کد خبر: ۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
نائب رئیس مجلس می گوید: ناطق نوری در جامعه اصولگرایی است و اگر هم به میدان بیاید حتما در ظرفیت اصولگرایی کار می‌کند.
 نائب رئیس مجلس می گوید: ناطق نوری در جامعه اصولگرایی است و اگر هم به میدان بیاید حتما در ظرفیت اصولگرایی کار می‌کند.

محمدرضا باهنر رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری، با بیان اینکه نباید مجلس به دست تندروها بیفتد، می‌گوید علاوه بر این‌که سه جریان اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و اعتدال در عرصه انتخابات حضور خواهند داشت اما رقابت اصلی میان اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان خواهد بود.

 وی در بخشی از گفتگوی خود با ایسنا در واکنش به اينکه پيش از اين گفته بود که اصولگرایان باید نوعی هم‌پوشانی داشته باشند که اصلاح‌طلبان نتوانند به مجلس وارد شوند، گفت: متاسفانه بعضی رسانه‌های اصلاح طلب از صحبت بنده برداشت درستی نداشتند. من بارها و بارها گفته‌ام، الان هم می‌گویم که از حضور اصلاح‌طلبان استقبال می‌کنیم؛ البته آنهایی که چارچوب قانون اساسی را قبول دارند اما این را هم گفته بودم که باید تلاش کنیم مجلس دست اصلاح طلبان نیفتد. این تلاش، تلاش حزبی است و طبیعی هم می‌باشد، آن‌ها هم تلاش می‌کنند تا مجلس دست اصولگراها نیفتد و این یعنی رقابت. لذا تعبیر و تفسیر کردن این که این‌ها نمی‌خواهند راه بدهند یا نمی‌خواهند در انتخابات حضور داشته باشند، تعبیر درستی نیست.

وی تاکید کرد: اصلا مشی بنده عوض نشده، اتفاقا آن زمانی هم که اصلاح طلبان بی رمق بودند یا در دوره‌های گذشته به این عرصه ورود نمی‌کردند، در مصاحبه‌های من بارها و بارها تکرار شده که از فعالیت آنها استقبال می‌کنم. یعنی ما چون یک فعال سیاسی هستیم اتفاقا دوست داریم که رقیب پرقدرت داشته باشیم اما رقیب پر قدرت نه اینکه آن آمد ما کنار بکشیم و آنها برنده شوند بلکه با آن‌ها رقابت می‌کنیم و قطعا به دنبال این هستیم که اکثریت دست اصولگرایان باشد.

باهنر همچنین درباره احتمال تشکيل حزبي از سوي علي لاريجاني هم گفت: یک سری دوستان‌ آقای لاریجانی مطرح کردند که حزبی را به نام رهروان ولایت راه اندازی کنند یعنی به نام همان فراکسیونی که در مجلس وجود دارد. من با کلیت قضیه کاملا موافقم که حزبی تشکیل شود تا بتواند مقداری جریان اصولگرایی را رهبری کند اما از نظر کارشناسی و تاکتیکی معتقد بودم و الان هم هستم که فراکسیون مجلس نمی‌تواند حزب راه اندازی کند اما حزب می‌تواند فراکسیون مجلس را تشکیل دهد.

وی افزود: گر دقت داشته باشیم در این 9 دوره مجلس که پشت سر گذاشته‌ایم به طور متوسط عمر نمایندگی در کشور ما یک و نیم دوره است یعنی هنوز متوسط این‌که یک نفر بخواهد نماینده شود، به دو دوره نرسیده است. لذا عموما نماینده‌ها می‌آیند و می‌روند و این چنین نماینده‌هایی نمی‌توانند یک حزب تشکیل دهند اما یک حزب می‌تواند بیرون از مجلس تشکیل شود که گاهی درمجلس هم این امکان وجود دارد اقلیت یا اکثریت و یا افراد قدرتمند از آن‌ها حضور داشته باشند. در هر صورت آن‌هایی که می‌خواستند حزب راه اندازی کنند تا الان اقدام عملیاتی نکردند و فکر هم نمی‌کنم اگر بخواهند عملیاتی کنند به این دوره از انتخابات برسد.

نائب رئیس مجلس ادامه داد: اما جریانی به نام جریان رهروان ولایت وجود دارد که مشی آن هم در مجلس نهم کاملا مشخص بوده و این‌ها بیشتر به ذهنیت و مدیریت لاریجانی نزدیک هستند و طبیعی است که یک جریان جدی و قوی در انتخابات بوده و حضور خواهند داشت. البته ما تصورمان این است که این مجموعه یکی از جریانات قدرتمند و جریان کلی اصولگرایی خواهد بود یعنی این‌ها یک جریان جدای از اصولگرایی نیستند و جزو ظرفیت‌های اصولگرایی به شمار می‌روند که امیدواریم بتوانیم با آنها همکاری داشته باشیم.

باهنر همچنین در پاسخ به این سئوال که چه ضرورتی احساس شده که برخی دلسوزان نظام می‌گویند که در این شرایط باید چهره‌های امتحان پس داده همچون ناطق نوری وارد عرصه شوند؟ گفت: باید تلاش کنیم این افراد که ظرفیت‌های انقلاب هستند، امیدوار باشند و احساس تکلیف کنند که در صحنه‌ها حضور یابند، به‌عنوان نمونه بارها و بارها از آقای ناطق ‌نوری خواسته‌ایم که بیایند و فعال باشند. ایشان هم دلایلی برای خودشان دارند که البته بعضا از این دلایل ما قانع نمی‌شویم و قبول نداریم، اما ایشان می‌گویند که احساس وظیفه و تکلیف شرعی نمی‌کنند که بیایند، حتی نامزدی ایشان برای انتخابات مطرح بود که رسما اعلام کردند که نمی‌خواهند ورود کنند اما من باز هم تاکید کرده و می‌کنم، ظرفیت‌هایی مثل ناطق نوری اگر چه نمی‌خواهند کاندیدا شوند، اما اگر بیایند و در جریانات سیاسی فعال شوند بسیار مفید است؛ گرچه برخی تصورشان این است که اگر آقای ناطق نوری به این عرصه وارد شود ممکن است در جریان اصلاح‌طلبی فعال شود اما من به هیچ وجه این تحلیل را قبول ندارم چراکه آقای ناطق نوری ظرفیت اصولگرایی است، اگر هم در میدان بیایند حتما در ظرفیت اصولگرایی کار می‌کنند، اما هنوز نتوانستیم ایشان را قانع کنیم.
برچسب ها: محمدرضا باهنر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)