کد خبر: ۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر امور شعب بانک سپه استان کرمان اظهار کرد: اگر میزان مطالبات بانک ها که 15 هزار میلیارد ریال است به این عدد اضافه شود، پرداختی ها از جمع منابع استان بیشتر است در حالی که حداکثر میزانی که بانک ها می توانستند طبق قانون پرداخت کنند 80 درصد منابع بوده است.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان وضعیت شبکه بانکی استان در دولت تدبیر و امید را تشریح کرد.
 
حسن امیری در گفت و گو با ایسنا منطقه کویر، اظهار کرد: شبکه بانکی استان کرمان تعامل لازم را با مدیران و سرمایه گذاران دارد و نسبت مصارف شبکه بانکی استان به منابع آن بیشتر است.
 
وی افزود: بزرگ ترین پروژه های استان کرمان از جمله گل گهر با مشارکت شبکه بانکی فعال شده و در حوزه بافت فرسوده، مردم عمدتا از محل منابع بانکی با نرخ پایین استفاده می کنند.
 
امیری با اشاره به مشارکت بانک ها در بهسازی و بازسازی 100 درصدی برخی روستاها، ادامه داد: همچنین بانک ها در طرح های بزرگ کشاورزی همکاری داشته و با توجه به بحران کم آبی در استان تلاش بر این است که حداکثر استفاده از منابع آب از طریق مکانیزه کردن کشاورزی صورت گیرد و شبکه بانکی در بحث گلخانه ها و استفاده از سیستم آبیاری نوین همکاری می کند.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر منابع بانکی استان کرمان 135 هزار میلیارد ریال است که این میزان جدا از بحث مطالبات بوده و 126 هزار میلیارد ریال در حوزه های مسکن، صنعت و معدن، صادرات و واردات، قرض الحسنه، خدمات بازرگانی و ... پرداخت شده است.
 
مدیر امور شعب بانک سپه استان کرمان اظهار کرد: اگر میزان مطالبات بانک ها که 15 هزار میلیارد ریال است به این عدد اضافه شود، پرداختی ها از جمع منابع استان بیشتر است در حالی که حداکثر میزانی که بانک ها می توانستند طبق قانون پرداخت کنند 80 درصد منابع بوده است.
 
وی در ادامه گفت: دو مشکل اساسی که در استان به وجود آمد وقوع زلزله های بم و زرند بود که کار فرا استانی انجام و منازل و واحدهای ویران شده با همکاری شبکه بانکی بازسازی شد.
 
امیری با اشاره به اینکه شبکه بانکی مشکلات خاص خود را دارد، تصریح کرد: شرایط مانند قبل نیست و مردم نسبت به مسائل اقتصادی آگاه شده و خودشان در بخش های مختلف سرمایه گذاری انجام می دهند که این امر موجب بروز مشکل در تامین منابع بانک ها شده است.
 
مدیر امور شعب بانک سپه استان کرمان بیان کرد: در بحث معوقات بانکی طبق مواد 28، 29 و 11 موظف به اجرای قوانین مجلس و بانک مرکزی برای تقسیط بدهی‌ها هستیم و به پرونده هایی که از طریق شورای گفت و گوی استان به بانک ارجاع داده شده کمک کرده و استمهال و تقسیط را انجام داده ایم.
 
وی تاکید کرد: معوقات، شبکه بانکی را با مشکل مواجه کرده و در حال حاضر 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی معوق در استان داریم.
 
امیری افزود: اگر مسوولان و مردم واقعا می خواهند در جهت استراتژی استاندار و مثلث توسعه استان اقدام جدی صورت بگیرد، باید کمک کنند تا مطالبات بانک ها برگردانده، به شبکه بانکی تزریق و از وضعیت راکد خارج شوند، زیرا در حال حاضر این پول ها بلوکه و بانک ها راکد شده اند.
 
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از 72 درصد منابع بانکی گران قیمت هستند، تصریح کرد: بیشترین درصد پرداختی شبکه بانکی استان مربوط به بخش مسکن با 38 هزار میلیارد ریال است که بخش مولد بوده و موجب اشتغال می شود.
 
وی ادامه داد: همچنین پرداخت 12 هزار میلیارد ریال منابع به حوزه صنعت، 24 هزار میلیارد ریال به کشاورزی، 14 هزر میلیارد قرض الحسنه به زوج های جوان و ... بخش دیگری از عملکرد شبکه بانکی استان کرمان است.
 
امیری گفت: در بحث ارائه خدمات بانکی در سراسر استان علاوه بر موسسات اعتباری و بانک های خصوصی، در حال حاضر 668 شعبه بانک با بیش از 6 هزار و 500 نفر پرسنل به مردم خدمات ارائه می دهد.
 
مدیر امور شعب بانک سپه استان کرمان افزود: 700 دستگاه خودپرداز و 100 هزار پایانه فروشگاهی سرویس دهی گسترده ای در سطح استان به مردم داشته و از حمل و نقل پول جلوگیری می کنند.
 
امیری با بیان اینکه در حال حاضر 500 هزار نفر در استان کرمان از خدمات اینترنت بانک استفاده کرده و یک میلیون و 400 هزار کارت هدیه در دست مردم است بیان کرد: شبکه بانکی در استان کرمان رسالت خود را در بخش های مختلف اقتصادی و خدماتی به خوبی انجام داده است.
 
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان  در پایان خاطر نشان کرد: در هر سازمانی ممکن است مشکلات و یا کارمند متخلفی باشد که نمی شود آن را به حساب کل مجموعه گذاشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)