کد خبر: ۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
بودن یا نبودن مهدی رحمتی در تیم ملی ، این بهانه ای شده برای یک روز پر بیانیه در فوتبال ایران. یک روز تلخ و شکستن حرمت ها در فوتبال مان.
بودن یا نبودن مهدی رحمتی در تیم ملی ، این بهانه ای شده برای یک روز پر بیانیه در فوتبال ایران. یک روز تلخ و شکستن حرمت ها در فوتبال مان.

خبرگزاری خبرآنلاین: حرف های فنی علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون و دخالت او در بحث انتخاب بازین ، بعد از دربی سبب شد تا کارلوس کروش در بیانیه ای تند به مهدی رحمتی بتازد . واژه هایی رد و بدل شد که تنها برای  فوتبال ایران افسوس را به همراه داشت.

با شروع لیگ 86-85 وارث پیراهنِ حجازی در استقلال شد. بر سرِ تصاحب پیراهنِ شماره ی 1 قلعه ی عقاب ها، استقلال، تمام فصل را جنگید. دستکش دروازه بانی در طول فصل بارها بین او و طالب لو دست به دست شد، اما سید با پیراهن و شمایلی شبیه بوفون، رفته رفته محبوب و محبوب تر شد.

لیگ ششم برای سنگربان پیشین فجرسپاسی از هفته ی دوم و استقلال - مس در کرمان شروع شد. رحمتی ضربه ی پنالتی آدریانو آلوز را دفع کرد و با عکس العملی دیدنی توپ برگشتی از عباس محمدی را در جهت مخالف نیز مهار کرد. سید با این دبل سیو بی نظیر، 2 امتیاز به سبد اندوخته های استقلالِ مرفاوی افزود.

شماره ی 1 پیش از ترکِ استقلال، با پیراهن حجازی جام حذفی 90 و رقابت شخصی با طالب لو را در ضیافت پنالتی ها برد و صاحب شعار "رحمتیِ حجازی" شد.

او با 4 قهرمانی در لیگ برتر و 2 قهرمانی در جام حذفی یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است. و با عنوان برترین دروازه بان سالِ آسیا در 2010 بدون شک ارزشمندترین گلر ادوار لیگ برتر خلیج فارس است.

سید مهدی رحمتی از مسافرکشی تا پیراهن شماره ی 1 استقلال و تیم ملی راهی سخت و پرفراز و نشیب را پشت سر گذاشته است.

شماره ی 1 در جمعه ای که گذشت هم بی تردید مرد شماره ی 1 میدانِ دربی بود. سنگربانِ سبزپوش بارها ناجی قفس توری آبی ها شد. قرمزها دستمزدِ درخشش او را با پرتاب نارنجک دستی، لگد زدن به زانویِ او و لگدمال کردنِ مچ پای راستش نقدی پرداختند. در نهایت شد آنچه دیدیم و ما هم نوا زمزمه کردیم: بی خیالِ بدبیاری / زنده باد این عاشقانه.

حکایت او با کی روش و تیم ملی اما جور دیگری ست.

همه ماهویت ایرانی را از هر هویت نژادی و قومی و پرچم 3 رنگ میهن مان را معتبرتر از هر رنگی می دانیم. پیراهن سفید تیم ملی ورای تمام رنگ ها و بر اوج قله هاست.مهدی از روزی به تیم ملی دعوت نشد که در روزهای سختش تصمیمی متفاوت گرفت. او که بی شک همان زمان هم بهترین بازیکن ملی بود ، خودش تصمیم گرفت به تیم ملی پشت کند. روزی که گفت خسته است و به تیم ملی نمی آید ، بی آنکه به با سرمربی تیم ملی هماهنگ کرده باشد. مهدی از همان زمان در لیست سیاه قرار کرفت و در تمام این حدود 4 سال گذشته ، هیچ گاه نتوانست کاری کند که اختلافش با کارلوس کروش حل شود. او به پیراهن تیم ملی پشت کرد و خودش نخواست بیاید . رحمتی بود که برای تیم ملی  ناز کرد و یادش رفت تیم ملی سرباز می خواهد و نه سربار.

در حالی که اسدی ، افشارزاده و همه آنهایی که بعد از بازی دربی می گویند جای رحمتی در تیم ملی خالی است ، فراموش کرده اند جای تاکید بر مسائل فنی باید سعی کنند همه و همه مسیری را فراهم کنند که مهدی رحمتی خیلی صریح ثابت کند که می خواهد به تیم ملی برگردد و دیگر برای پیراهن مقدس ملی ناز نمی کند. او که هیچ گاه حاضر نشد نامه عذرخواهی امضاء کند و حتی شبی هم که برای عذرخواهی به 90 رفته بود ، نگفت آنچه را که توافق کرده بود را تا مشکل حل شود و به تیم ملی برگردد. مهدی بی شک بهترین گل فوتبال ماست و بی شک جایش در تیم ملی خالی است. تردیدی نیست که ادبیات تند کارلوس کروش در بیانیه اش ، جای هیچ دفاعی را از سرمربی تیم ملی باقی نمی گذارد اما همه آنهایی که وارد بحث فنی سرمربی می شوند هم می دانند که دلیل دعوت نشدن او به تیم ملی ، مشکل فنی نیست که مهدی خودش باید بخواهد تا به تیم ملی برگردد و پرداختن به این دعوا تنها مشکلات را بیشتر و بیشتر می کند. او که اگر مانده بود ، حالا با افتخار ، کاپیتان تیم ملی ایران بود ، به خوبی یادش هست روزی را که چه عصبی  به سرمربی تیم ملی تاخت یا همه روزهای دیگری که بر دعوا ها دامن زد. اسدی ، افشارزاده و یا هر کس دیگری که می گویند جای رحمتی در تیم ملی خالی است ، باید جای دامن زدن به دعوا ، بستری را فراهم کنند که مهدی بار دیگر ثابت کند ، می خواهد یک سرباز ملی باشد.
برچسب ها: ورزش ، فوتبال ، مهدی رحمتی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)