کد خبر: ۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
در دیدار استاندار با رییس هیات مدیره سازمان عمران کرمان مطرح شد
استاندار کرمان با اشاره به برخی ناملایمت های سیاسی که در دولت گذشته گریبانگیر سازمان عمران شده بود گفت: در دولت تدبیر و امید این اراده وجود دارد که با جدیت از سازمان ها و شرکت های اقتصادی توسعه گرا حمایت شود؛ ضمن آنکه این بنگاه های اقتصادی باید از درگیری در فضاهای سیاسی پرهیز کنند تا بدون دغدغه بتوانند به بحث توسعه اقتصادی وارد شوند.


استاندار کرمان با اشاره به برخی ناملایمت های سیاسی که در دولت گذشته گریبانگیر سازمان عمران شده بود گفت: در دولت تدبیر و امید این اراده وجود دارد که با جدیت از سازمان ها و شرکت های اقتصادی توسعه گرا حمایت شود؛ ضمن آنکه این بنگاه های اقتصادی باید از درگیری در فضاهای سیاسی پرهیز کنند تا بدون دغدغه بتوانند به بحث توسعه اقتصادی وارد شوند.

به گزارش گفتارنو به نقل از ایسنا منطقه کویر علیرضا رزم حسینی در جلسه ای که با محوریت طرح توسعه فضاهای گلخانه ای در استان کرمان برگزار شده بود با بیان اینکه سازمان عمران استان کرمان به عنوان متولی اجرای این طرح بنگاهی توسعه گرا است افزود: انتظار هم می رود که این سازمان به اجرای چنین طرح های نوینی مبادرت ورزد که هم در آن بحث آموزش و دانش دیده شده و هم ساخت گلخانه ها و فروش محصولات حاصله بخوبی دیده شده است.

وی با اشاره به برخی ناملایمت های سیاسی که در دولت گذشته گریبانگیر سازمان عمران شده بود ادامه داد: در دولت تدبیر و امید این اراده وجود دارد که با جدیت از سازمان ها و شرکت های اقتصادی توسعه گرا حمایت شود؛ ضمن آنکه این بنگاههای اقتصادی باید از درگیری در فضاهای سیاسی پرهیز کنند تا بدون دغدغه بتوانند به بحث توسعه اقتصادی وارد شوند.

استاندار کرمان با ذکر این مطلب که طرح پیش بینی شده به شکل کاملا علمی به مقابله با بحران آب خواهد رفت اضافه کرد: چنانچه این طرح به مرحله بهره برداری برسد بی شک به الگویی موفق تبدیل خواهد شد زیرا به توسعه فضاهای گلخانه ای که عملا بهره وری در تولید را افزایش می دهد توجه شده است.

رزم حسینی در ادامه به اعلام حمایت دولت اقتصادی کرمان و مجموعه دولت از طرح توسعه فضاهای گلخانه ای در استان کرمان پرداخت و اظهار کرد: در شرایطی که دولت گرفتار بودجه نفتی است که دچار نوسانات شدید قیمت است، قطعا از طرح‌های بنگاه‌های بخش خصوصی استقبال خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه شرکت آب منطقه ای کرمان نیز باید از چنین طرح هایی که کمک ویژه ای به کاهش مصرف آب می کنند استقبال و حمایت کنند تصریح کرد: باید از درون این پروژه، طرحی حمایتی استخراج و به دولت تقدیم شود که بر اساس آن اگر کشاورزان در مسیر تولید محصولات خود، به صرفه جویی در مصرف آب توجه نمایند، مازاد آب حاصل از صرفه جویی آنان از سوی دولت خریداری و به این صورت ذخیره ای مناسب برای منابع آبی استان بوجود آید.

مقام عالی استان با اذعان به اینکه کارهای اقتصادی، نیاز روز مردم می باشد، خاطر نشان کرد: در استان مشکل جذب سرمایه گذار وجود ندارد بلکه مشکل اجرای طرح‌ها به دلیل عدم هماهنگی و توجیه برخی دستگا‌ه‌های اجرایی و نیز وجود برخی قوانین مزاحم به یک معضل تبدیل شده است که از رسانه ها می خواهیم با پیگیری تفاهم نامه ها و اطلاع رسانی، مجموعه مدیریتی استان را در اجرای همه این پروژه ها یاری نمایند.

توسعه فضاهای گلخانه‌ای طرحی بی‌بدیل در کشور خواهد بود

رییس هیات مدیره سازمان عمران استان کرمان گفت: طرح توسعه فضاهای گلخانه ای، پروژه ای نو و بدیعی بوده و از طرح دیگری کپی برداری نشده است.

محمدرضا شه بخش در این دیدار با اعلام این مطلب که سازمان عمران همواره مطابق با رویکرد توسعه ای استان حرکت کرده است افزود: امید آن داریم که مجموعه اقدامات این سازمان موجبات پیشرفت و توسعه استان را فراهم آورد.

