کد خبر: ۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره

روزنامه اعتماد مصاحبه زیر را با نقوی حسینی نماینده ورامین انجام داده است.

  درباره اتفاق قرچك اين سوال را داريم كه شما در آن تجمع سخنراني كرديد و گفتيد كه نمي‌گذاريد چنين تجمعاتي برگزار شود...
چه كسي اين حرف را زده است؟
   اين را به هر حال برخي سايت‌ها از قول شما نوشتند.
من هرگز اين حرف را نزدم كه نبايد اين مراسم برگزار شود. كي گفته؟ غلط كرده هر كسي اين حرف را زده. من گفتم كه اولا اعتراض مردمي به حضور فتنه‌گران بود. نه اعتراض به مراسم و نشست و اجتماع. من اين را در سخنراني‌ام به شكل صريح و روشن گفتم كه با هر گونه برگزاري همايش، نشست و گردهمايي قانوني موافقيم و حق همه جريانات و گروه‌هاي سياسي مي‌دانيم كه با مجوز قانوني اجتماع داشته باشند. آنچه مورد اعتراض ما است حضور فتنه‌گران، محكومان فتنه و بازداشت‌شدگان آن است. اگر شما بعدا از قول من بزنيد كه ايشان با برگزاري مراسم مخالف بوده، قطعا هم به ديدگاه من خيانت شده و هم حق‌الناس است.
   از اين افرادي كه مي‌گوييد چه كسي بوده؟ آقاي موسوي لاري كه سخنران اصلي مراسم بوده‌اند كه سابقه بازداشت نداشته‌اند.
من نگفتم آقاي موسوي لاري جزو اين افراد بوده. من كسان ديگري را مي‌گويم.
   خب چه كساني؟
ديگه برويد آناليز كنيد و ببينيد چه كساني بازداشت بودند، چه كساني فعال بودند در سال ٨٨ و كدام يك محكوميت دارند.
   خب اين مراسم در حوزه انتخابيه شما بوده و خيلي‌ها هم شركت‌كنندگان را نمي‌شناسند و تصور اين است كه اين حرف شما ناظر به آقاي موسوي لاري باشد.
نه ديگر. من به شما عرض مي‌كنم كه اولا حركت مردمي بوده و هيچ كس، يعني نه سازماني، نه نهادي، نه شخصي و نه جايگاهي پشت اين قضيه بوده كه سازماندهي كند. اگر قرار بود سازماندهي كنيم آنجا ده هزار نفر جمع مي‌شدند. يك تعدادي از خانواده شهدا و فرزندان شاهد بودند و علما و روحانيون همين طور خودجوش آمدند. اعتراض هم فقط به حضور فتنه‌گران بوده. تيتر حرف‌شان هم اين است كه حضرت آقا فرمودند فتنه خط قرمز نظام است. هيچ كس در هيچ جايگاه و لباسي حق عبور از اين خط قرمز را ندارد و ما اجازه نمي‌دهيم فتنه‌گران حضور داشته باشند.
   شما مي‌گوييد حركتي كه كرديد قابل توجيه بوده. همايش هم كه قانوني بوده. نمي‌توانيد بگوييد منظورتان از همين فتنه‌گران كه اصرار داريد، چه كساني است؟
اجازه بدهيد. همايش قانوني نبوده. مي‌گويند همايش مجوز قانوني داشته. ما نخستين سوال‌مان اين است كه به چه كسي اين مجوز داده شده است؟ حزب است، گروه است، چيست؟ اين حزب و گروه و دسته مجوز دارد؟ ثبت وزارت كشور شده است؟ ما چيزي با عنوان جريان اصلاح‌طلب در شهرستان‌هاي قرچك و ورامين با مجوز وزارت كشور و تصويب ماده ١٠ احزاب نداريم. وزارت كشور بگويد كه اولا به چه كسي مجوز داده است. اين را من از وزير كشور سوال مي‌كنم و بايد بيايد و در مجلس جواب دهد. ما چنين چيزي كه مجوز داشته باشد، نداريم. هر دسته‌اي بيايند و بگويند وزارت كشور به ما مجوز داده كه خودش خلاف است.
