کد خبر: ۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
وی در خصوص اینکه منتقدان دستگاه دیپلماسی ادعا می‌کنند عملکرد وزارت امور خارجه در مورد اهانت به پیامبر اکرم (ص) منفعلانه بوده٬ گفت: همه ما باید به نوعی از فرزندان این ملت تشکر کنیم که با منطق و قاطعیت در مذاکرات حاضر می‌شوند و از حقوق بین المللی مردم ایران دفاع می‌کنند.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری که عنوان می‌کرد واکنش دولت در خصوص برگزاری همایش اصلاح طلبان و شرکت مسئولین وزارت کشور در این همایش چیست٬ گفت: بالاخره آنها هم توانستند همایش خود را برگزار کنند. من متوجه نمی‌شوم که چه نقصی در این میان وجود دارد وزارت کشور هم وظیفه خود را در راستای احترام به فعالیت قانونی احزاب انجام داد و این امکان را برای برگزاری همایش اصلاح طلبان بوجود آورد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در پایان جلسه امروز هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران٬ در خصوص تغییرات قیمت ارز عنوان کرد: دولت به ثبات بازار ارز اعتقاد دارد و طی یک‌سال گذشته تمامی تلاش دولت این بود که این ثبات حفظ شود و خداراشکر به صورت نسبی این ثبات هم حفظ شد. ما در دولت تغییراتی که از یک یا دو ماه گذشته پیش آمد را مقطعی و گذرا می‌دانیم و امیدواریم سرمایه‌گذاری‌ها بر اساس ثبات بازار ارز به خوبی پیش برود.

مواضع وزارت امور خارجه در موارد مختلف درست و سنجیده بود

وی در خصوص اینکه منتقدان دستگاه دیپلماسی ادعا می‌کنند عملکرد وزارت امور خارجه در مورد اهانت به پیامبر اکرم (ص) منفعلانه بوده٬ گفت: همه ما باید به نوعی از فرزندان این ملت تشکر کنیم که با منطق و قاطعیت در مذاکرات حاضر می‌شوند و از حقوق بین المللی مردم ایران دفاع می‌کنند.

نوبخت تاکید کرد: البته باید از آقای ظریف تشکر ویژه‌ای کرد. وی مواضع قاطعی را در مورد اتفاقاتی که در عرصه‌های رسانه‌های خارجی به وجود آمد اتخاذ کرد همچنین در مذاکره‌ای هم که با وزیر امور خارجه فرانسه داشتند٬ مراتب انتقاد خود را بیان کرد در موارد مختلف نیز مواضع آقای ظریف درست و سنجیده بوده است.

وی گفت: فکر می‌کنم خیلی سخیف باشد بگوییم چون ظریف و کری با یکدیگر قدم زدند٬ بنابراین به نوعی دیپلماسی ما ضعیف بوده است. کسانی که به این نوع مسائل می‌پردازند٬ برای این است که می‌بینند مذاکرات با جدیت و قاطعیت و ملاحظات ملت ایران انجام می‌شود٬ برای همین به این نوع مسائل می‌پردازند اما این انتقادات بین مردم جایی نخواهد داشت.

پیش‌بینی ما از قیمت نفت در تهیه لایحه بودجه واقع‌بینانه بود

سخنگوی دولت با اشاره به بحث بودجه یادآور شد: زمانی که لایحه بودجه سال ۹۴ تقدیم مجلس شد٬ قیمت نفت در حد همین اعداد و ارقامی بود که ما برای سال آینده پیش‌بینی کردیم یعنی حدود ۷۲ دلار برای هر بشکه٬ البته بعد از آن به شدت قیمت نفت کاهش پیدا کرد٬ ما از این جهت از لایحه خود دفاع می‌کنیم چون این لایحه منعطف و واقع‌بینانه تهیه شده است.

