کد خبر: ۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تذکر رهبری انقلاب به خود را تکذیب کرد.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در حاشیه رونمایی از گزارش سند نقض حقوق بشر در انگلستان که در دانشکده حقوق دانشگاه تهران انجام شد در جمع خبرنگاران درباره نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی اظهار داشت: فهم من این است که نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا و مستقیم مخاطب قرار دادن آنها در راستای حرکت تمدنی انقلاب اسلامی بود. این تمدن بر مبنای حقیقت صحبت کرده و مفاهیم را بر آن مبنا تعالی می‌بخشد. به همین دلیل از سوی کسانی که منکر حقیقت هستند مورد هجمه قرار گرفته است.

جلیلی افزود:  ارسال این نامه شروعی بسیار ارزشمند برای رساندن صدای تمدن اسلامی به جوانان اروپایی و آمریکایی است. نقض مکرر و فاحش حقوق انسان‌ها در جهان امروز توسط برخی قدرت‌ها که ادعای حقوق بشر نیز دارند، انجام می شود. این قدرت‌ها نه تنها نسبت به سایر ملل بلکه در قبال مردم خود نیز مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به لزوم تبیین این موضوع در عرصه عمومی و جهانی در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخیر جان‌ بولتون گفت: آنچه همه ملل حق خود می‌دانند حقوقی است که مشروع است و از آن دفاع می‌کنند. خود برخی از این کشورها نیز درباره بعضی از این حوادث سوالات جدی دارند چرا که موجی از اسلام‌هراسی را به وجود آوردند.

وی افزود: در فضایی که غربی‌ها تمدن خود را در طی 4 الی 5 قرن شکل داده‌اند می‌بینند که امروز رقیب گفتمانی جدی در همه عرصه‌ها از جمله پیشرفت و مردم‌سالاری برایشان به وجود آمده است که صدایش به جان انسان‌ها می‌نشیند.کسانی که امروز مورد هجمه تروریست‌ها قرار گرفته‌اند باید حمایت شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: تروریست‌ها با حمایت برخی قدرت‌های بزرگ فعالیت می‌کنند، دانشمندان اصلی ما هم از طرف این قدرت‌هادر فهرست شورای امنیت قرار گرفته و هم توسط تروریست‌ها مورد هجمه قرار می‌گیرند. در منطقه هم تروریست‌ها که علیه منافع ملت‌ها اقدام می‌کنند از طرف قدرت‌های بزرگ پشتیبانی می‌شوند همان گونه که لبنان هم هدف تروریست‌ها و هم هدف صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

جلیلی گفت: آن چیزی که در فرانسه شکل گرفت یک سناریوی طراحی شده بود مخصوصا رفتارهایی که بعد از آن شکل گرفت. برخی می‌بینند که اندیشه اسلام با موج اقبال در اروپا روبرو شده و به دلیل اینکه نمی‌توانند با آن رقابت منطقی کنند تلاش دارند تا با رفتارهایی موج اسلام‌هراسی را شکل دهند.

جلیلی با بیان اینکه حقوق بشر یک تعریف مشخص دارد، ادامه داد: کسانی که بیشترین نقض حقوق بشر را دارند و بیشترین مسئولیت‌ها را برای آزادی اعمال می‌کنند نمی‌توانند در جایگاهی باشند که برای سایر کشورها اظهارنظر کنند.

جلیلی درباره اینکه  در مناظره خرازی و زاکانی بیان شده وی از مقام معظم رهبری تذکر گرفته است گفت: این مسئله کذب محض است و مبنا و اساسی ندارد بنابراین یک دروغ‌سازی است.

وی با اشاره به اظهارات جان‌بولتون افزود: آنچه همه ملت‌ها آن را حق خود می‌دانند دفاع از حقوقی است که مشروع بوده و براساس آن از منافع خود دفاع می‌کنند. برخی حوادث ساختگی و مصنوعی شکل می‌گیرد که کشورها در این رابطه سوال دارند. به طور مثال موج اسلام‌هراسی شکل گرفته است و با حرکات قابل تامل سعی دارند از حرف‌های اساسی اسلام که جان و دل را روشنی می‌بخشد فرار کنند.

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: نگاهی به افراد مورد هجمه تروریسم نشان می‌دهد که تروریست‌ها با غرب هم‌دست هستند و اهداف مشترک دارند به طور مثال دانشمند هسته‌ای ما که در فهرست سیاه شورای امنیت است مورد هجمه تروریست قرار می‌گیرد و حزب‌الله هم هدف صهیونیست‌ها و هم هدف تروریست‌ها است.

جلیلی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب گفت: این نامه از سوی تمدنی است که حقیقت و مفاهیم و مبانی را براساس حقایق تعالی‌بخش مطرح می‌کنند. این نامه شروعی ارزشمند است تا جوانان غرب صدای تمدن اسلامی را بشنوند.

وی در زمینه آزادسازی استان نینوا گفت: به هر حال هرچه که در آن منطقه برای مبارزه با تروریسم شکل می‌گیرد ارزشمند است.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: غرب با تمام استعداد خود برای انکار حقوق انسان‌ها آمده است و امروز می‌بینیم بریتانیا یکی از کشورهای صدر فهرست ناقضان حقوق بشر است و در منطقه ما هم هر رژیمی که از حقوق بشر فاصله دارد هم‌پیمان غرب و آمریکا است.
برچسب ها: سعید جلیلی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)