   چرا همين حساسيت را روي موارد مشابه نداشتيد؟ مثل همان جريان اعتراض به  برجام مقابل مجلس كه وزارت كشور تاكيد داشت، مجوز ندارند.
خب مجوز نداشت بايد برخورد مي‌كردند. مگر ما گفتيم برخورد نكنند؟ مگه ما مخالف برخورد با آنها بوديم؟ اينها مسائل قانوني است كه بعدا من خودم مي‌دانم و وزير كشور. بايد توضيح دهند كه ببينيم به چه كسي مجوز داده‌اند. اينها چه كسي هستند؟ بالاخره نمي‌شود هر كسي مجوز خواست، آقايان بگويند بفرماييد.
   ولي در همان جريان خودتان بين اين افراد مقابل مجلس آمديد و سخنراني‌هم كرديد.
تجمعات مقابل مجلس آزاد هستند. آنجا هر روز عده‌اي مي‌آيند و اعتراض مي‌كنند. حالا چند مورد هم منتقدان برجام آمدند.
   خب پس به اين ترتيب برخلاف گفته‌هاي اول مصاحبه با اصل آن مراسم هم مشكل داشته‌ايد و فقط اعتراض شما به حضور چند چهره در آن نبود.
ما با كار غيرقانوني مخالف هستيم. اولا حضور آن افراد خط قرمز رهبري بود كه از هر قانوني براي ما اولي‌تر است. بعد هم مجوزي كه داده‌اند از اساس غيرقانوني بوده است. من مي‌گويم احزاب و گروه‌هاي شناسنامه‌دار بروند و مجوز بگيرند، اگر كسي به آنها گفت كه بالاي چشم‌تان ابرو است، من قبول مي‌كنم. ولي اينها يك عده افرادي هستند كه جماعت‌شان و تشكل‌شان مجوز ندارد. آن اقدام از اول تا آخر غيرقانوني بود. ما با هيچ كار مجوزداري مخالف نيستيم و هرگز نه چنين همايش‌هايي را به هم ‌مي‌زنيم، نه مخالفت مي‌كنيم. اصلا اين طور نيست. اعتراض ما به حضور فتنه‌گران بود. اگر كسي براي حضور فتنه‌گران مجوز صادر كند فتنه‌گر است، حتي اگر وزير كشور باشد.
   الان به هر حال فصل رقابت‌هاي انتخاباتي است. با اين توصيف مي‌شود بسياري از جلسات انتخاباتي را به هم زد به اين دليل كه هيچ حزب و گروه مشخصي آن را پشتيباني نمي‌كند. مثلا خود شما براي انتخابات وقتي جلسه‌اي برگزار مي‌كنيد حتما احزاب را مي‌آوريد يا اينكه به هر حال يك تعداد افرادي كه ستاد انتخاباتي هستند مجوز مي‌گيرند؟
من هر وقت براي انتخابات افراد مساله‌دار را آوردم يا كار غيرقانوني كردم، شما بياييد و اعتراض كنيد.
   ولي به هر حال اين جلسات برگزار مي‌شوند. همه آيا حق دارند اين گونه برخورد كنند؟
اگر كار غيرقانوني شود بله. اگر قرار باشد افرادي كه امنيت كشور را به خطر انداخته بودند به صحنه برگردند حتما بايد اعتراض شود.
   آيا همان تجمع شما در اعتراضي كه داشتيد غيرقانوني نبود؟ به هر حال تجمعات هم مجوز مي‌خواهند.
حالا اين موارد را ما با آقاي وزير كشور مشخص مي‌كنيم كه چه كسي كار قانوني كرده و چه كسي كار غيرقانوني. افرادي هم كه آمده بودند در اين اعتراض براي آتش زدن مغازه‌ها نيامدند. آنها خانواده شهدا و روحانيون منطقه بودند.
   قبل از اعتراض با مقامات فرمانداري يا استانداري تهران مكاتبه يا مذاكره‌اي داشتيد كه موارد مورد اعتراض را مطرح كنيد تا كار به اين اعتراض و به هم خوردن مراسم نرسد؟
ما كه مطلع نبوديم. نمي‌دانستيم چه كسي مجوز داده، كي اين مجوز صادر شده.
