کد خبر: ۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو خطبه‌های نمازجمعه این هفته را بررسی می‌کند
محکوم کردن توهین نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام، اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی، انتقاد از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و شهادت سردار الله دادی مهمترین محور‌های سخنان ائمه جمعه استان کرمان بود.
محکوم کردن توهین نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام، اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی، انتقاد از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و شهادت سردار الله دادی مهمترین محور‌های سخنان ائمه جمعه استان کرمان بود.

به گزارش گفتارنو در شهر کرمان نمازجمعه این هفته به امامت حجت‌الاسلام صباحی برگزار شد. صباحی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی عنوان کرد: باید اسلام واقعی تعریف شود، چراکه دشمنان تلاش می‌کنند اسلام را به گونه‌ای دیگر به دنیا معرفی کنند.

 وی با بیان اینکه در این نامه تأکید شده که شناخت مستقیم و بی‌واسطه از دین داشته باشند،  ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نامه فرموده‌اند، سیاستمداران و دولتمردان شما آگاهانه راه سیاست را از راه درستی جدا کرده‌اند.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه بر اساس فرموده امام خمینی (ره) توهین به پیامبر اسلام و قرآن کریم اعلام جنگ مسلحانه علیه مسلمین است، اظهار کرد: توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) با هدف تشویش اذهان مردم و جوانان برای جلوگیری از گرایش آنها به اسلام صورت گرفته است.

مهمترین محورهای سخنان ائمه جمعه استان به شرح زیر است :

مهمترین محور

گزیده‌ای از اظهارات ائمه جمعه استان

توهین شارلی ابدو

حجت‌الاسلام کرمی پور امام جمعه جیرفت: امروز یکی از مقدساتی که مورد توهین قرار گرفته و قلب مسلمانان عالم را به درد آورده، توهین به پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد‌(ص) بوده  و ما این حرکت بی‌شرمانه را محکوم می‌کنیم. جبهه کفر با چاپ این کاریکاتور در چهار میلیون نسخه و ارسال به 16 کشور با ترجمه به 24 زبان دنیا در پی اسلامهراسی هستند.

حجت‌الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج: امروز با اهانتی که به پیامبر اسلام شده خود را عزادار می‌دانیم و توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص)، عملی نابخشودنی است.

حجت‌الاسلام عباس گروهی امام جمعه رودبار: ما مسلمانان وظیفه داریم در هر جای دنیا که باشیم وقتی اطلاع پیدا کردیم به پیامبر اسلام (ص) اهانت شده است باید فریادمان را علیه هتاکان بلند کنیم و در قبال هتاکان و حامیان آنها عکس‌العمل نشان بدهیم.

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان: عملی قبیحانه و زشت توهین به پیامبر اکرم (ص) دشمنان، وحدت و همدلی بیشتر مسلمانان و شکست دشمنان را در پی داشت.

حجت‌الاسلام دشت‌آبادی امام جمعه عنبرآباد: توهین به وجود پیامبر اعظم (ص) را از جنگ مسلحانه علیه مسلمانان بدتر است.

 

 

نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا

حجت‌الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج: نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب، توطئه جبهه استکبار را برای ایجاد موج اسلام‌هراسی افشا کرد.

حجت‌الاسلام مصطفی دشت‌آبادی امام جمعه عنبرآباد: پخش این نامه روشنگرانه در فضای مجازی موجی از حساسیت را برای جوانان آزادیخواه ملل دنیا ایجاد کرده است که اعتراف رسانه‌های غربی حکایت از آن دارد.

حجت‌الاسلام رضا احمدی‌نیک امام جمعه نودژ: عمده سئوالات مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که امروزه در جوامع غربی اوج خفقان است و غربی‌ها اجازه نمی‌دهند که جوانان درباره اسلام آزادانه تحقیق کنند و به همین دلیل به دلخواه خود از اسلام تصویر مجسم می‌کنند

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه سیرجان: آن‌قدر سردمداران کفر و استکبار به اسلام‌هراسی با تبلیغات دروغ دامن زدند که رهبر معظم انقلاب با این پیام جوانان غربی و اروپایی را متوجه به دروغ بودن تبلیغات دشمن علیه اسلام دادند.