وی افزود: لایحه سال ۹۴ به صورتی است که اگر قیمت نفت در بازار‌های جهانی کاهش پیدا کند ما می‌توانیم با مکانیسیم تخصیص و طراحی که کرده‌ایم بودجه را اداره کنیم. فراموش نکنیم کاهش قیمت نفت بیش از اینکه اقتصادی باشد٬ اقدامی سیاسی است و ما هم آن را مهار خواهیم کرد من این اطمینان را به مردم ایران می‌دهم.

با مدیریت قیمت‌ها تمامی حقوق و مزایای کارکنان دولت را پرداخت کرده‌ایم

نوبخت عنوان کرد: امسال ما با مدیریت قیمت‌ها توانسته‌ایم تمامی حقوق و مزایای کارکنان دولت را پرداخت کنیم تا پایان سال نیز همه تعهدات خودرا ایفا خواهیم کرد. سال آینده نیز همینطور خواهد بود بودجه سال ۹۴ طوری طراحی شده که اگر قیمت نفت بیش از بشکه ای۷۲ دلار باشد نیز تمهیدات لازم را انجام دهیم.

نوبخت عنوان کرد: اگر این فشار و عامل سیاسی برطرف شود بحث کاهش قیمت نفت نیز برطرف خواهد شد همانطور که می‌دانید کسانی که این نوع سیاست کاهش قیمت نفت را در پیش گرفته‌اند٬ خودشان هم در حال متضرر شدن هستند. این سیاست در بلند مدت برای آنها نیز به صرف نخواهد بود. با این حال ما جدولی از طرح‌های مهم را به مجلس پیشنهاد کردیم که اگر بیش از رقم پیش بینی شده منابعی بدست آمد این طرح‌ها را به انجام برسانیم.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه لایحه بودجه سال ۹۴ بسیار منعطف است گفت: ما بدون اینکه لایحه‌ای به مجلس ببریم می‌توانیم با همین بودجه کشور را اداره کنیم.

وی درمورد حذف درآمدهای نفتی از بودجه خاطر نشان کرد: اینکه بشود این کار را کرد هدف بسیار خوبی است. منتها زمان می‌خواهد که این کار را اجرا کنیم٬ ما به دنبال انجام کارهای شکلی نیستیم. اینکه بتوانیم خود را مصون از درآمدهای نفتی کنیم٬ نیاز به زمان دارد همانطور که می‌دانید در سال ۹۴ کمترین وابستگی طی ۱۰ سال گذشته به درآمدهای نفتی پیش آمده است.

خبر انحلال سازمان فضایی نادرست است

نوبخت در واکنش به اظهارات خبرنگاری که عنوان می‌کرد به نظر می‌رسد سازمان فضایی منحل شده٬ ضمن تکذیب این خبر گفت: انحلال سازمان فضایی خبر نادرستی است. اما اینکه از نظر ساختار تشکیلاتی سازمان فضایی در نهاد ریاست جمهوری باشد یا در مجموعه وزارت ارتباطات تصمیمی است که شورای عالی اداری روز شنبه اتخاذ خواهد کرد اما هیچ یک از این‌ها به منزله انحلال این سازمان نیست بلکه به معنای تقویت سازمان فضایی در جایگاه واقعی خودش است.

وزارت کشور هم احترام به احزاب را انجام داد و هم امکان برگزاری همایش اصلاح طلبان را بوجود آورد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری که عنوان می‌کرد واکنش دولت در خصوص برگزاری همایش اصلاح طلبان و شرکت مسئولین وزارت کشور در این همایش چیست٬ گفت: بالاخره آنها هم توانستند همایش خود را برگزار کنند. من متوجه نمی‌شوم که چه نقصی در این میان وجود دارد وزارت کشور هم وظیفه خود را در راستای احترام به فعالیت قانونی احزاب انجام داد و این امکان را برای برگزاری همایش اصلاح طلبان بوجود آورد.

