کد خبر: ۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
هفت شهرستان جنوبی کرمان بیش از بیست روز است که با کمبود شدید گاز مایع مواجه هستند و این مهم مردم را با مشکل جدی مواجه کرده است.
هفت شهرستان جنوبی کرمان بیش از بیست روز است که با کمبود شدید گاز مایع مواجه هستند و این مهم مردم را با مشکل جدی مواجه کرده است.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، اکنون که سالهاست مسئولان شعار گازرسانی به جنوب کرمان را در بوق و کرنا کرده‌اند ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که هنوز اقدامات قانع کننده‌ای در این زمینه صورت نگرفته است و علی رغم همه این شعارها مردم در تهیه گاز مایع یا همان کپسول‌های جیرفت گاز با بحران جدی روبرو هستند.
با توجه به کاهش دمای هوا در جنوب کرمان و تقاضای زیاد گاز خانگی، متاسفانه یکماه است که گاز در هفت شهرستان جنوبی کرمان مشهود و بیش از 20 روز است که این معضل به صورت جدی بروز کرده است که نارضایتی شدید مردم را بوجود آورده است.

هرگز نمی توان تصور کرد که مردم جنوب کرمان علی رغم همه مشکلات، کمبودها و محرومیت‌ها و دغدغه زیاد آنها در خصوص کار کشاورزی، باید این روزها غصه نبود گاز خانگی را هم تحمل کنند و در این شرایط بخش زیادی از یک روز را در صف انتظار برای دریافت کپسول گاز سپری کنند.

این وضعیت نابسامان در حالی در جنوب کرمان حاکم است که این معضل سالهاست گریبانگیر مردم شده و می‌طلبد که مسئولان چارهای اساسی در این خصوص بیاندیشند.

اکبری رئیس شرکت جیرفت گاز در جنوب کرمان در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: شهرستانهای جنوبی کرمان،سیستان و بلوچستان و هرمزگان فاقد گاز لوله کشی هستند و اکنون که پالایشگاه بندرعباس که تامین کننده گاز این مناطق بود در حال تعمیر است قادر به گازرسانی به جنوب کرمان نیست.

وی افزود: در حال حاضر گاز این منطقه از پالایشگاه اصفهان تامین می شود که مشکلات زیادی را بوجود آورده است.

"احمد امینی روش" فرماندار جیرفت نیز در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: متاسفانه پالایشگاه بندرعباس در حال تعمیر است و این مشکل بوجود امده است.

وی افزود: پیگیری‌های لازم صورت گرفته است و اکنون گاز از پالایشگاه اصفهان تامین می شود و بیشتر از این کاری نمی شود انجام داد.

فرماندار شهرستان جیرفت در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر بوجود آمدن بازار سیاه کپسول گاز در جیرفت بیان کرد: به بازرسین و تیمهای نظارتی دستور می‌دهیم تا این موضوع را رسیدگی و با متخلفین برخورد کنند.

همچنین "سالاری" رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی شهرستان جیرفت در این رابطه به ایسنا گفت: پالایشگاه بندرعباس در حال تعمیرات اساسی است و گاز فعلی از پالایشگاه اصفهان تامین می شود که کمبود آن مردم را با مشکل مواجه کرده است و پیش بینی می‌شود این معضل تا پایان آذرماه ادامه داشته باشد.

منصوری از شهروندان جیرفتی به ایسنا گفت: الان دو هفته است که با مشکل گاز مواجه هستیم و این موضوع آسایش ما را سلب کرده است 

.تقی زاده از دیگر شهروندان جیرفتی گفت: این مشکل هر ساله وجود دارد آیا وقت آن فرا نرسیده که این موضوع را بصورت اساسی حل کنند؟

آرمان شهروند دیگری به ایسنا گفت: مشکل گاز در جیرفت و جنوب کرمان مربوط به امسال و پارسال نیست سالهاست که این معضل وجود دارد و به نظر می رسد که مسئولان نمی خواهند این مشکل حل شود.

قنبری شهروند دیگری می گوید: مسئولان کشوری ادعای صادرات گاز به سایر کشورها را دارند ولی نمی توانند مشکل گاز را در منطقه ای مثل جنوب کرمان حل کنند این به چه معنی است؟

مرادی شهروند دیگری هم گفت: الان شش روز است که گاز نداریم و از انجا که آبگرمکن منزل گازی است شش روز است که آب گرم برای استحمام نداریم.

 سالاری یکی از روستاییان بخش مرکزی جیرفت که مسافت طولانی را طی کرده تا به شهر بیاید و کپسول تهیه نماید گفت: در روستاها مشکل زیادی وجود دارد و الان من کپسول 6 هزار تومانی را 9 هزارتومان خریدم که اگر 15 هزار تومان هم بود مجبور بودم آن را تهیه نمایم چون خانواده ام مشکل دارند.

 امیدواریم تا متولیان امر چاره ای اساسی در این رابطه اندیشیده و به قول های تکراری خود مبنی بر گاز رسانی به جنوب کرمان جامه عمل بپوشانند تا مشکل گاز در جنوب کرمان برای همیشه مرتفع گردد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)