کد خبر: ۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان شد
دکتر روحانی گفت: هم رفتارهای تحریک آمیز و توهین به پیامبر اسلام(ص) و هم ترور و خشونت ، خیانت به اسلام و مسلمانان است، کار اولی که مدعی اسلام نیست،غیر انسانی و غیراخلاقی است و کار دومی که ظلمش بالاتر است، افترا زدن به اسلام و راه حق است که هیچ ظلمی بدتر از آن نیست.

رییس جمهوری روز سه شنبه با اشاره به حوادث اخیر پاریس گفت: جمهوری اسلامی ایران هم ترور، خشونت و افراطی‌گری به بهانه دفاع از دین و هم توهین، فحاشی و تحریک احساسات پیروان ادیان را به نام دفاع از آزادی محکوم می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌ جمهوری در هفتصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت حوادث اخیر گفت: اینکه عده‌ای بخواهند به نام دفاع از دین، خودسری کنند، بکشند و ترور کنند، شایسته نیست و این حرکتها نه در شأن مسلمانان و نه در شأن اسلام است و نه با معیارهای دین مبین اسلام سازگار می‌باشد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه همواره باید نهی از منکر به انحاء و روش های مختلف وجود داشته باشد، تصریح کرد: اولین قدم در نهی از منکر با قلب، سپس با بیان و در جای لازم اقدام عملی است که باید در چارچوب فقه و مقررات اسلام، انجام شود.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه گروهی وابسته به سازمانی تروریستی، آنطور که گفته می‌شود القاعده مسئولیت حوادث پاریس را برعهده گرفته‌، افزود: جمهوری اسلامی ایران اساساً این اعمال و خشونت‌ها را محکوم می‌کند و آن را نه منتسب به مسلمانان و نه منتسب به اسلام می‌داند.

دکتر روحانی افزود: آن کسانی که به نام اسلام و مسلمانان ترور و خشونت انجام می‌دهند به دین خیانت می‌کنند که خوشبختانه کار زشت و قبیح آنها توسط همه علما و متفکران بزرگ دنیای اسلام محکوم شد و همه مسلمانان از این رفتار تبری جسته‌اند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه هرکس کار خودسرانه از نوع ترور و خشونت انجام دهد، از نظر ما محکوم است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مقام بیان و عمل پرچمدار مبارزه با خشونت، افراطی‌گری و ترور است و امروز از کشورهای گرفتار تروریست‌ها و تروریسم حمایت کرده و به آنها کمک می‌کند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کار زشت دیگری که انجام شد، توهین به اعتقادات یک و نیم میلیارد انسان بود، گفت: ظاهر این حرف‌ها به نام و در حمایت از آزادی بود، اما در باطن تحریک احساسات مسلمانان را به دنبال داشت.

رییس جمهوری تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص)، فقط به مسلمانان تعلق ندارد، بلکه همه اندیشمندان، متفکران و شخصیت‌های بزرگ جهان به رسول اکرم(ص) احترام می‌گذارند.

دکتر روحانی با ابراز تأسف از وقوع این توهین‌ها در کشوری که مدعی آزادی است، گفت: فاجعه‌بار است که در دنیای امروز توهین، فحاشی و تحریک احساسات دیگران را آزادی بنامیم و جای تأسف دارد که در دنیای متمدن امروز و به دنبال پیشرفت‌های علم و دانش هنوز عده‌ای نتوانند این مسایل ساده را تشخیص دهند که توهین کردن حتی به یک انسان ناشایست است تا چه رسد به شخصیت بزرگ رسول اکرم(ص).

رییس جمهوری ادامه داد: قرآن به ما می‌گوید حتی به کفار و بت‌پرستان و آنهایی که اعتقادی ندارند نباید فحاشی کنیم، بلکه باید با منطق و استدلال آنها را به راه مستقیم هدایت نماییم.

دکتر روحانی تأکید کرد: توهین و تحریک احساسات دیگران به نام آزادی افراط را شعله‌ور می‌کند همچون باروت که انفجاری بزرگ را مهیا می‌کند و نشان از آن دارد که دست‌هایی پشت پرده است تا نگذارند بین دنیای اسلام و دنیای دیگر ارتباط برقرار شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران از اولین دولت‌هایی بود که به صراحت هر دو ماجرا را محکوم کرد، گفت: پس از اعلام محکومیت سخنگوی امور خارجه، وزیر خارجه نیز در ژنو در مصاحبه‌ای به صراحت و به روشنی توهین به پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرد و توضیح داد که این اعمال چگونه می‌تواند افراطی‌گری را شعله‌ور کند. 

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در شرایط کنونی ما در داخل کشور نیاز به وحدت و اتحاد داریم آن هم در شرایطی که درباره یک مسأله بزرگ در حال مذاکره هستیم و از نظر اقتصادی نیز وضعیت خاصی داریم.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز زمان اتحاد است و بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیاز داریم، گفت: این دولت نیز که همه افتخار جمهوری اسلامی ایران را به اسلامی بودن انقلابش می‌داند و همواره پناهگاه مسلمانان تحت فشار بوده با صدایی قوی، قاطع و بلند هر دو ماجرا را محکوم می‌کند.

دکتر روحانی گفت: هم رفتارهای تحریک آمیز و توهین به پیامبر اسلام(ص) و هم ترور و خشونت ، خیانت به اسلام و مسلمانان است، کار اولی که مدعی اسلام نیست،غیر انسانی و غیراخلاقی است و کار دومی که ظلمش بالاتر است، افترا زدن به اسلام و راه حق است که هیچ ظلمی بدتر از آن نیست.

رییس جمهوری در ادامه خاطر نشان کرد که از نظر فرهنگی باید در سطح دنیا خیلی کارها انجام دهیم، گفت:رسالت بزرگان، فرهیختگان و اندیشمندان و صاحبان قلم در دنیای اسلام این است که افکار عمومی را نسبت به این فجایع، آگاه کنند. تا دنیا متوجه شود که توهین، فحاشی، ترور و خشونت نه آزادی است و نه دفاع از دین، بلکه منجر به تفرقه، اختلاف و دودستگی خواهد شد.
دکتر روحانی گفت: خشونت و افراطی‌گری، ریشه‌هایش از توهین و تحریک احساسات دیگران نشأت می‌گیرد و عده‌ای را وادار می‌کند تا به انجام کارهای غیرمعقول مبادرت کنند.

رییس جمهوری همچنین اظهار امیدواری کرد که همه بتوانند در معرفی اسلام و چهره رحمانی پیامبر(ص) وظیفه خود را انجام دهند و در برابر ظلم‌ها و اهانت به اسلام مقاومت و پایداری کنند و افکار عمومی دنیا را در مسیر حق هدایت نمایند.

در این جلسه جزئیات مرتبط با افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی و تطبیق آن با نیازهای کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهادات دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص تصویب شد.

همچنین تصمیم‌گیری راجع به روسای چندین دانشگاه به جلسه بعد شورای عالی انقلاب فرهنگی موکول شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)