کد خبر: ۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
وی اظهار داشت: در اوایل سالجاری در خبرنامه ای که یک دستگاه منتشر می‌کند، آمده بود که سال ۹۳ خرید گندم با مشکل مواجه می شود، چرا که شرکت بازرگانی دولتی به وزارت جهاد منتقل نشده و از سوی دیگر، عنوان شده که نان نیز چالش برانگیز خواهد بود که البته این نگرانی نیز بی‌مورد بود.

وزیر صنعت با بیان اینکه گاها روزهای جمعه به نانوایی‌ها سرکشی می‌کند، گفت: از این پس فقط 35 نمایندگی مجاز می‌توانند خودرو وارد کشور کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت زاده در نشست مطبوعاتی امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر در خصوص واردات و تنظیم بازار کالاهای اساسی گفت: در اواخر سال ۹۱ مجلس طرح انتزاع وزارت جهاد از وزارت صنعت را تصویب کرد که به دلیل صدور مصوبه ستاد تدابیر ویژه ای اقتصادی، این انتزاع تا اواخر سال ۹۲ به تعویق افتاد.

وی افزود: دولت مصوب کرد تا تنظیم بازار کالاهای کشاورزی از ابتدای سال ۹۳ به وزارت جهادکشاورزی سپرده شود که بر این اساس، جلساتی نیز در وزارتخانه های صنعت و وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم آئین نامه به قانون انتزاع تدوین و به تصویب دولت رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در این آئین نامه صراحتا وظایف مرتبط با تنظیم بازار محصولات کشاورزی به استثنای شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت جهادکشاورزی منتقل شد، چرا که فعالیت شرکت بازرگانی دولتی، یک فعالیت بازرگانی است و به نظر می رسد باید در وزارت صنعت باقی بماند.

به گفته نعمت زاده، از ابتدای امسال تمامی وظایف تنظیم بازار و واردات محصولات کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی سپرده شده و حتی در نامه ای که رسما به وزیر جهادکشاورزی ارسال کرده ام، به صراحت اعلام شده که تنظیم بازار شب عید سال ۹۴ نیز به عهده وزارت جهادکشاورزی است.

جمعه‌ها به نانوایی می‌روم

وی اظهار داشت: در اوایل سالجاری در خبرنامه ای که یک دستگاه منتشر می‌کند، آمده بود که سال ۹۳ خرید گندم با مشکل مواجه می شود، چرا که شرکت بازرگانی دولتی به وزارت جهاد منتقل نشده و از سوی دیگر، عنوان شده که نان نیز چالش برانگیز خواهد بود که البته این نگرانی نیز بی‌مورد بود.

به گفته این عضو کابینه یازدهم، اگر چه خرید گندم مطابق با قانون وظیفه وزارت جهاد بود اما وزیر جهادکشاورزی ماموریت خرید گندم را به وزارت صنعت واگذار کرد که امسال بیشترین خرید گندم را به میزان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن صورت داده و پول کشاورزان را نیز پرداخت کرده‌ایم و البته نان نیز به چالش برنخورد.

وی اظهار داشت: علیرغم افزایش قیمت نان اما کیفیت بدتر نشده و من خود شخصا مراقب عملکرد کیفی نان هستم و گاها روزهای جمعه به نانوایی ها سرکشی می‌کنم.

نعمت زاده ادامه داد: براساس نامه ای که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به وزارت صنعت ارسال کرده‌ام، دولت خواستار انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران است که البته هنوز این موضوع تعیین تکلیف نهایی نشده و در کمیسیون صنعت و زیر بنایی دولت مطرح و در حال بررسی است.

دستور رئیس جمهور برای ذخیره استراتژیک کالاهای اساسی

نعمت زاده در ادامه در پاسخ به پرسش دیگر مهر در خصوص موجودی ذخایر استراتژیک کشور گفت : به دستور رئیس جمهور، موجودی بالغ بر ۶ ماه کشور به صورت ذخیره استراتژیک ذخیره ساز ی شده و خرید روغن خام، برنج، شکر و گندم به بهترین شکل صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه موجودی شکر در انبارها بالا است و به همین دلیل واردات آن ممنوع شده است، خاطرنشان کرد:  در سال ۹۱ حدود ۲.۵ میلیون تن شکر وارد شده و سود بازرگانی آن از ۴۰ درصد به صفر رسیده است که مشخص نیست منافع آن به جیب چه کسانی رفته است، چرا که سالانه یک میلیون تن شکر کمبود داریم.

وی گفت: علیرغم ابلاغیه دولت، اجازه واردات شکر و برنج را نداده ایم و تنها گندم و روغن وارد شده است، البته بخش خصوصی اگر نیاز بداند می تواند واردات صورت دهد و البته تا زمانی که وزیر جهادکشاورزی اجازه ندهد، هیچ ثبت سفارشی برای واردات کالاهای اساسی صورت نخواهد گرفت.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

پربازدید ها

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)