مصوبه‌ حمایت از چغندرکاران و کشاورزان داخلی تنظیم می‌شود

محمدباقر نوبخت در مورد واردات شکر و اینکه علیرغم پر بودن انبار‌ها مجوز واردات به برخی داده می‌شود٬ گفت: در ارتباطات با واردات شکر خوشبختانه مصوبه‌ای در شورای اقتصاد به تصویب رسید. ما مصوبه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه در جهت حمایت از چغندرکاران و کشاورزان داخلی٬ تعرفه به گونه‌ای تنظیم شود که بتوانیم عمدتا از شکر تولید داخل استفاده کنیم. این سیاست سنجیده‌ای بود که اجرایی خواهد شد.

ممنوعیت کشت برنج برای الگوی کشت انجام شده است

وی با اشاره به بحث ممنوعیت ثبت سفارش واردات برنج٬ گفت: طبق قانون در مقطعی از سال نمی‌توان برای اینکه بتوانیم تولید داخل را عرضه کنیم٬ واردات و ثبت سفارش انجام داد. البته این هم دائمی نیست٬ اما ممنوعیت کشت برنج برای الگوی کشت است. با توجه به اینکه برخی مناطق برای کاشت برنج مناسب نیست٬ نیاز است از روش غرقابی استفاده کرد. در حالی که برخی از استان‌ها اصلا از وضعیت آبی خوبی برخوردار نیستند. بنابراین ممنوعیت کشت برنج برای رعایت الگوی مصرف انجام می‌شود.

همه اشتغال مورد نظر برای جوانان از محل ۱۰۰۰ میلیارد تومان تامین نمی‌شود

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت تنها ۱۰۰۰میلیارد تومان برای اشتغال جوانان کافی است٬ گفت: قرار نیست همه اشتغال مورد نظر ما برای فارغ‌التحصیلان و جوانان از محل ۱۰۰۰ میلیارد تومان تامین شود. مجموعه فعالیت‌های اقتصادی که سال آینده انجام خواهد شد٬ به این مبلغ اضافه می‌شود. برای مثال ما بیش از ۴۸هزار میلیارد تومان مستقیماً بر طرح‌ها عمرانی هزینه می‌کنیم، حدود ۷هزار میلیارد تومان در طرح‌های مربوط به آب، ۱۰۳هزار میلیارد تومان از طریق شرکت‌های دولتی هزینه می‌شود. سال آینده بیش از ۱۵۸هزار میلیارد تومان تنها دولت سرمایه‌گذاری خواهد کرد. بیش از همین رقم را از طریق سرمایه در گردش پرداخت خواهیم کرد. همین فعالیت‌ها به تنهایی ایجاد اشتغال می‌کند. ما می‌خواهیم ۱۰۰۰میلیارد تومان به شکل ویژه و اعتبار مضاعف برای سرعت و کمک به برنامه‌های اشتغال اختصاص دهیم.

این روز‌ها مد شده هر کس حرفی دارد٬ عنوان می‌کند مردم اینطور می‌گویند

در ادامه خبرنگاری مدعی شد که مردم در تجمع روز دوشنبه خود مقابل سفارت فرانسه در محکومیت اهانت به پیامبر اکرم خواستار اخراج سفیر این کشور بودند تصمیم دولت در این رابطه چیست٬ نوبخت عنوان کرد: هرکسی می‌تواند در بحث اخراج سفیر فرانسه نظر خود را بگوید. وزارت امور خارجه به درستی عمل می‌کند به گونه‌ای که هم تذکرات لازم را به وزیر امور خارجه فرانسه داد و هم مواضع لازم را اتخاذ نمود.

