کد خبر: ۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش اختصاصی گفتارنو از مراسم تشییع سردار الله دادی در سیرجان
« شما اگر عمر با برکت ایشان را نگاه کنید؛ در این 52 سال سن مبارک‌شان از 15 سالگی وارد میدان‌های دفاع شد. از میدان‌های دفاع مقدس تا مسئولیت‌های مختلف. بعد از جنگ خیلی‌ها جنگ برایشان تمام شد اما انسان‌های ارزشمندی همچون شهید الله دادی هیچ‌وقت جنگ ‌شان تمام نشد؛
گفتارنو/ زهرا خواجویی:

هزاران نفر آمده بودند تا تشییع‌اش کنند. تشییع سردار شهیدی که سران اسرائیل او را «ژنرال» نامیدند. از همه جای کشور آمده بودند تا همراه مردم سیرجان او را با افتخار تشییع کنند. حتی آن‌ها که فکرش را نمی‌کردند؛ از سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس گرفته تا نماینده سیدحسن‌نصرالله، استاندار کرمان، معاون سیاسی امنیتی استاندار و مسوولان شهرستان.

میعادگاه حسینیه سپاه سیرجان بود. ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه. خیابان‌های منتهی به حسینیه جای سوزن‌انداختن نبود. زن و مرد و پیر و جوان همه بودند تا در آخرین لحظات «سردار محمدعلی الله‌دادی» را همراهی کنند. پیکر مطهر سردار شهید بر روی دستان مردم و هم‌رزمان وی قرار گرفت. خیلی‌ها زیر جنازه بودند. خیلی‌هایی که آمده بودند دین خود را برای آخرین بار ادا کنند.

 حاج‌قاسم هم بود. او بین جمعیت گوشه‌ای از تابوت را گرفته بود. پرچم‌های سبز، سفید و قرمز جلو جنازه به حرکت درآمده بود و فریادهایی که شنیده می‌شد؛ لبیک یا حسین، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، فرمانده شهیدم شهادت‌ات مبارک، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد و... سپس فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در بین جمعیت طنین‌انداز شد. جمعیت که از ترور سردار الله دادی خشمگین بودند با گره کردن مشت‌هایشان خشم خود را نشان می‌دادند. پیکر سردار شهید تا مقابل مسجد جامع سیرجان بر روی دستان مردم و مسئولان حمل شد. ازآن‌جا پیکر مطهر شهید الله دادی داخل خودرویی که با گل و پرچم‌های ایران و حزب‌الله لبنان تزیین شده بود قرار گرفت تا نماز بر آن خوانده شود.

مراسم تشییع با قرائت قران آغاز شد. برخی نشسته، تعدادی ایستاده، بعضی با چشمانی پر از اشک، تعدادی اندوهگین منتظر بودند تا آخرین وداع را با سردار شهیدشان انجام دهند. بعد از آن پیام سید حسن نصرالله؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان توسط حاج شیخ نبیل قاووق رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان به زبان عربی قرائت شد. اما سردار اسماعیل قاآنی  جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها سخنران این مراسم بود. سخنرانی که آمد بود آب پاکی را بر دست رژیم صهیونیستی بریزد و حجت را برآن‌ها تمام کند.

او ابتدا از سردار شهید الله‌دادی گفت: « شما اگر عمر با برکت ایشان را نگاه کنید؛ در این 52 سال سن مبارک‌شان از 15 سالگی وارد میدان‌های دفاع شد. از میدان‌های دفاع مقدس تا مسئولیت‌های مختلف. بعد از جنگ خیلی‌ها جنگ برایشان تمام شد اما انسان‌های ارزشمندی همچون شهید الله دادی هیچ‌وقت جنگ ‌شان تمام نشد؛ از جبهه که برگشتند رفتند سراغ ایجاد امنیت برای مردم کشور در جنوب‌شرق و جاهای دیگر شب و روزشان را گذاشتند و در چند سال آخر عمر توفیق نصیب‌شان شد که در عرصه بین‌الملل و دفاع از مردم مظلوم جهان اسلام در لبنان و سوریه ایستادگی کنند.»

سردار قاآنی در ادامه سخنانش برای «تروریست‌ها» و «حامیان‌شان» هم پیامی داشت: «ما فرزندان مکتب شهادت هستیم. شما مرد میدان نیستید. همه دنیا می‌دانند شما انسان‌های خفت‌بار و پستی هستید که با ترور و وحشت و حمایت از تروریست می‌خواهید اهداف‌تان را پیش ببرید. شماها فهمیدید وقتی بیایید در میدان جنگ چه بلاهایی سرتان می‌آید.»

سردار قاآنی خطاب به اسرائیل گفت: «حزب‌الله لبنان با همراهی فرزندان معنوی روح‌الله در این 20 سال چه بلاهایی سر شما آوردند چه در جنگ‌‌هایتان چه جنگ 33 روزه، چه 22 روزه و چه در آخرین‌اش در جنگ 50 روزه بالاترین جنایات دنیا را کردید. زمانی فرماندهی‌تان اعلام می‌کرد جنگ زمینی را شروع کنید به برکت حزب‌الله لبنان و برداران فداکار سپاهی، همه ماتم می‌گرفتید، خودزنی می‌کردید که وارد جنگ زمینی نشوید.»

او با صدای رسا گفت: «ما شما را خوب می‌شناسیم شما اگر مرد میدان بودید بایستی در میدان‌ها حضور پیدا کنید نه از دور ترور کنید. شما بی‌هویت‌ترین مجموعه انسانی در دنیا هستید. به شما حتی یک ملت هم نمی‌توان گفت. لازم نیست شما ما را عصبانی کنید ما خودمان خوب می‌دانیم با شما چگونه برخورد کنیم. ما اعتماد به نفس لازم را داریم ولی جیگر شما را کندیم و خواهیم کند.» 

سردار قاآنی با این جمله حجت را بر سران اسرائیل تمام کرد: «ما خود را برای یک مبارزه عمیق با شما آماده کردیم. این تروری که شما کردید حتما جواب خواهد داشت. ولی ما بلدیم چگونه این را جواب دهیم. اینطور نیست که یک لحظه کار را تمام کنیم. عمر شما را سوهان می‌کشیم. خواب راحت را از شما می‌گیریم. قدم به قدم آرامش را از شما می‌گیریم. شما با بچه حزب‌اللهی‌ها و سپاهی‌ها در می‌افتید!؟»

بعد از سخنرانی سردار قاآنی نماز سردار شهید محمد علی الله‌دادی توسط حجت‌السلام حسینی امام جمعه سیرجان قرائت و در ادامه پیکر وی به شهر پاریز منتقل شد تا در آن‌جا آرام گیرد.
 

برچسب ها: سردار الله دادی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)