کد خبر: ۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی وزیر کشور گفت: فعالیت های انتخاباتی زودرس از ناحیه وزارت کشور رصد می شود.
سخنگوی وزیر کشور گفت: فعالیت های انتخاباتی زودرس از ناحیه وزارت کشور رصد می شود.

حسینعلی امیری سخنگوی وزیر کشور در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: با اینکه سی و پنج سال از انقلاب اسلامی می گذرد اما کماکان ملت ایران همان شوق و تحرک گذشته را دارند و تا کنون دست از آرمان های خود نکشیده اند ومردم ما با هر مذهب و سلیقه سیاسی در بزنگاه های مختلف کشور حضور می یابند.

وی پیرامون آغاز فعالیت های انتخاباتی در وزارت کشور گفت: وزیر کشور گفته بود که مدیران سیاسی این وزارتخانه اگر قصد کاندیداتوری در مجلس آینده را دارند باید تا تاریخ یک اسفند ماه نود و سه از سمت خود استعفا دهند اما برخی رسانه ها این گونه برداشت کردند که این گفته وزیر به بخش های دیگر اداری هم سرایت دارد.

وی ادامه داد: آنچه که وزیر گفت و آنچه که بعدها از سوی وی بخشنامه شد این بود که انتخابات کشور باید سالم و با گفته رهبری مبنی بر اینکه رای مردم حق الناس است برگزار شود بنابراین هیچ شائبه جانبداری از سوی مدیران وزارت کشور نسبت به هیچ فرد و جناحی نباید وجود داشته باشد.

قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد: به صلاح نیست که آنهایی که قصد کاندیداتوری در انتخابات آینده را دارند از هم اکنون فعالیت های زودهنگامی را آغاز کنند چرا که دستگاه های نظارتی و وزارت کشور تمام فعالیت های آنها را زیر نظر دارند.

وی در ادامه به دیدار اخیر وزیر کشور عراق با رحمانی فضلی اشاره کرد و گفت: این سفر به دعوت وزیر کشور ما دعوت شد و تفاهم نامه های امنیتی و پلیسی خوبی با این کشور برقرار شده است.

قایم مقام وزیر کشور همچنین به انتخاب مقیمی به سمت معاونت سیاسی وزارت کشور هم اشاره کرد و گفت: وی دارای سابقه مدیریتی قابل قبولی است. بخشی از معاونت سیاسی وزارت کشور مربوط به تقسیمات کشوری است. در این زمینه تقاضای زیادی برای تبدیل روستا به شهر و انتقال روستا ها به شهرها وجود دارد که ما معتقدیم در این خصوص آنچه که به مصلحت کشور است باید صورت گیرد.

امیری اضافه کرد: در اوایل روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در 25 مهر 92 هیئت دولت وزارت کشور را موظف کرد تا لایحه ای را درباره تقسیمات کشوری ارائه دهد اما چون تهیه لایحه فرایند طولانی دارد دولت هم موضوع تقسیمات کشوری را با شرایط خاصی می پذیرد.

وی از افزایش جمعیت شهرنشین در کشور که 81 درصد به عنوان خطر یاد کرد و گفت: متأسفانه جمعیت شهری نسبت به جمعیت روستایی پیشی گرفته است که این یک هشدار است  و اکثر بودجه ها در کشور صرف امور جاری همچون حمل و نقل و... می شود و اعتبارات برای توسعه پایین است که این موضوع باید در تقسیمات کشوری لحاظ شود.

امیری به مسئله مرزها و اهمیت توسعه آنها اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه پایدار در مرزها و اعتبارات مربوط به آنها به طور کامل تخفیف می یابد. اخیرا در جلسه شورای امنیت کشور مصوباتی مربوط به حریم امنیتی استان اردبیل تصویب شد.

سخنگوی وزارت کشور به جلسه شورای اجتماعی کشور هم که هفته پیش برگزار شد اشاره کرد و افزود: این جلسه شوراها با حضور دستگاه ها و ریاست وزیر کشور تشکیل شد و در این جلسه مقرر شد مجتمع فوریت های خدماتی اجتماعی تشکیل شود و همچنین طرح جمع آوری متکدیان استان تهران و البرز هم قرار است آغاز شود.

وی ادامه داد: بانک اطلاعات نظام جامع رفاه اجتماعی بر اساس توازن منطقه ای در برنامه ششم توسعه از سوی دولت به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده است.