وی افزود: اینکه بخواهیم سفیر را اخراج کنیم ممکن است خواست احساسی یک جمعی باشد که البته برای ما قابل احترام است٬ اما ما هدف بزرگی داریم و باید از حقوق ملت ایران دفاع کنیم و هم این را با زبان و ادبیات دیپلماسی پیش ببریم البته همه این نظرات را نباید به پای مردم نوشت. برخی جریان‌های سیاسی این نظرات را مطرح می‌کنند. این روز‌ها مد شده هر کس حرفی دارد٬ عنوان می‌کند که مردم اینطور می‌گویند٬ در حالی که مردم به خوبی می‌دانند حرف‌های خود را چگونه و چه زمانی بزنند. مطمئن باشید ما برای شکستن حلقه تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی که باعث ایجاد زحمت برای ملت ایران شده٬ ‌‌نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم و امیدواریم حقوق ملت را با منطق و قاطعیت احقاق کنیم.

لایحه برنامه ششم تا خرداد و تیر به مجلس تقدیم خواهد شد

نوبخت در مورد افزایش مالیات مشاغل٬ عنوان کرد: ۲۲۰۰ میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق در این مرحله به سطح مالیات‌ها افزوده شد که بخشی از آن مربوط به مالیات بر مشاغل است.

سخنگوی دولت در مورد تدوین برنامه ششم خاطرنشان کرد: ما کار تهیه و تنظیم برنامه ششم توسعه را همزمان با بودجه انجام می‌دهیم. به یاری خدا تا خرداد و تیر لایحه برنامه ششم را به مجلس تقدیم خواهیم کرد٬ امیدواریم آنها هم قبل از شهریورماه آن را تصویب کنند که ما نیز وقتی می‌خواهیم بودجه سال ۹۵ را در آذرماه بدهیم بر مبنای برنامه ششم آن را تهیه کنیم. این برنامه هم اکنون در دست اجراست٬ اما فعلا همه چیز تحت‌الشعاع بودجه قرار گرفته است.


وزارت علوم بحث بورسیه‌ها را به فرجام خواهد رساند

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که عنوان می‌کرد دولت چه پیگیری‌هایی در مورد بحث بورسیه‌های غیرقانونی انجام داده و اینکه چرا کمیته بررسی بحث بورسیه‌ها از افرادی است که استیضاح کننده‌های فرجی دانا بوده‌اند٬ گفت: اینکه گفته شود وزارت علوم نمی‌خواهد به بحث بورسیه‌ها رسیدگی کند٬ درست نیست قطعا وزارت علوم بحث بورسیه‌ها را به فرجام خواهد رساند. این خوب است که در جریان رسیدگی وزارت علوم به بورسیه‌های غیر قانونی از مجلس هم نمایندگانی حضور داشته باشند.

اگر ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی گذشته بهتر هزینه می‌شد٬ شاهد ثبات بیشتری می‌بودیم

خبرنگار دیگری با اشاره به اظهارات جهانگیری مبنی بر اینکه ۲۲میلیارد دلار به شکل غیرقانونی در خصوص مفاسد اقتصادی از کشور خارج شده از نوبخت پرسید که آیا این مبلغ به کشور بازگشته و دولت در این راستا چه اقداماتی را انجام داده است٬ وی پاسخ داد: طی سال‌های گذشته ما بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم که انتظار داشتیم این درآمد‌ها بهتر هزینه شود تا امروز شاهد ثبات بیشتری باشیم. دو سال متوالی در رابطه با رشد منفی اقتصادی نشان داد که این مبلغ خیلی در زیربنا‌ها به استفاده نرسیده که امیدواریم ما بتوانیم به خوبی آن را هزینه کنیم.

وی افزود: در رابطه با اینکه این مبلغ بازگشته و جزئیات آن چیست باید سوال کنم و به شما جزئیات را بگویم.

تا پایان سال همه تعد یارانه‌های نقدی را پرداخت می‌کنیم

نوبخت در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس که مدعی بود به میزان ۱۲هزارمیلیارد تومان امسال کسری بودجه خواهیم داشت خاطرنشان کرد: ما تا پایان سال همه یارانه‌های نقدی را که متعهد به توزیع آن‌ها شده‌ایم پرداخت می‌کنیم. همچنین خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت سبد حمایت غذایی طی چهار مرحله اقدام می‌کنیم که دو مرحله آن اجرا شده و تا پایان اسفند چهار مرحله به پایان می‌رسد.