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان: مقام معظم رهبری در این نامه فرمودند، «شما بیایید اسلام را به صورت مستقیم پژوهش و تحقیق کنید که در این‌صورت به نتیجه خواهید رسید، اما به دنبال حرف سردمداران نباشید، زیرا بیان آنان با غرض همراه است.

 

انتقاد از وزیر امور خارجه

حجت‌الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج: با تاکید بر اینکه رجال سیاسی ما باید دشمن را بشناسند و بدانند این جسارت و اهانت به پیامبر (ص) در داخل کشور فرانسه اتفاق افتاده است : تیم مذاکره کننده با حامیان اهانت کنندگان به مقدس‌ترین مقدسات که پیغمبر اکرم (ص) است در خیابان قدم می‌زننددر شرایطی که انتظار می‌رفت، مسئولان دیپلماسی کشورمان می‌توانستند به دلیل این اهانت سفر به فرانسه را لغو یا به تاخیر بیندازند این سفر با وجود بهانه‌های زیاد انجام گرفت و ملت این کار را نمی‌پسنددشخص وزیر امور خارجه باید پاسخگو باشد که چرا در این موقعیت ملاحظه جایگاه مقتدر جمهوری اسلامی ایران را که پرچمدار جهان اسلام است، نکرده است

حجت‌الاسلام کرمی‌پور امام جمعه جیرفت: از وزیر خارجه کشورمان دو سوال داریم، اول اینکه چقدر ضرورت داشت در این موقعیت زمانی حساس در فرانسه به پای میز مذاکره برود، آیا نمی‌شد، تاریخ این مذاکرات را عقب انداختهمچنین چرا باید وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه آمریکا در خیابان فرانسه آن هم جلوی دوربین‌های تمام دنیا در خیابان قدم بزند.نتیجه مذاکرات باید به نفع مردم و نظام باشد، نه اینکه به نفع حزب یا گروهی باشد.

حجت‌الاسلام عباس گروهی امام جمعه رودبار :

 چه ضرورتی داشت که وزیر امور خارجه کشورمان در این روز در پاریس در مرکز اهانت به رسول اکرم (ص) سر میز مذاکره حاضر شود و طرف دیگر یک جنایتکار بزرگ باشد که یکی از حامیان مالی نشریه شارلی بود و جا داشت که این سفر لغو و مذاکرات به تاخیر بیفتد. 

بارها آنها به بهانه‌های واهی مذاکرات را به تاخیر انداختند و تعجب‌آورتر نیز آن است که ظریف و جان‌کری با هم در خیابان‌های ژنو قدم می‌زدند و حقیقتا باید این موضوع را جدی بگیریم و وزیر خارجه شفاف جواب بدهد.

چرا باید ما بهانه به دست دشمن بدهیم و دشمنان ما سوء‌استفاده کنند و بگویند که این دولت تمایل دارد به طرف مقابل، ما از رئیس جمهور نیز می‌خواهیم که با جدیت از وزیر امور خارجه در ارتباط یا این موضوع توضیح بخواهد.

حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده امام جمعه بافت: در شرایطی که این جنایت در کشور فرانسه رخ می‌دهد و دنیای اسلام به این جنایت واکنش نشان داده‌اند، مسئولان دیپلماسی کشورمان می‌توانستند به دلیل این اهانت سفر به فرانسه را لغو یا به تاخیر بیندازند.

وزیر امور خارجه باید پاسخگو باشد که چرا در این موقعیت ملاحظه جایگاه جمهوری اسلامی ایران که پرچم بیداری اسلامی شده را نکرده است.