   يعني قبلش هم به فرمانداري و شوراي تامين نگفته بوديد كه مجوز ندهيد؟
نه. ما كه نمي‌توانيم به فرمانداري بگوييم مجوز بده يا نده. فرماندار نماينده عالي دولت است و اختيار دارد. وظيفه من اين است كه نظارت و سوال كنم. يعني بگويم حالا كه مجوز دادي به چه كسي و كدام حزب مجوز دادي؟ كجا مصوب شده و آيا مجوز قانوني دارد يا نه؟ آنها همانطور كه اختيار دارند، بايد پاسخ هم بدهند. ما حزب و جريان مصوبي به عنوان جريان اصلاح‌طلب قرچك و ورامين نداريم. اين يعني آن همايش كاملا غيرقانوني بوده است. اگر هم دارند و ثابت كردند كه چنين چيزي هست مشكلي ندارد.
   شما مي‌گوييد از قبل مطلع نبوديد؟ چه شد كه مطلع شديد و اين طور سريع هنگام مراسم آنجا تجمع كرديد؟
عرض كردم. به هر حال عده‌اي از دلسوزان منطقه اطلاع‌رساني كردند.
   يعني حتي شك هم نكرديد كه شايد خبرها يك درصد كذب باشد و سريع آمديد؟
به هر حال ما افراد را در منطقه مي‌شناسيم و مي‌دانيم ريشه افراد چيست و به حرف چه كسي مي‌شود اعتماد كرد.
   در قبال وزارت كشور چه برنامه‌اي داريد؟ به هر حال‌ آقاي رحماني فضلي هم دستور داده‌اند كه اين موضوع از طريق مراجع قضايي پيگيري شود.
من نماينده مردم هستم. فتنه را خط قرمز نظام مي‌دانم. از وزير كشور و اين و آن هم نمي‌ترسم و جايي كه بتوانم هم با هر نوع فتنه و فتنه‌گري مقابله مي‌كنم. ايشان دستور برخورد قضايي داده. من هم از همين جا قول برخورد با وزير كشور در مجلس را مي‌دهم و هفته آينده در قدم اول سوال از وزير كشور را مطرح مي‌كنم. از نظر ما هر كس مجوز به حضور فتنه‌گران بدهد، خودش هم فتنه‌گر و شريك آنهاست. الان هم آماده هستم جريان برخورد با وزير كشور را حتي تا استيضاح هم ادامه دهم.
   شما چيزي حدود سه سال پيش عضو كميته پيگيري حوادث ٢٢ بهمن قم در قبال آقاي لاريجاني بوديد. آنجا هم به هر حال يك جلسه قانوني به هم خورده بود و شما هم بعد از آن مرتب عليه برهم‌زنندگان آن مراسم موضع‌گيري‌هاي جدي كرديد...
اجازه بدهيد. شما داريد مسائل را قاطي مي‌كنيد. در حضور مردمي روز پنجشنبه در قرچك هيچ توهين و برخورد و تنشي به وجود نيامد.
   اما برخي عكس‌ها چيز ديگري را نشان مي‌دهند. آنجا مثلا عمامه آقاي موسوي لاري هم افتاده بود كه نشان از درگيري داشت.
تنها تنشي كه به وجود آمد اين بود كه يكي از محافظان آقاي موسوي لاري در مراسم گاز اشك‌آور زد و عده‌اي از مردم را آزار داد. اين آقاي محافظ نگران شد، و گاز اشك‌آور زد.
   پس آن عكس‌هايي كه مربوط به افتادن عمامه آقاي موسوي لاري است، چيست؟
آقاي موسوي لاري چون سابقه افتادن عمامه را دارند، فوري عمامه‌اش را برداشتند كه نيفتد.
   يعني مي‌گوييد خودشان اين كار را كرده بودند؟
حالا خودش يا اطرافيانش. چون اطرافيانش يك باند قوي بودند و اصلا مردم نتوانستند دست‌شان را به آقاي موسوي لاري برسانند. اطرافش هم برادران نيروي انتظامي بودند و هم يك تيم قوي. از ترس اينكه عمامه‌شان نيفتد هم آن را برداشتند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)