۴۸۰۰ میلیارد تومان برای ارائه طرح تحول سلامت از محل یارانه‌ها پرداخت خواهیم کرد

سخنگوی دولت افزود: ۴۸۰۰ میلیارد تومان برای ارائه طرح تحول سلامت از محل یارانه‌ها پرداخت خواهیم کرد. در ارتباط با تولید هم تا هم اکنون ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده که مابقی آن نیز پرداخت خواهد شد. قصد ما این نیست که این مبالغ را مثل یارانه‌ها بین واحدهای تولیدی تقسیم کنیم. من نامه‌ای به همه وزرای تولیدی ازسوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال کردم و به آن‌ها گفتم تمام طرح‌هایی را که واجد شرایط کمک هستند٬ لیست بدهند و اعلام آمادگی کردم که هر موردی که نیاز به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت دارد اعلام کنند.

آمریکایی‌ها این اراده را دارند که در مذاکرات با ایران به توافق برسند

وی با اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای گفت: خوشبختانه مذاکرات اخیر نیز حکایت از این داشت که طرف‌های مذاکره در عین حال که باید بپذیریم هر کشوری به دنبال افزایش منافع خود است٬ فعلا پای میز مذاکره هستند. استنباط ما این است که آمریکایی‌ها فعلا این اراده را دارند که در این مذاکرات بتوانند به توافقی با جمهوری اسلامی ایران برسند.

نوبخت گفت: برای ما هم مهم است که بتوانیم حقوق خود را در مذاکرات به دست بیاوریم و از آن صیانت کنیم. نتیجه مثبت مذاکرات اخیر نسبت به گذشته بسیار روشن‌تر است. اگر برخی حرف‌هایی می‌زنند٬ نگران هستند که بعد از این باید چه کاری انجام دهند.

کمیته پیگیری مطالبات دانشجویان تشکیل شده است

نوبخت در مورد کمیته پیگیری مطالبات دانشجویان که رئیس جمهور در روز دانشجو وعده آن را داده بود٬ گفت: این کمیته هم اکنون تشکیل شده٬ البته پیگیری مطالبات دانشجویان اینگونه نیست که در کوتاه‌مدت و بلافاصله نتیجه بدهد. دوره معقولی برای هر یک از مطالبات نیاز است. امیدوارم که در جلسات آینده بتوانم نتیجه مقطعی فعالیت‌های این کمیته را ارائه دهم.

در مورد عیدی کارمندان هنوز تصمیم‌گیری نشده است

وی در پایان در خصوص پرداخت عیدی کارمندان گفت: هنوز در این مورد تصمیم‌گیری نشده و مراحل بررسی آن فعلا در حال انجام است.

من به خاطر ندارم در ۱۶ سال گذشته چنین اتفاقی در مجلس رخ داده باشد

محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا منبی بر اینکه واکنش دولت به حواشی نطق مطهری در مجلس چیست٬ گفت: من به عنوان یک عضو دولت و شخصی که چهار دوره به عنوان نماینده در مجلس حضور داشتم٬ فکر می‌کنم هر نماینده این حق را دارد که نظرش را بگوید البته نمایندگان دیگر هم این حق را دارند که در پاسخ به نظر نماینده مربوطه نظراتی اثباتی خود را بدهند. من به خاطر ندارم در ۱۶ سال گذشته چنین اتفاقی رخ داده باشد.

وی گفت: مجلس جایگاه محترمی است و باید در همه ادبیاتی که استفاده می‌شود شئونات نماینده‌ها نیز رعایت شود نگاه جزئی مورد تایید ما هم نیست.

