کد خبر: ۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
مرعشی شعار حزب متبوعش را توجه به منافع ملی و اسلامی و تمرکز بر وحدت جبهه اصلاحات عنوان کرد و گفت: ما سرمایه بزرگی چون هاشمی رفسنجانی را داریم که باید سیاست‌ورزی را از وی و در مکتب او آموخت و برای حقوق مردم فریاد زد.
یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: دموکراسی بدون حضور احزاب کامل نیست.

به گزارش ایسنا نشست هم‌اندیشی حزب کارگزاران استان مرکزی با حضور فعالان سیاسی کشور و استان در فرهنگسرای آئینه اراک برگزار شد.

سید حسین مرعشی قائم مقام شورای مرکزی حزب کارگزاران در این نشست با اشاره به آرایش جناح‌های سیاسی در سال 84 گفت: در سال 84 دو جناح سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب به دلایل بسیار مبهم فضای سیاسی کشور را آشفته کردند به نحوی که شرایطی ایجاد شد که مقبولیت هردو جناح از بین رفت.

وی افزود: شرایطی که در این سال آشکار شد و ظهور کرد عملاً یکی از بهترین فرصت‌های تاریخی ایران برای صنعتی شدن را از بین برد. فرصتی که شاید دیگر در اختیار کشور قرار نگیرد.

مرعشی تصریح کرد: ایران بعد از هشت سال، کشوری با تجربه کافی در اداره امور شده بود اما نادیده گرفته شد. تغییر مشی در کشور ایجاد شده بود. ایران کشوری مجهز بود و تا 400 میلیارد دلار می‌توانست از منابع خارجی برای توسعه استفاده کند. به لحاظ انسانی نیروی مناسبی در اختیار داشت و قیمت نفت سیر صعودی به خود گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه درآمد حاصل از نفت به 700 میلیارد دلار رسیده بود اظهار کرد: همه این ظرفیت‌ها به واسطه بی‌تفاوتی و سیاست‌های غلط نتیجه‌ای معکوس داد به نحوی که اشتغال به صفر رسید و تورم 40 درصد شد.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه خودخواهی و اختلاف و یأس در سیاست جایی ندارد و نباید از مشکلات کوچک گذشت، گفت: اما متاسفانه از خسارت‌های میلیاردی در کشور می‌گذریم و غفلت می‌کنیم درصورتی که باید حساب‌کشی و دقت کرد و سیاست را با توجه به تاثیری که از مسائل حال و آینده دارد مدنظر قرار داد.

وی عنوان کرد: در انتخابات و رخدادهای سیاسی کشور مردم را دعوت می‌کنیم و به صورت جدی این تکلیف سیاسی را از مردم می‌خواهیم اما سازمان سیاسی را نمی‌خواهیم. اروپا مهد دموکراسی است. اروپایی ها 300 سال دموکراسی بدون حزب را تجربه کردند اما به این نتیجه رسیدند که دموکراسی بدون حضور احزاب کامل نیست.

مرعشی با تأکید بر اینکه راه حل دموکراسی احزاب هستند، گفت: احزاب به وزن آرا ضریب می‌دهند پس نمی‌توان فعالیت سیاسی داشت و راحت گفت که به حزبی وابستگی ندارم و این جای سوال است که چطور بزرگان در عرصه سیاسی به عدم وابستگی اذعان دارند؟

وی تصریح کرد: برای دوام و قوام کشور و فراهم کردن بستری برای عبور از مشکلات، چاره‌ای جز جدی گرفتن احزاب سیاسی وجود ندارد احزاب باید با مردم صادق باشند. اگر حزبی با آرمان‌های ملت بازی کرد به این معنا نیست که اصل سیاست و فعالیت حزبی کنار گذاشته شود.

وی حضور نخبگان در احزاب را عاملی برای فعالیت بیش از پیش احزاب دانست و با تأکید بر اینکه حضور نخبگان در احزاب اعتماد مردم را جلب می‌کند و این امر پشتیبانی مردمی از احزاب را افزایش خواهد داد، گفت: احزاب باید خود را مکمل سیاست بدانند حزب نمی‌تواند معارض نظام باشد. حزب مکمل نظام سیاسی کشور است و می‌تواند خلاءهای موجود را پرکند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: سیاست از اهمیت بالایی برخوردار است و قطعا بدون حضور مردم و کارشناسی احزاب نمی‌تواند کاری را پیش برد. امروز دولت مملکت را از شرایط نامطلوب و خطرناک نجات داد و ایران را بیمه کرد. آمدن روحانی به عرصه سیاسی کشور ورق را برگرداند و انتظار داریم که کابینه و وزرا نیز شهامت و جدیت را از روحانی درس بگیرند.