امیری درباره شروع فعالیت های انتخاباتی گفت: طبق گفته وزیر مدیران سیاسی این وزارت خانه قصد کاندیداتوری دارند تا اول اسفند وقت دارند تا استعفای خود را بنویسد و از این تاریخ به بعد با استعفای کسی موافقت نمی کند.

وی گفت: فعالیت های انتخاباتی زودرس از ناحیه وزارت کشور رصد می شود و طبق گفته وزیر، مدیران سیاسی این وزارت خانه اگر قصد کاندیداتوری دارند تا اول اسفند وقت دارند تا استعفای خود را بنویسد و از این تاریخ به بعد با استعفای کسی موافقت نمی کند.

امیری بیان داشت: توافقاتی با وزیر کشور عراق در اربعین آینده برای زیرین عتبات عملیات صورت گرفته که این اولین بار است.

امیری ادامه داد: وزیر کشور به راهنمایی و رانندگی دستور داده است تا طرف یک ماه همه اتوبوس های اسکانیا باک اضافی و غیر مجاز خود را برداشته و به حالت استاندارد دراورند.

وی  درباره تشکیل جلسه کمیسیون ماده ده احزاب گفت: تعداد زیادی از نمایندگان دیروز با نمایندگان مجلس جلسه داشتند و جلسه کمیسیون را با وزیر کشور تشکیل ندادیم و برگزار نشدن جلسه ربطی به معاون سیاسی ندارد و همچنین وزیر کشور طی حکمی مقیمی را به ریاست کمیسیون ماده ده احزاب منصوب کرد.

وی درباره بررسی پرونده حزب اتحاد ملت گفت: بررسی این پرونده در مرحله کارشناسی و تکمیل است.

امیری درباره کاندیداتوری خود در انتخابات مجلس بیان داشت: قصد کاندیداتوری نه در تهران و نه در هیچ جای کشور را ندارم.

وی در پاسخ به ایسکانیوز گفت: پرونده دانایی فر مسدود نشده است و تاکنون عوامل آن شناسایی نشده اند و  پرونده اسید پاشی هم در حال بررسی است چهره نگاری از متهمان انجام شده و حجم بالایی از افراد چهره نگاری می شوند اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

سخنگوی وزیر کشور درباره استعفای استاندار قم خاطرنشان کرد: استاندار قم استعفا نداده و امروز هم مهمان من است و شخصی که  استعفا داده معاون استاندار قم است که علت آن،کاندیداتوری وی برای انتخابات آینده مجلس است.

قائم مقام وزیر کشور درباره انتخابات شورایاری ها گفت: در قانون چیزی به نام انتخابات شورایاری ها نداریم و برگزاری چنین انتخاباتی مستلزم تصریح قانون است. در صورت تصویب طرحی در این رابطه در مجلس هم امکان برگزاری آن وجود دارد در غیر این صورت امکان برگزاری چنین انتخاباتی در حال حاضر وجود ندارد که این موضوع در نامه وزیر کشور به رئیس شورای شهر تهران ابلاغ شده است.

وی با اعلام این خبر که در آینده ای نزدیک نشست مشترک استانداران با سفیران کشورهای همسایه در کشور ما و سفیران کشورهای ما در کشورهای همسایه برگزار خواهد شد افزود: این نشست ها به منظور توسعه روابط میان همسایگان انجام می گیرد. همچنین روسای اتاق های بازرگانی هم در این نشست حضور خواهند داشت.

امیری همچنین به سفر وزیر کشور به استان سمنان اشاره کرد و گفت: وزیر کشور از نزدیک از کارخانه اتوبوس های اسکانیا بازدید کرد. نکته ای که وجود دارد این اتوبوس ها به دلیل قاچاق سوخت و حمل باک اضافی که وزنی 500 کیلوگرم دارند باعث ایجاد حادثه می شوند لذا وزیر دستور داد تا باک غیر مجاز اتوبوس های اسکانیا برداشته شده و به حالت استاندارد برگردد در صورت عدم رعایت این نکته به شد برخورد می شود.

امیری با اعلام اینکه 25 طرح در راستای احیای دریاچه ارومیه اجرا شده است افزود: با افزایش سه سانتی متر به حجم آب دریاچه ان شاء الله شاهد احیای دریاچه ارومیه خواهیم بود.

وی اظهار داشت: استانداری لرستان هم نشستی با تجار شرکت کننده در نشست اخیر مجمع تقریب مذاهب داشت که از این تجار برای سرمایه گذاری در این استان دعوت شده است.

