته ام و سلامتی آنان را جویا شدم.

وی بیان کرد: در مورد دو کاروان دیگر که امکان تماس تلفنی مستقیم با عوامل اجرایی آنها برقرار نشد نیز از طریق سایر کاروان ها وضعیت آنها را بررسی کردیم.

پورشعبان گفت: یکی از جانباختگان حادثه منا نیز با کد 26130 به نام احمد ابراهیم زاده اعلام و از طریق شبکه خبر زیرنویس شد که پس از بررسی وضعیت این زائر مشخص شد مدیر کاروان زمانی که وی در بیمارستان بوده است با توجه به شرایط زائر، نامبرده را از بیمارستان بیرون آورده و چون اطلاعات مربوط به مصدوم ثبت و ضبط نشده بود نام او جزء آمار کشته شدگان اعلام شد.

وی اظهار کرد: برای اطمینان خاطر خانواده این زائر، مدیر کاروان ارتباط تلفنی بین وی و خانواده اش را برقرار می کند و این زائر با خانواده خود صحبت کرده است همچنین از صدا و سیما خواسته ایم که زیرنویس شبکه خبر اصلاح شود.

وی درباره وضعیت مجروحان این حادثه نیز گفت: از ساعت 16 پنجشنبه براساس اظهارات رییس سازمان حج و زیارت، عوامل سعودی از کمک رسانی عوامل اجرایی سایر کشورها از جمله تیم پزشکی و امدادی جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کردند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان، مهمترین مشکل حادثه روز پنجشنبه منا را نحوه امداد و نجات دانست و افزود: اگر این اقدام از سوی طرف سعودی به خوبی مدیریت می شد آمار کشته شدگان کاهش می یافت و بحث درمان زودتر انجام می شد.

وی گفت: امداد و نجات از سوی عوامل سعودی بسیار کند انجام شده و برای عوامل اجرایی و حتی خودروهای امدادی سایر کشورها از جمله ایران که تیم پزشکی و بیمارستانی بسیار قوی در موسم حج دارد نیز موانعی بوجود آمده است.

پور شعبان افزود: هنوز اسامی مجروحان حادثه منا اعلام نشده است اما اقدامات درمانی در خصوص آنها صورت گرفته و پیگیری ها از سوی مسوولان سازمان حج و زیارت و همچنین دستگاه های ذیربط در داخل کشور برای درمان و انتقال آنها در دست انجام است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)