کد خبر: ۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار رودبار جنوب :
با روی کار آمدن دولت نهم و دهم، منطقه ویژه اقتصادی جازموریان به سهام عدالت اختصاص یافت و در مدت هشت سال عملا کار این منطقه تعطیل شد. به دلیل سدهایی که در سیستان و بلوچستان، جیرفت و استان‌های همجوار احداث شده است آب این تالاب قطع شده و به علاوه حق‌آبه‌ای که بایستی از سد جیرفت داده می‌شده، اختصاص نیافته و هم اکنون تالاب جازموریان خشک شده است

فرماندار رودبار جنوب گفت: تنها بخش خصوصی می‌تواند به منطقه ویژه اقتصادی جازموریان ورود پیدا کند.

"عطا ناوکی" در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با منطقه ویژه اقتصادی جازموریان اظهار کرد: این منطقه پایان دولت سیدمحمد خاتمی مصوب دولت و مجلس شد و مبلغ یک میلیارد تومان برای کارهای مطالعاتی آن اختصاص یافت و حتی کد اعتباری نیز برای این منطقه در نظر گرفته شد.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت نهم و دهم، منطقه ویژه اقتصادی جازموریان به سهام عدالت اختصاص یافت و در مدت هشت سال عملا کار این منطقه تعطیل شد.

ناوکی ادامه داد: بار دیگر با آمدن دولت تدبیر و امید ما به دنبال برگرداندن هویت و کار اصلی منطقه ویژه اقتصادی جازموریان رفتیم که اعلام شد کد اعتباری این منطقه حذف شده است و فقط بخش خصوصی می‌تواند به آن ورود کند.

فرماندار رودبار جنوب با اشاره به اینکه این منطقه نقطه تلاقی هفت شهرستان و سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان وبلوچستان می‌باشد بیان کرد: تاکنون چهار گروه از بخش خصوصی ازاین منطقه بازدید کرده‌اند اما هنوز برای مرحله سرمایه‌گذاری اقدامی شده است.

وی گفت: البته 10 روز قبل نیز گروهی چینی از سوی سازمان عمران کرمان به منطقه ویژه اقتصادی جازموریان آمده و قول دادند تا سه ماه آینده برای عقد قرارداد برگردند.

ناوکی تصریح کرد: احساس می‌شود بایستی اعتباراتی دولتی نیز برای این منطقه در نظر گرفته شود و در این صورت مسیر برای بخش خصوصی نیز هموارتر خواهد شد.

فرماندار رودبار جنوب با اشاره به مزایای منطقه ویژه اقتصادی جازموریان ادامه داد: این منطقه نزدیک خط لوله گاز است و ریل و فرودگاه نیز برای آن تعریف شده است، ضمن اینکه رونق آن زمینه اشتغال و توسعه منطقه را به دنبال خواهد داشت.

وی سپس در رابطه با وضعیت تالاب جازموریان اظهار کرد: این تالاب در زهکلوت واقع شده است که به نقطه‌ای از سیستان و بلوچستان، قلعه‌گنج و رودبار جنوب وصل می‌شود.

ناوکی افزود: تالاب جازموریان زمانی تامین کننده علوفه مناطق نامبرده و همچنین هرمزگان و کرمان بوده است، وسعت این تالاب دو برابر دریاچه ارومیه بوده و 13 هزار نفر شتر در این تالاب پرورش می‌یافته است.

فرماندار رودبار جنوب بیان کرد: به دلیل سدهایی که در سیستان و بلوچستان، جیرفت و استان‌های همجوار احداث شده است آب این تالاب قطع شده و به علاوه حق‌آبه‌ای که بایستی از سد جیرفت داده می‌شده، اختصاص نیافته و هم اکنون تالاب جازموریان خشک شده است.

ناوکی با اشاره به اینکه تالاب جازموریان کاملا رو به نابودی است گفت: در سفر اخیر استاندار کرمان قرار شد از طریق هیات دولت حق‌آبه‌ی این تالاب پیگیری و حداقل تالاب مقداری نمناک و بخشی از علوفه استان تامین شود.

وی تصریح کرد: در گذشته 11 تا 13 هزار نفر شتر در تالاب جازموریان پرورش می‌یافت اما اکنون این تعداد به شش هزار نفر کاهش یافته است، همچنین این خسارت شامل دام‌های سبک و پرندگان نیز می‌شود.

فرماندار رودبار جنوب در پایان خاطرنشان کرد: از سرمایه‌گذاران نیز درخواست می‌شود در زمینه صنابع تبدیلی در این شهرستان ورود و به علاوه بر روی محصولاتی همچون حنا، وسمه و گوجه و بسته‌بندی گوشت شتر این منطقه نیز سرمایه‌گذاری کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)