کد خبر: ۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
قائم مقام بانک مرکزی گفت: تورم سال جاری به مراتب کمتر از پیش بینی اولیه و راه هموار شده برای سال آینده و هدفگذاری تورم برای سال 94 فعلاً 13 تا 14 درصد تعیین شده است.
قائم مقام بانک مرکزی گفت: تورم سال جاری به مراتب کمتر از پیش بینی اولیه و راه هموار شده برای سال آینده و هدفگذاری تورم برای سال 94 فعلاً 13 تا 14 درصد تعیین شده است.
اکبر کمیجانی روز دوشنبه در حاشیه چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به ایرنا مبنی بر اظهارات کارشناسی مبنی بر اینکه تورم به پوسته سخت رسیده است، اظهار داشت: قطعاً کاهش تورم کار بسیار سختی است و نیازمند تداوم سیاست های انضباطی پولی و مالی است.

وی با بیان آنکه از ابتدای دولت جدید حمایت های جدی در تداوم سیاست های انضباطی پولی و مالی انجام شده است، تصریح کرد: همچنین اصلاح انتظارات تورمی در این دولت در دستور کار قرار گرفته است. در مجموع این سیاست ها انتظارات و اعتماد را ایجاد کرده و این راه بسیار طولانی طی شده است.

 هدف گذاری تورم 13 تا 14 درصدی سال 94

قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به اظهاراتی مبنی براینکه تورم به پوسته سخت رسیده است، ادامه داد: بطور سنتی و در یک مقطع زمانی طولانی مدت تورم بین 15 تا 20 درصد مکان گزیده و تورم ساختاری است و نه تنها نیازمند تداوم سیاست های انضباطی است بلکه بطور ساختاری هم باید ندای انضباطی را در طولانی مدت به همراه داشته باشد تا تورم اصلاح مسیر بدهد.

کمیجانی به اعلام نرخ تورم دی ماه در روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: با کاهش تورم در دی ماه دستاورد بسیار بزرگی در تورم به دست آورده ایم و پیش بینی های تورم 16 تا 17 درصدی را الان با اعتماد بهتری می گویم. 

 خبر تازه ای درباره لغو تحریم بانک مرکزی نشنیده ام

وی در پاسخ به اینکه آیا خبری از لغو تحریم بانک مرکزی در اتحادیه اروپا شده است؟ گفت: خبری نشنیده ام؛ اما هفته قبل در مورد بانک تجارت دادگاه اتحادیه اروپا رأی به رفع تحریم داده و این علامتی است که مواردهای دیگری که در دادگاه های اروپایی به ناحق تصمیم هایی را علیه سیستم بانکی اتخاذ کرده اند، نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی در پاسخ به سوال دیگر ایرنا مبنی بر تأثیر افزایش قیمت جهانی طلا بر ذخایر طلای ایران، تصریح کرد: موجودی طلای کشور دستخوش تغییر قرار نگرفته بلکه نوسانات روزمره قیمت جهانی طلا می تواند اثراتی را داشته باشد اما در بلندمدت و میان مدت در طول سال میانگین قیمت جهانی طلا را باید ارزیابی کرد.

 برداشت 4.1 میلیاردی اشتباه حسابداری بود که کمتر از 24 ساعت اصلاح شد

کمیجانی در خصوص برداشت 4.1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی نیز گفت: این پولی بود که جز درآمدهای حاصل از فروش نفت و مربوط به دولت بود؛ در آن زمان اشتباه تفسیر حسابداری صورت گرفت و شاید رفع آن 24 ساعت به طول نیانجامید.

قائم مقام بانک مرکزی ادامه داد: هرگاه در عملیات حسابداری اشتباهی صورت گیرد، برگشت پذیر است نه تنها 24 ساعت بلکه یک سال وقت دارند که بطور قانونی این اصلاح را انجام دهند.

وی با بیان آنکه اشتباهی که از برداشت اولیه صورت گرفت، اصلاح شد، گفت: اما چون روزهای پایانی سال عملیاتی شد، فرصت زمانی در اختیار بانک مرکزی برای تخصیص ارز درآمدهای نفتی کم بود و همین باعث شد پایه پولی از خالص دارایی های خارجی بانک مرکزی بالا برود و این امر به افزایش پایه پولی دامن زد.

کمیجانی در پاسخ به اینکه آیا برداشت دولت از بانک مرکزی تسویه شد؟ گفت: این عمل روتینی بود اما چون پایان ساعت اجرایی معامله صورت گرفته بود بیشتر خود را در صورت دارایی های خارجی بانک مرکزی نشان داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)