وی درباره تابعیت افاغنه و چگونگی سکونت آنها در ایران اظهار داشت: برخی از این افاغنه مجوز دارند که به آنها تابعیت ایرانی نمی رسد. برخی مشکوک التابعه هستند و برخی هم ادعای تابعیت ایرانی می کنند و عده ای که ادعای تابعیت ایرانی دارند تقاضای آنها به شورای تامین هر شهرستان می رود از ثبت احوال استعلامات به عمل می آید و اگر در شورای تامین تابعیت ایرانی بودن آنها تشخیص داده شود رای به ثبت احوال رسیده و شناسنامه ایرانی صادر می شود در غیر این صورت تقاضی تابعیت ایرانی رد می شود.

وی افزود: تعدادی از افاغنه غیر مجاز در کشور وجود دارند که در این زمینه معاون امنیتی وزیر کشور قرار است طرح ساماندهی آنها را اجرای کند. البته معاونت امنیتی در حال تهیه طرح ساماندهی طرح افاغنه است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده در مرز شرقی جکی گور نیروهای امنیتی با اشرار مسلح درگیر شده اند درباره صحت این خبر توضیح دهید گفت: نیروهای مرزی در حال گشت زنی در منطقه با اشراری مسلح درگیر می شوند و عده ای از این اشرار متواری می شوند البته مسئله خاصی وجود نداشت تعدادی هم مجروح داشتیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه قرار بود دو روستا در نزدیکی نیروگاه بوشهر بدلیل حساسیت منطقه منتقل شوند چه اقداماتی صورت گرفته است اظهار داشت: جا به جایی روستا کار آسانی نیست روستاییان در این مکان املاکی دارند که تغییر و جا به جایی آنها کار ساده ای نیست اما در عین حال وجود این دو روستا هم به صلاح نیست و در جلسه ای که در سفر اخیر رئیس جمهوری به این استان تشکیل شد قرار بر این است که وزارت کشور این موضوع را حل کند البته موضوع به استانداری بوشهر ابلاغ شده که از نظر بودجه و ... در حال بررسی است.

قائم مقام وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه داعش بیانیه ای ارسال کرده و کشته شدن مامورین سپاه سیستان را بر عهده گرفته است آیا این موضوع صحت دارد گفت: این گروهک به دنبال ایجاد شکاف میان اقوام و تفرقه در استان است. در حالیکه گروهکی بیش نیست و ابزار دست سرویس های بیگانه است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نیروی انتظامی سیستان طی عملیاتی موفق و فوق العاده در جهت کشف و برخورد با عوامل این گروهک 20 نفر را دستگیر کرد. قاتل معلم سیستانی هم دستگیر شد. تعدادی از مولوی های اهل تفنن همچون چنگیز زهی دستگیر و در اختیار نیروی انتظامی قرار داده شدند و با دستگیری این خانه تیمی شاهد کاهش مسائل ایزایی و گروهک جیش الظلم خواهیم شد.

وی موضوع تقسیمات ایالتی را به شدت تکذیب کرد گفت: ما در کشور چیزی به نام ایالت نداریم بلکه تقسیمات کشوری و الحاق روستا به شهر و یا روستا به بخش وجود دارد.

امیری درباره لغو برگزاری بزرگداشت بازرگان هم گفت: وزارت کشور در قالب برگزاری و یا عدم برگزاری این مراسم اظهار نظر نکرده است. دولت یازدهم همواره قانون گرا بوده و از هنجارشکنی دوری می کند. البته استانداری تهران اعلام کرده بود که مشکلی در برگزاری این مراسم وجود ندارد. درخواستی مبنی بر لغو مراسم هم نبوده است.

امیری درباره چگونگی برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور هم تصریح کرد: این انتخابات 25 فرایند دارد که یکی از آنها جایگزین کردن 95 هزار دستگاه های الکترونیک به عنوان صندوق رای است و این 95 هزار دستگاه به 400 میلیارد اعتبار نیازمند است که اگر قادر به تامین 50 درصد آن باشیم انتخابات آینده 50 درصد الکترونیکی برگزار می شود.

امیری همچنین درباره بازگشایی خانه احزاب افزود: این خانه دولتی نیست. وزارت کشور تلاش می کند تا تسهیلاتی را برای بازگشایی این خانه فراهم کند. خود احزاب باید به تفاهم برسند. ما احزاب را هواشناسی نمی کنیم که اصولگرا باشند یا اصلاح طلب. نگاه وزارت کشور به احزاب بر اساس قانون و یکسان است.

امیری در پایان پیرامون انتخاب استاندار استان مرکزی هم گفت: چند گزینه در حال بررسی است که به جمع بندی کامل نرسیده ایم اما هر چه زودتر انتخاب خواهیم کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)