کد خبر: ۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه کرمان:
وی با بیان اینکه در حال حاضر در جامعه ما اسراف و تبذیر، دوباره کاری و ... وجود دارد و مسائلی هست که مردم را رنج می دهد اظهار کرد: فرهنگ ریشه و اساس کارهاست و مشکلات را حل می کند، فرهنگ به معنای عام که شامل اقتصاد و همه شئون زندگی بشر است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: دولت با همه وجود مشغول کار، اصلاح امور و تقویت مبانی فرهنگی است، برخی انتقادها انتقاد نیست و افراد تندی هستند که بد انتقاد می کنند.
 
به گزارش ایسنا منطقه کویر، آیت الله سیدیحیی جعفری صبح امروز در گردهمایی شوراهای فرهنگ عمومی استان کرمان با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: نباید مسوولان فکر کنند نامگذاری سال ها یک کار تشریفاتی است، باید به محتوا و مضمون این نامگذاری همه مسوولان کاملا توجه ویژه داشته باشند.
 
وی افزود: امروز مشکلات کشور ما در دو بحث اقتصاد و فرهنگ خلاصه می شود و همه نهادها و مسوولان کشور باید به فکر حل این دو مسئله اساسی باشند.
 
امام جمعه کرمان تصریح کرد: اگر فرهنگ به معنای جامع و صحیح کلمه اصلاح شود، مسئله اقتصاد هم درست می شود.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر در جامعه ما اسراف و تبذیر، دوباره کاری و ... وجود دارد و مسائلی هست که مردم را رنج می دهد اظهار کرد: فرهنگ ریشه و اساس کارهاست و مشکلات را حل می کند، فرهنگ به معنای عام که شامل اقتصاد و همه شئون زندگی بشر است.
 
وی تصریح کرد: دولت با همه وجود مشغول کار، اصلاح امور و تقویت مبانی فرهنگی است، برخی انتقادها انتقاد نیست و افراد تندی هستند که بد انتقاد می کنند.
 
امام جمعه کرمان افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «انتقاد واقع بینانه»، باید همه جهات را در نظر گرفته، بررسی و بعد انتقاد کرد، انتقاد غیر از حمله و مچ گیری است.
 
نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: مسوولیت اصلی فرهنگ جامعه به دست روحانیت از مراجع تقلید تا ائمه جمعه و جماعت است و روحانیت بدون همکاری و همفکری سایر نهادها موفق نمی شود.
 
وی تاکید کرد: باید با همکاری دانشگاه، نخبگان جامعه، صدا و سیما که نقش مهم و ویژه ای می تواند در این زمینه ایفا کند، ارشاد و سازمان تبلیغات و ... برای اصلاح فرهنگ جامعه همفکری و کار کنند.
 
آیت الله جعفری با بیان اینکه مسائل با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ دارند و اگر فرهنگ درست نشود، اقتصاد اصلاح نمی شود بیان کرد: اگر تلاش دولت در مذاکرات به نتیجه برسد، ممکن است گشایشی در زندگی مردم و مسائل مربوط به کشور به وجود بیاید، مقام معظم رهبری فرمودند به مذاکرات خوشبین نیستند و ما نیز خوشبین نیستیم.
 
امام جمعه کرمان گفت: در حال حاضر کنگره امریکا اعلام کرده باید تحریم ها علیه ایران بیشتر شود.
 
وی با اشاره به اینکه اگر کشورهای اسلامی متحد شوند، می توانیم همه مشکلات را حل کنیم؛ اظهار کرد: امریکا در دنیا چه کاره است که کشوری را تحریم کند؟ در حالی که سازمان ملل و نهادهای بی خاصیت دیگری هست.
 
آیت الله جعفری تصریح کرد: سازمان ملل و شورای امنیت تابع امریکا و کشورهای اروپایی هستند و تصمیم می گیرند که علیه اسلام تبلیغ و کار کرده و دشمن شماره یک اسلام و مسلمین محسوب می شوند.
 
وی بیان کرد: لابی های یهودی پشت سر این نهادها هستند و کار می کنند و رسما با بهانه های واهی و عمل چند جنایتکار که دست پرورده خودشان به نام داعش است، موج اسلام هراسی و اسلام ستیزی توسط اروپایی ها آغاز شده و رسما به پیامبر رحمت(ص) اهانت کردند.
 
نماینده ولی فقیه در کرمان در ادامه گفت: مدیریت جهادی مدیریت دوران دفاع مقدس است و باید مانند همان دوران کار کنیم و وظایف مشخص باشد.
 
وی با اشاره به اینکه باید نگاهمان به درون باشد، افزود: یک شبه نمی توانیم اقتصاد کشور را اصلاح کنیم و باید به نحو صحیح برنامه ریزی کنیم و نتیجه آن زمان بَر است و در سال های آینده مشخص می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)