البته ما تیم مذاکره کننده را که مورد تایید رهبری هستند، حمایت می‌کنیم اما از آنها تقاضا داریم که حیثیت اسلام، دین و این جامعه را در مذاکرات حفظ کنند و راضی به تحقیر ایران در برابر آمریکا نباشند

حجت‌الاسلام حسن منتظری امام جمعه شهربابک: مقامات وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده در واقع نمایندگان نظام جمهوری اسلامی و پرچم‌داران بیداری و مقاومت اسلامی هستند که باید برای حفظ آرمان‌ها و اعتقادات ملت ایران تلاش و در اظهار برائت از هتاکان به ساحت پیامبر اعظم (ص) پیش‌قدم باشند. 

شهادت سردار الله دادی:

 

 حجت‌الاسلام مصطفی دشت‌آبادی امام جمعه عنبرآباد با اشاره به ترور شهید الله دادی: صهیونیسم حامی تروریست است و این را از هماهنگی آنها با داعش می‌توان، درک کرد.

 حجتالاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان: کشور ایران و خطه سیرجان و پاریز پر از جوانانی آماده و جان برکف مانند شهید الله‌دادی برای مقابله با رژیم صهیونیستی و استکبار است

 با شهادت هر شهید زمینه نابودی رژیم اشغالگر قدس زودتر فراهم می‌شود و دشمن خیال کرده می‌تواند با کشتن سرداران رشیدی چون سردار الله‌دادی، ما را شکست دهد در حالی که این خیال نتیجه عکس می‌دهد.

حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده امام جمعه بافت: اگر چه شهادت سردار الله‌دادی و جهاد مغنیه در خط مقدم هزینه سنگینی بود، اما افتخار دیگری از ملت ایران اسلامی بود که برای پاسداری از آرمان مقاومت اسلامی علیه غده سرطانی پرداخت شد.

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور امام جمعه رفسنجان: این چنین پاسدارانی برای کشور ما ارزشمند هستند و این شخصیت عاشق شهادت بود.

حجت‌الاسلام حسن منتظری امام جمعه شهربابک: اقدام تجاوزکارانه صهیونیست‌ها و شهادت جمعی از نیروهای مخلص مقاومت از جمله سردار شهید محمدعلی الله‌دادی نشانگر این است که صهیونیست‌ها دشمن درجه یک اسلام و مسلمین و عامل اصلی فتنه‌ها در سطح جهان و منطقه است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی امام جمعه باغین: اینها هزینه سنگینی برای ما است، اما افتخار دیگری برای ملت ایران است که علیه صهیونیست‌ها و نجات قدس تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان : هر جا مبارزه است و کلمه الله‌اکبر است و ما هستیم و اگر به شهادت برسیم این را افتخاری بزرگ برای خود می‌دانیم.

حجت‌الاسلام رنجبر ماهانی امام جمعه ریگان: این رژیم بداند که با شهادت الله‌دادی تاوان سختی را پس خواهد داد.

مسائل و مشکلات شهرستان

 

حجت‌الاسلام عباس گروهی امام جمعه رودبار: با توجه به اینکه چند وقت است محصول ذرت کشاورزان این شهرستان برداشت شده در زمینه پرداخت محصول خریداری شده مردم تاخیر وجود دارد که این امر سبب ایجاد مشکلاتی برای کشاورزان خواهد شد و از مسئولان مربوطه تقاضای رفع این مشکل را داریم.

حجت‌الاسلام رنجبر ماهانی امام جمعه ریگان با تشکر از خدمات مسئولان ادارات شهرستان ریگان نسبت به خدمات‌رسانی به روستای محروم این شهرستان و با گلایه از مسئولان نسبت به بسته شدن داروخانه شبانه‌روزی در این شهرستان: تعطیلی این داروخانه اوج اعتراضات مردم ریگان را در پی داشت.

 هنوز در تعدادی از روستاها نفت سفید با مشکل توزیع می‌شود و نباید شاهد آن نباشیم که این نفت قاچاق شود.


منبع اظهارات ائمه جمعه: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)