کد خبر: ۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش اختصاصی گفتارنوازبرگزاری تجمع مخالفان دولت مقابل مسجدجامع کرمان
حدود 50 یا 60 نفر زن و مرد متحصن، 20 یا 30 پلاکادر دست نویس، طوماری برای امضای حاضرین، یک بلندگو و میکروفن دستی و پارچه‌ای که روی آن نوشته شده: «اگر قرار نیست تحریم‌ها برداشته ‌شود پس توافق برای چه؟»

گفتارنو:

حدود 50 یا 60 نفر زن و مرد متحصن، 20 یا 30 پلاکادر دست نویس، طوماری برای امضای حاضرین، یک بلندگو و میکروفن دستی و پارچه‌ای که روی آن نوشته شده: «اگر قرار نیست تحریم‌ها برداشته ‌شود پس توافق برای چه؟» همه این‌ها تمام آن چیزی است که امروز در تجمعی تحت عنوان «تحصن غیرت» مقابل در اصلی مسجد جامع کرمان وجود داشت. تجمعی که در آن رسول الله وردی علیه برجام سخن گفت، مهدی محبان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت احمدی‌نژاد حضور پیدا کرد و مداحی هم مولودی خواند و هم ذکر مصیبت کرد.


یکی از دو تصویری که سایت هجرت از این تجمع منتشر کرده است

طبق اعلام قبلی قرار بود تحصن ساعت 7 صبح آغاز شود اما 2 ساعت طول کشید تا تجمع رسما آغاز شود. حدود 30 نفر از همان ساعت 7 صبح مقابل در اصلی مسجد جامع حضور داشتند. 10 نفرشان روحانی و بیشتر از نیمی از متحصنین را زنان تشکیل می‌دادند. مردها عموما روی لبه حوض جلوی مسجد نشسته‌اند و زنان در سایه دیوار. دیوار ضلع جنوبی ورودی مسجد جامع که در کنارش زیرانداز پهن کرده و روی زیراندازها در سایه دیوار نشسته و منتظرند تا تجمع آغاز شود.

 کسی در خصوص اینکه برنامه تجمع چیست و قرار است چه زمانی و به چه شکلی برگزار شود پاسخ نمی‌گوید. پیرمردی که از آنجا عبور می‌کند از دو نفر از تجمع کنندگان می‌پرسد: چه خبر است؟ می‌گویند مردم باید به توافق هسته‌ای اعتراض کنند تا در مجلس رد شود. همزمان زنی از سایه دیوار بلند شده و تلفن به دست می‌گیرد و با آن سوی خط این طور صحبت می‌کند که: «جمعیت قابل توجهی نیامده، تعداد تحصن کنندگان بد نیست اما قابل توجه هم نیست. چه کنیم؟» زنی دیگر که به همراه تعدادی از دختران دانشجو با فاصله از متحصنین ایستاده، خطاب به این دانشجویان می‌گوید: « بگذارید غیبت دهند، از غیبت‌هایتان برای تحصن استفاده کنید!»

از سوی دیگر فردی با مقوا و ماژیک وارد تحصن شده و در سوی دیگر چند نفر در حال امضای طوماری هستند که روی دیوار ضلع شمالی ورودی مسجد نصب شده. طوماری که روی پارچه قرمز نوشته شده و از نمایندگان مجلس می‌خواهد برجام را رد کنند. سه عکاس هم هر لحظه تمام وقایع را ثبت می‌کنند. ساعت به 9 صبح نزدیک شده و حالا تعداد تحصن کنندگان به حدود 60 نفر رسیده است. مهدی محبان مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمان در دولت قبل هم در به متحصنین می‌پیوندد و سخنرانی رسول الله وردی آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام الله وردی از روحانیون نزدیک به جبهه پایداری پس از آنکه تمام دنیا را به دو دسته حق و باطل تقسیم کرد، قسمت زیادی از سخنانش را به «شیطان» اختصاص داد. او گفت: «شیطان و جنودش همواره گرد حق حلقه زده‌اند برای تنگ کردن عرصه بر جنود الرحمن از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند. امروز شیطان سرمایه‌گذاری خود را در ایران که امتش با رهبر و ولایت منسجم هستند و حرف خدا را می‌زنند به کار گرفته است. شیطان و جنودش مترصد ورود به جریان حق هستند آنچه ما را به عنوان ولایتمداران حقیقی حفظ خواهد کرد، حب به ولایت و بغض به شیطان است.»

الله وردی در ابتدای سخنانش حضور در جمع متعترضین علیه برجام را «توفیق» ارزیابی کرد و گفت: «تحصن و اعتراض به برجام، جایگاه ویژه‌ای نزد حضرت ولی عصر (عج) دارد و این فرصت مغتنم را به حاضرین تبریک می‌گویم.»

او همچنین در ادامه گفت: «برجام پر از نکات منفی برای کشور است، از رئیس مجلس و نمایندگان استان کرمان توقع داریم که پا سست نکنند و تحت فشار قرار نگیرند ملت لعن خود را به کسانی که می‌خواهند پای امریکا را باز کنند، نثار می‌کنند.» پس از سخنان الله وردی مداحی به مناسبت عید غدیر مولودی خواند و پس از آن به مناسبت نزدیکی به محرم، ذکر مصیبت کرد. برنامه‌ای که در عمل آخرین اتفاق تحصن امروز صبح بود و پس از پایانش جمعی از تحصن کنندگان یکی یکی متفرق شدند اما حلقه اصلی تحصن همچنان جلوی مسجد باقی ماند.


تحصن امروز اما مختص کرمان نبود. با نزدیک شدن به موعد بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، گروه‌های مخالف برقراری توافق هسته‌ای در تهران هم تحصنی را مقابل مجلس شورای اسلامی ترتیب داده‌اند. تجمعی که فرماندار تهران آن را غیر قانونی دانسته و می‌گوید باید برای ادامه‌اش از فرمانداری مجوز بگیرند. از سوی دیگر صبح امروز حزب ندای ایرانیان هم برای برگزاری تجمعی در حمایت از برجام درخواست مجوز کرد. مساله مجوز اما در کرمان هم موضوعیت داشته و به گفته محمد علی توحیدی فرماندار کرمان تجمع امروز مقابل مسجد جامع بدون مجوز برگزار شده است. توحیدی در این خصوص به گفتارنو گفت: «هنوز هیچ درخواستی از سوی هیچ تشکیلاتی برای برگزاری تجمع در کرمان به فرمانداری نرسیده است.» این در حالی است که تجمع مخالفان صبح امروز به پایان رسید. 

برچسب ها: تحصن علیه برجام ،
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
1
واقعا متاسفم که یه عده قلیل میخوان سخنگوی مردم کرمان باشند
برادر دلواپس حتما به شهرهای جنوبی استان من سفر نکردی تا طعم تلخ فقر ونداری را ببینی انان که تو را پیش انداخته اند تا متحصن شوی هیچ بوی از فقر و نداری نبرده اند .
آلارم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
1
این مدیر کل باید از برخی مدیرکل های جنوب به یادگار مانده دولت قبل یاد بگیرد وکت وشلوار جدید ی بپوشد وتا می تواند خودش را به مدعیان اصلاح طلبی بچسباند و مرتب مصاحبه بکند وگزارش امید بدهد. هر چند در خلوت دوستان قبلی بگوید مصلحتی است وتدبیر.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)