کد خبر: ۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم زرند و کوهبنان:
نماينده مردم شهرستان هاي زرند و كوهبنان در مجلس شوراي اسلامي در خصوص بوي بد كارخانه هاي كك سازي شهرستان زرند نير گفت: هردو كارخانه با روش جديد درصدد رفع اين آلايندگي هستند و يكي از اين كارخانه ها بودجه اي بيش از 100 ميليارد تومان براي رفع اين آلايندگي اختصاص داده است.
نماينده مردم شهرستان هاي زرند و كوهبنان در مجلس شوراي اسلامي در خصوص بوي بد كارخانه هاي كك سازي شهرستان زرند نير گفت: هردو كارخانه با روش جديد درصدد رفع اين آلايندگي هستند و يكي از اين كارخانه ها بودجه اي بيش از 100 ميليارد تومان براي رفع اين آلايندگي اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده مردم شهرستان هاي زرند و كوهبنان در مجلس شوراي اسلامي حسين اميري روز جمعه در ديدار با مردم شهرك شهيد باهنر شهرستان زرند افزود: پرو‍ژه هاي بزرگ صنعتي ما به ثمر برسد از محل عوارض آنها مي توانيم پيشرفت خوبي در توسعه شهرستان داشته باشيم و همچنين شهرداري نيز مي تواند در توانمند تر شود.

وي در خصوص بوي بد كارخانه هاي كك سازي شهرستان زرند نير بيان كرد: هردو كارخانه با روش جديد درصدد رفع اين آلايندگي هستند و يكي از اين كارخانه ها بودجه اي بيش از 100 ميليارد تومان براي رفع اين آلايندگي اختصاص داده است.

وي با اشاره به اينكه تكنولوژي غرب با صنايع ما مرتبت است تصريح كرد: تا كنون به دليل تحريم ها ما نمي توانستيم با كشورهاي اروپايي كار كنيم و به طرف چين رفته ايم.

اميري تاكيد كرد: تقسيم عوارض صنعتي در شهرستان زرند عدد خوبي است ولي اين عدد كفاف شهرستان را نمي دهد.

وي خاطر نشان كرد: متاسفانه در كشور دچار تحريم و يك جنگ اقتصادي سخت شده بوديم و قيمت نفت نيز به 40 دلار رسيده و صادرات نفت نصف شده است در حالي كه در دولت گذشته  2 ميليون 200 هزار بشكه نفت صادرات داشتيم و قيمت نفت 120 دلار بود.

وي افزود: همچنين در ماده 180 نيز امسال هنوز بودجه اي داده نشده است كه در اين خصوص نامه اي به سازمان مديريت كشور نوشته ايم و درخواست كرده ايم كه اين بودجه داده شود.

اميري اظهار كرد: در اين چند سال همراه با توسعه صنعتي نشد كه توسعه بخش هاي ديگر را هم داشته باشيم و به همين منظور پافشاري هايي را براي بهسازي ورودي هاي شهرستان زرند داشتيم.

وي ادامه داد:  خوشبختانه موفق شديم كه پروژه هاي ورودي شهرستان زرند را به مناقصه بگذاريم تا اجرايي شوند.

نماينده مردم زرند و كوهبنان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه روي چند پرو‍ژه اشتغالزايي جديد و بزرگ دست گذاشته ايم گفت: خوشبختانه احداث منطقه وي‍ژه ريلي كشور در شهرستان زرند قطعي شده است و با ايجاد اين منطقه تحول و توسعه اي بزرگ در شهرستان زرند ايجاد مي شود.

وي با اشاره به بازسازي ايستگاه راه آهن شهرستان زرند بيان كرد: از سه سال قبل بازسازي اين ايستگاه جرقه خورده است كه پس از انجام مطالعات، اكنون بازسازي و مقاوم سازي اين ايستگاه در دست اجرا مي باشد و بيش از 2 ميليارد و 400 ميليون تومان بودجه براي بازسازي آن اختصاص داده شده است.

اميري افزود: اكنون درشهرستان زرند نيروگاه 33 مگاواتي در حال ساخت است و همچنين قراداد احداث يك نيروگاه 500 مگاواتي نيز منعقد شده است.

وي بيان كرد: همچنين احداث يك نيروگاه 100 مگاواتي خورشيدي در شهرستان زرند در دست مطالعه است.

وي تصريح كرد: ما زرند را به عنوان شهر پايلوت سبز و پاك در كشور معرفي كرده ايم كه اگر زرند در اين امر موفق شود شهرها و استان هاي ديگر نيز در اين خصوص اقدام مي كنند.

اميري اضافه كرد: اين طرح به اين گونه است كه فضاهاي عمومي مانند معابر، كتابخانه ها و فضاي سبز از برق خورشيدي استفاده كنند.

سخنگوي كميسيون انر‍ژي مجلس  گفت: در خصوص برق خورشيدي طرحي را در مجلس تصويب كرده ايم كه اگر ادارات و مردم بخواهند از پنل خورشيدي استفاده كنند 50 درصد هزينه آن را دولت را مي دهد كه اين كار را نيز مي توان در شهرستان زرند آغاز كرد.

وي افزود: امسال سال سختي براي كشور خواهد بود و شايد به همين دليل مقام معظم رهبري امسال را سال همدلي و هم زباني معرفي كرده اند.

اميري بيان كرد: از محل بودجه ماده 180 در سال قبل توانستيم براي احداث سالن ورزشي در اين منطقه بودجه اي را اختصاص دهيم اما در ماده 180 امسال براي بخش ورزشي بودجه اي ديده نشده است كه در مجلس شوراي اسلامي در حال چانه زني هستيم تا اين بودجه نيز ديده شود.

وي تصريح كرد: در روشنايي ورودي اين شهرك نيز با همكاري مدير عامل شركت توزيع برق شمال استان كرمان اين مشكل رفع گرديد.

اميري گفت: اين همت و تلاش هايي كه مردم و مسوولان براي رفع مشكلات دارند قطغا جواب مي دهد.

وي ابراز كرد: جدول گذاري خيابان ورودي جدول و جمع آوري نخاله هاي ساختماني در شهرك توسط شهرداري زرند انجام مي شود.

وي اظهار كرد: همچنين براي جلوگيري از ورود زباله ها به ايجاد فضاي سبز و كمربند سبز در اين شهرك تاكيد كرد.

اميري گفت: يكي از افتخارات جمهوري اسلامي ايران تشكيل شوراهاي اسلامي است كه در كوچکترين روستاها در كنار مردم پيگر مشكلات هستند.
برچسب ها: حسین امیری ، کک سازی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)