وی افزود: با وجود همه ضعف‌ها، روحانی ایران را از خطر بزرگی نجات داد ولی همچنان کفایت نکرده است. کار نهایی و کامل را فعالان سیاسی و اجتماعی و همچنین مردم در انتخابات نشان خواهند داد البته باید توجه داشته باشیم که مبادا خودخواهی جای گذشت را در انتخاب بگیرد.

مرعشی شعار حزب متبوعش را توجه به منافع ملی و اسلامی و تمرکز بر وحدت جبهه اصلاحات عنوان کرد و گفت: ما سرمایه بزرگی چون هاشمی رفسنجانی را داریم که باید سیاست‌ورزی را از وی و در مکتب او آموخت و برای حقوق مردم فریاد زد.

وی بیان کرد: سعی ما بر این است که نیروهای زیادی در خدمت جبهه اصلاحات آماده کنیم و اعتماد در مردم ایجاد کنیم قطعا اختلاف با اصولگرایان به صلاح نیست. ما علاقمند به داشتن نیروی رقیب هستیم اما مرز اقلیت و اکثریت را نیز باید مورد توجه قرار داد.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با تاکید بر اینکه نیرومندی دو جبهه باعث می‌شود که فرصت‌طلبان وارد عرصه نشوند و منابع به هدر نرود، گفت: باید صحنه کشور به نوعی شکل گیرد که تنها نظام و مردم برنده باشند و همه دستگاه‌ها و نهادها باید در خدمت مملکت باشند.

در این نشست اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران در استان مرکزی معرفی شدند.

 سید حسین مرعشی، همچنین در نشستی با اهالی رسانه با تأکید بر اینکه احزاب اصلاح‌طلب از جمله کارگزاران، برنامه‌های شورای مشورتی را پذیرفته‌اند و قدرتمندانه در انتخابات مجلس حاضر خواهند شد، افزود: اجماع نیروهای اصلاح‌طلب براساس دستورالعمل انجام می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر در 14 استان کشور شورای استانی شکل گرفته و کار خود را آغاز کرده است.

مرعشی تصریح کرد: طبق بررسی صورت گرفته به نظر می‌رسد اعتماد کلی و گرایش مثبتی نسبت به کارگزاران در بین مردم شکل گرفته است و این امر با توجه به صبغه حزب بوده است که علیرغم فرازونشیب‌های بسیاری که پشت سرگذاشته، همچنان مقبول است.

وی با تأکید بر اینکه جبهه اصلاحات جبهه پرظرفیتی است و در هر دوره یکی از فعالان خود را وارد عرصه کرده است که کمک شایانی به وضعیت کشور کرده، اضافه کرد: امروز جبهه‌ها نیرومندتر از احزاب هستند و لازم است که احزاب متحدانه عمل کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران عنوان کرد: انتقادات زیادی نسبت به سیاست داخلی دولت روحانی صورت می‌گیرد و برخی انتصابات با واکنش مواجه شده. قطعا نباید افراط و تفریط در سیستم اداری کشور وجود داشته باشد و همه باید در جایگاه اصلی خود باشند. روستاییان عشایر و مردم در مناطق دور بیشترین حمایت را از روحانی داشتند پاسخگویی به رای این مردم دشوار است اما قطعا امکانپذیر است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
0
0
حزبی ها بایست شناسنامه دار و سابقه دار باشند وعملکرد شان هم شفاف باشد ، نه با هر تغییر شرایطی عده ای دلال هم خود را وارد شرایط جدید کنند و مدعی باشند وبه صرف خوش خدمتی به شرایط حاکم ، فرصت ها را در خدمت خود و فامیل بگیرند.جوی که به صورت غالب مشاهده می شود بیشتر فضای دلالی است و جولان دلالان.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

اسرائیل هر واکنشی نشان دهد، واکنش ما بسیار سخت‌تر خواهد بود /عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)