وی با اشاره به طرح توسعه فضاهای گلخانه ای، ادامه داد: از آنجاییکه این طرح کاملا بدیعی بوده و در هیچ کجا همانند آن اجرا نشده است معتقدیم اجرای آن می تواند نقشه راهی برای سایر استان های کشور باشد.

شه بخش با بیان اینکه ایجاد گلخانه های مذکور می تواند برای 10 هزار نفر اشتغال زایی کند اضافه کرد: با توجه به اینکه بنگاههای بخش خصوصی همراهی و همکاری خود را به جهت آبادانی و توسعه کشور، از مجموعه دولت دریغ نکرده اند به تبع انتظار دارند که دولت در اجرای پروژه ها نهایت حمایت و پشتیبانی را از آنان داشته باشند.

وی در پایان با اذعان به اینکه در خصوص پروژه موردنظر اقدامات کاغذی و تفاهم نامه ای تکمیل شده است اظهار کرد: برای اجرای طرح توسعه فضاهای گلخانه ای که به تولید محصولات زراعی به منظور تامین بازار کشور و نیز صادرات به سایر کشورهای متقاضی می پردازد، آمادگی کامل داریم.

دانش و تکنولوژی ساخت گلخانه‌ها بومی خواهد شد

مدیر اجرایی توسعه فضاهای گلخانه ای سازمان عمران استان کرمان گفت: مطمئنا در پایان اجرای طرح توسعه فضاهای گلخانه ای، دانش و تکنولوژی ساخت گلخانه ها بومی خواهد شد.
حمید زنده روح کرمانی در این مراسم با بیان این مطلب که سازمان عمران همراه با روند رو به رشد و توسعه استان کرمان در صدد اجرای طرحی به منظور بهره وری بیشتر در تولید محصولات کشاورزی برآمده است افزود: بر اساس این طرح در نظر داریم یکهزار هکتار زمین زراعی سند دار همراه با آب مکفی را به ایجاد و ساخت گلخانه ای مجهز به آخرین تکنولوژی های روز دنیا اختصاص دهیم.
وی با اشاره به اینکه از این فضای تخصیص داده شده 650 هکتار را سبزیجات و صیفی جات و نیز 350 هکتار گل شاخه بریده شامل می شود ادامه داد: برای اجرای این طرح سعی بر آن داشتیم که از مشارکت کشاورزانی که دارای زمین و آب مکفی هستند استفاده نماییم که با شناسایی 500 کشاورز، در صدد ایجاد 500 واحد 2 هکتاری به منظور ایجاد گلخانه هایی با دانش هیدورپونیک هستیم.
مدیر اجرایی این طرح همچنین با بیان اینکه از سرمایه گذاری و همکاری شرکت های خارجی نیز بهره برده ایم اضافه کرد: در این بخش مقرر شد آموزش و انتقال دانش بر عهده شرکت های فرانسوی که تجربه بیشتری در ساخت گلخانه دارند قرار گیرد و پس از آن با فراگیری علم توسعه فضاهای گلخانه ای توسط کارشناسان مربوطه ایرانی، امید آن داریم که تکنولوژی ساخت گلخانه در استان بومی شود.

زنده روح در ادامه نظارت و فروش را از ارکان مهم در موفقیت این طرح دانست و اظهار کرد: طی توافقات صورت گرفته فروش محصول گل برداشت شده از گلخانه ها را در اختیار اتحادیه صادرکنندگان گل ایران قرار دادیم که اگر این مهم محقق شود بی شک اقدامی بی بدیل و نو در صنعت کشاورزی کشور خواهد بود.

وی در پایان بودجه اجرایی طرح را بالغ بر 26 هزار میلیارد ریال عنوان و خاطر نشان کرد: هم اکنون در مرحله انتهایی فاز مطالعات و ایجاد تفاهمات هستیم و اگر مانعی بر سر راه نباشد ان شاء الله اجرای پروژه را از ابتدای سال آینده آغاز خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه، تفاهم نامه ای مبنی بر گسترش حمایت های دولتی از سازمان عمران استان کرمان در اجرای طرح توسعه فضاهای گلخانه ای مابین استانداری کرمان و سازمان عمران استان کرمان منعقد شد.

بر اساس طرح توسعه فضاهای گلخانه ای از سوی سازمان عمران استان کرمان، از سال آینده ساخت یکهزار هکتار گلخانه به جهت تولید سبزیجات، صیفی جات و نیز گل شاخه بریده صادراتی آغاز خواهد شد که اقلام کشت شده، نیاز مصرفی کشور و نیز سایر کشورهای دارای بازار مصرف را تامین خواهد کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)