امیدواریم رسانه‌ای که توقیف شد دوباره را در جمع خود داشته باشیم

محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر اینکه واکنش دولت درخصوص تعطیلی برخی روزنامه‌ها چیست٬ عنوان کرد: آنچه که مربوط به خارج از مرزها بود و در فرانسه و پاریس پیش آمد٬ اقدامات قبیحی بود که مواضع لازم نیز از سوی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه به صراحت بیان شد.

وی افزود: ما از این که اقدام تروریستی از سوی گروهی که هم اکنون نیز به عنوان داعش و القاعده با چهره‌ای منفور٬ انجام شد٬ معتقدیم این اقدام کاملا ضد اسلامی و قبیح بود و متاسفانه هزینه‌هایی را هم برای مسلمانان ایجاد کرد.

نوبخت تاکید کرد: عده ای به عنوان آزادی بیان نسبت به مقدسات دیگر به ویژه ما مسلمانان اهانت کردند٬ ما این را هم محکوم می‌کنیم چرا که آزادی بیان به معنی اهانت به دیگران تلقی نمی‌شود٬ در داخل هم همین اعتقاد را داریم٬ متاسفانه در همین راستا برای یک رسانه مشکلاتی پیش آمد که امیدواریم مراحل قضایی که در حال انجام است به گونه‌ای ختم شود که ما دوباره این رسانه را در جمع خود داشته باشیم.

محمد باقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور کار هیات وزیران گفت: در بخشی از جلسات امروز به بحث توسعه استان هرمزگان و بررسی آخرین وضعیت پیشرفت طرح‌های عمرانی و تعهداتی که در سفر رئیس جمهور به این استان صورت گرفت پرداخته شد. همچنین استاندار هرمزگان همراه مسئولین برنامه‌ریزی گزارشی از توسعه این استان ارائه کردند.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نسبت به تخصیص صددرصدی اعتباراتی که برای تکمیل و اتمام طرح‌هایعمرانی و افتتاح آنها در سال 93 در نظر گرفته شده اقدام کند و در مواردی هم که برای توسعه این استان نیاز به زمان بود مقرر شد که در برنامه ششم توسعه گنجانده شود.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در بحث دیگر جلسه امروز مصوبات مالی صورت گرفت، گفت: ابتدا برای حمایت از صنعت مرغ‌داری کشور مقرر شد که هزار و 440 میلیارد ریال برای خرید مرغ ارائه شود تا وزارت تعاون بتواند تا پایان سال در حد 20 هزار تن مرغ را بین خانوارهایی که مشمول دریافت حمایت غذایی هستند در مرحله سوم وچهارم توزیع کند.

وی ادامه داد: همچنین برای آمادگی استان‌ها برابر حوادث غیر مترقبه و کمک رسانی به هنگام مردم مقرر شد که 465 میلیارد ریال هم بین استانها توزیع شود.

نوبخت خاطر نشان کرد: علاوه بر این برای بیمه حوادث اماکن مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد هم 60 میلیارد ریال به تصویب رسید همچنین برای خط لوله‌ای که بندرعباس به میناب را آبرسانی می‌کند مقرر شد 30 میلیارد ریال در اختیار استانداری قرار گیرد.

وی گفت: برای جبران خسارت ناشی از سیل در گذشته برای استان سمنان مقرر شد 84 میلیارد و 500 میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض و 2 هزار و 250 میلیارد ریال به صورت تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 4 درصد و تعهد تضمین از سوی سازمان مدیریت برنامه ریزی بین افراد خسارت دیده در استان سمنان توزیع شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: علاوه براین تصویب شد که مبلغ 40 میلیارد ریال برای مبارزه با آفات محصول خرما به شهرستان بم اختصاص داده شود برای اجرای طرح های کوچک تامین آب کشاورزی وشرب 100 میلیارد ریال به استان گلستان تخصیص داده می شود و این مبلغ در اختیار استانداری قرار خواهد گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)