کد خبر: ۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
گذشت و بزرگواری اولیای دم باعث شد جوانی که به جرم قتل در زندان گرگان بسر می برد، از قصاص نفس نجات یافته و فرصت زندگی زیباتر را تجربه نماید.
گذشت و بزرگواری اولیای دم باعث شد جوانی که به جرم قتل در زندان گرگان بسر می برد، از قصاص نفس نجات یافته و فرصت زندگی زیباتر را تجربه نماید.

 به گزارش ایرنا، مدیر کل زندان های گلستان روز دوشنبه گفت: این سی و سومین پرونده قصاص در زندان گرگان طی کمتر از دو سال است که با عفو و بخشش اولیای دم بسته شده و زندانی پشیمان فرصت زندگی دوباره پیدا می کند.

محمود امینی اضافه کرد: مددجو 'ب . ی' 29 ساله که حدود نه سال قبل به جرم قتل عمد با حکم مراجع قضایی محکوم به قصاص نفس شده بود، امروز با تلاش مسوولین زندان و تیم اخذ رضایت شاکی و بخشش اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گفته وی در این مدت در اجرای سنت حسنه پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص)، عفو و گذشت و بزرگواری خانواده های مقتولان، این زندانیان (33نفر) را از مرگ نجات داده است.

امینی تاکید کرد که پیگیری تیم رضایت شاکی زندان براساس سه اصل 'شنیع نبودن نوع جرم، اصلاح پذیری و آمادگی برای بازگشت به جامعه از سوی مددجو' صورت می گیرد و با این اقدامات فرصت مجدد به یک خطاکار برای اصلاح و بازپروری داده می شود.

همچنین براساس اعلام زندان های گلستان 'حمیدرضا پوریانی' مدیر زندان گرگان گفت: 'فصل مهربانی' نامی است که می بایست بر گذشت خانواده های بزرگوار شکات گذاشت. 

وی افزود: نتیجه 33 پرونده قصاص نفس در زندان گرگان از عید سعید فطر سال 92 تاکنون منجر به اخذ رضایت شاکیان و نجات زندانیان از چوبه دار شده است.

همچنین مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی از بخشش قاتل توسط خانواده مقتول در زندان مرکزی ارومیه خبر داد.

علی جلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متهم م - ن، در پنج و نیم سال پیش به اتهام قتل عمد مقتول س - ط، به زندان افتاده و پس از طی مراحل مختلف دادرسی، حکم قصاص وی تایید شده بود.

وی اضافه کرد: هفته گذشته، در حین اجرای حکم قصاص این فرد مجرم، خانواده مقتول که در محل حضور داشتند با صرف نظر از اجرای این حکم، طناب دار را از گردن قاتل خارج کرده و به او رضایت دادند.

وی اظهار کرد: گذشتن از حق قانونی و شرعی، روحیه ای بالا می خواهد که این خانواده با بزرگ منشی فرصت زندگی مجدد را به قاتل بخشیدند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته توسط کارکنان این اداره کل در راستای عفو متهمان دارای صلاحیت، ادامه داد: تلاش فراوانی پیش از اجرای این حکم ازسوی مسئولان زندان مرکزی ارومیه برای اخذ رضایت از خانواده مقتول صورت گرفت که حاصل آن بسیار خوب بود.

جلیلی اظهار امیدواری کرد: فرهنگ عفو و بخشش در موارد لازم در جامعه تسری یافته و شاهد نتایج پربار این امر در آذربایجان غربی باشیم.

تلاش مسئولان زندان برای رهایی زندانیان از پای چوبه دار و همچنین تلاش این مسئولان برای جمع آوری هزینه های آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم مالی غیرعمد از جمله مواردی است که در سالهای اخیر، توجه بسیار زیادی به آن شده و نشان دهنده تلاش پسندیده این مجموعه برای کاهش مشکلات زندانیان واجد شرایط و خانواده های آنان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)