کد خبر: ۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
حسین انتظامی با تاکید بر اهمیت توسعه مطبوعات استانی، از نرم افزاری شدن رویه توزیع آگهی های دولتی در تهران و ادارات کل استان ها در آینده ای نزدیک خبر داد.
حسین انتظامی با تاکید بر اهمیت توسعه مطبوعات استانی، از نرم افزاری شدن رویه توزیع آگهی های دولتی در تهران و ادارات کل استان ها در آینده ای نزدیک خبر داد.

گردهمایی 3 روزه آموزشی ویژه اعضای هیئت مدیره خانه‌های مطبوعات، در موسسه نشرآوران آغاز بکار کرد. این دوره آموزشی توسط شورای مرکزی خانه های مطبوعات ایران، با حمایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف کاربردی تر کردن تئوری های روزنامه نگاری برگزار می شود که بیش از 70 نفر از اعضای هیئت مدیره خانه های مطبوعات ایران در این همایش 3 روزه حضور دارند.

در اولین روز این دوره، 3 کارگاه آموزشی با عناوین روزنامه نگاری عملی «فریدون صدیقی»، مدیریت در مطبوعات «حسین انتظامی» و مسئولیت های اجتماعی روزنامه نگاران «حسن نمکدوست تهرانی» برگزار شد.

حسین انتظامی در بخشی از سخنان خود با اشاره به حضور استادان برجسته کشور در این دوره آموزشی، طرح مباحث کاربردی و ترویج مبانی حرفه ای روزنامه نگاری در سطح استان ها را از جمله ضرورت های برگزاری این دوره آموزشی عنوان کرد.

وی با اشاره به این باور که توسعه استان ها تنها راه توسعه کشور است بر اهمیت توسعه مطبوعات استانی و لزوم توجه به آن ها در سیاست های اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی تاکید کرد.

معاون مطبوعاتی در ادامه به موضوع 3 برابر شدن یارانه مطبوعات استان های کم برخوردار اشاره و اضافه کرد: جلوگیری جدی از توزیع نیازمندی های مجزای از روزنامه ها که به بازار مطبوعات محلی ضربه می زند یکی دیگر از سیاست های حمایتی این معاونت از مطبوعات و رسانه های محلی است.

انتظامی در ادامه تاکید کرد: مطابق آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، اساسا روزنامه های سراسری حق ندارند ویژه نامه های مستقل برای استان ها منتشر کنند.

وی با اشاره به اینکه انتشار آگهی های دولتی در ویژه نامه های استانی ممنوع است از نرم افزاری شدن رویه توزیع آگهی های دولتی برای تهران و ادارات کل استان ها در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: ویژه نامه های استانی نباید بیش از 30 درصد محتوای خود را به آگهی اختصاص دهند.

حسن انتظامی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه اساسا روزنامه نگاری نگاری با روزنامه داری متفاوت است به تشریح مسائل حاکم بر مدیریت مطبوعات در دو بخش هزینه ها و درآمدها پرداخت.

وی با با بیان اینکه "لزوما کسی که روزنامه نگار خوبی است نمی تواند مدیر مطبوعاتی خوبی هم باشد" بر لزوم توجه به مقوله های ضروری مدیریت مطبوعات تاکید کرد و گفت: بخشی از این مفاهیم به قانون مطبوعات بر می گردد و دانستن برخی از فصول قانون مطبوعات برای همه مدیران لازم و ضروری است.

معاون وزیر ارشاد همچنین بر آگاهی مدیران مطبوعات از قانون های مالیاتی نظیر قانون مالیات های مستقیم، ارزش افزوده و همچنین قوانین مربوط به تامین اجتماعی تاکید کرد.

بنابراین گزارش، نرم خبر و سخت خبر «رضا نوروزپور»، حقوق مطبوعات «باقر انصاری»، گرافیک و صفحه آرایی در مطبوعات «محمود مختاریان» تیتر نویسی «مجید رضائیان» و آشنایی با شبکه های اجتماعی «حمید ضیایی پرور»، عناوین کارگاه هایی هستند که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار خواهد شد.
برچسب ها: حسین انتظامی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)