کد خبر: ۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی دولت با بیان این‌که صحبت های برخی نمایندگان مجلس درمورد دو تابعیتی بودن یکی از مسئولین نهاد ریاست جمهوری صد در صد کذب است ، تصریح کرد: هیچ مسئولی در ریاست جمهوری نه گرین کارت دارد و نه تابعیت دوگانه که مستندات آن هم قابل ارائه است.

سخنگوی دولت با بیان این‌که صحبت های برخی نمایندگان مجلس درمورد دو تابعیتی بودن یکی از مسئولین نهاد ریاست جمهوری صد در صد کذب است ، تصریح کرد: هیچ مسئولی در ریاست جمهوری نه گرین کارت دارد و نه تابعیت دوگانه که مستندات آن هم قابل ارائه است.

به گزارش ایسنا ‌محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان این‌که هجمه ها علیه دولت با توجه به اصالت ،‌هویت و ماموریت های جریان های سیاسی رقیب شکل می گیرد اظهار کرد: ما باید نسبت به رقبای دولت انصاف داشته باشیم و آن‌ها نیز باید متقابلا در مقابل ما انصاف را رعایت کنند و به طور کل معتقدیم اتهام افکنی به خدمتگزاران فعلی دولت کار درستی نیست، چون دولت مصمم است با کمال سلامت خدمت رسانی به مردم را انجام دهد و با فساد مقابله کند.

نوبخت همچنین در رابطه با خبری مبنی بر تغییر وزیر دادگستری گفت: این خبر صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا نوبخت در بخشی از صحبت های خود به تشریح مصوبات جلسه امروز هیأت وزیران پرداخت و تصریح کرد: در جلسه امروز هیأت وزیران با توجه به نزدیکی ایام تعطیلات نوروز و ضرورت آماده شدن راه های مواصلاتی تهران به سمت استان های شمالی کشور مصوب شد مبلغ 150 میلیارد تومان برای تکمیل قسمت های راه هراز – فیروزکوه و رشت به قزوین تخفیف داده شود . همچنین 15 میلیارد تومان برای مقابله با سیل و مشکلات ناشی از حوادث غیر مترقبه به استان گلستان اختصاص یافت.

سخنگوی دولت با اشاره به این‌که در جلسه امروز گزارشی در خصوص اجرای طرح تحول سلامت از سوی وزیر بهداشت ارائه شد تصریح کرد: هیأت وزیران از محل منابع هدفمندی یارانه ها و منابع بودجه ای برای اجرای طرح تحول سلامت در لایحه بودجه 52 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده اند که نسبت به سال جاری 44 درصد رشد داشته است و بیشترین سهم را در بودجه سال آینده ، بهداشت و درمان دارد.

نوبخت با اشاره به این‌که هفته گذشته در 4 بهمن شورای عالی اداری تشکیل شد گفت:‌در این شورا در جهت ارتقای جایگاه سازمان فضایی کشور دولت مصوبه سال 89 شورای عالی اداری را لغو کرد که بر اساس این مصوبه سازمان فضایی کشور که طبق قانون از سازمان های تابع وزارت ارتباطات است به نهاد ریاست جمهوری منتقل شده بود.

وی توضیح داد: اگر سازمان فضایی کشور در جایگاه معاونت ریاست جمهوری قرار می گرفت زیر نظر ریاست جمهوری می توانست با توجه به اهمیتش فعالیت کند، اما نهاد ریاست جمهوری تنها یک تشکیلات اداری است و با توجه به مسائل پیشرفت موضوعات فضایی کشور که منجر به اقتدار ملی ما می‌شود می بایست این تغییر اتفاق می افتاد تا در جایگاه معاونت ریاست جمهوری قرار گیرد.

بنابراین شورای عالی اداری تصمیم گرفت این سازمان از نهاد ریاست جمهوری به جایگاه قانونی و واقعی خود منتقل شود و برخی از ماموریت ها در رابطه با آن به معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری تخصیص شد.

به گزارش ایسنا، نوبخت در جواب سوالی در مورد نظر دولت در رابطه با طرح حذف ثروتمندان از دریافت یارانه، گفت: برای سال آینده تصمیم داریم طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها بخشی از منابعی که حاصل از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی است را به صورت نقدی به خانوارها بدهیم. همچنین مثل امسال یک سبد حمایت غذایی به خانواده‌های کم درآمد پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: در گذشته تنها پرداخت نقدی را داشتیم و در اولین گام در سال جاری پرداخت غیرنقدی را هم اضافه کردیم و سال آینده 4 هزار و 800 میلیارد تومان نیز به حوزه بهداشت و درمان مردم اختصاص خواهیم داد.

سخنگوی دولت با اشاره به این‌که تا الان 525 میلیارد تومان برای تولید یارانه داده‌ایم، گفت: 5 هزار و 725 میلیارد تومان به دستگاه‌های بخش تولید سهم داده‌ایم و سال آینده این کار را تداوم خواهیم داد.

وی با بیان این‌که علاوه بر موضوعات مطرح شده دو کار دیگر را در سال آینده انجام خواهیم داد، تصریح کرد: تسهیلات ارزان قیمت برای مسکن پرداخت می‌کنیم که تا سقف 50 میلیون تومان برای شهرهای بزرگ با تسهیلات 10 درصد خواهد بود و همچنین اختصاص هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان خواهیم داشت که این منابع باید از درآمدهای حاصل از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به دست آید، بنابراین دو راه پیش رو درایم یکی اینکه قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهیم که این کار را دولت مناسب نمی‌داند و دوم اینکه از افرادی که یارانه دریافت می‌کنند کاسته شود.

سخنگوی دولت با اشاره به این که در سال گذشته دو هزار و 400 نفر از دریافت یارانه انصراف دادند، گفت: این افراد در نجات جان افراد بیمار و همچنین توسعه اشتغال و تولید کشور شریک شدند و در این ثواب ما را همراهی کردند.

وی با اشاره به این‌که تعدادب از خانوارها در کشور ما وجود دارند که واقعا به دریافت یارانه نیازمند هستند، افزود: افراد دیگری هستند که نیازی به دریافت این مبلغ یارانه ندارند که شناسایی آنها کار سختی است. البته از 40 پایگاه اطلاعاتی برای شناسایی آنها اقداماتی کرده‌ایم، اما هنوز اطلاعات ما برای شناخت کامل نشده است بنابراین باید در این زمینه با دقت عمل کنیم تا با ایجاد احساس تبعیض در بین افراد جامعه نارضایتی ایجاد نشود، چون نمی‌خواهیم آشوب در جامعه به وجود آید.

نوبخت تاکید کرد: ما با حذف افراد ثروتمند از دریافت یارانه موافق هستیم مشروط بر اینکه عادلانه و واقع‌بینانه باشد.

سخنگوی دولت با بیان این‌که ما به کمک مجلس برای حذف افراد ثروتمند از دریافت یارانه نیازمندیم، گفت: این‌که به طور کلی گفته شود باید 30 میلیون از دریافت یارانه حذف شوند قابل اجرایی شدن نیست چون شناسایی کافی در این زمینه اتفاق نیفتاده است اما اگر مجلس به ما لیست بدهد و اعلام کند که چه کسانی باید از دریافت یارانه حذف شوند دولت دستور مجلس را انجام خواهد داد پس ما موافق هر تصمیم واقع‌بینانه و عملیاتی هستیم و با مجلس همراهی می‌کنیم البته اینطور نخواهد بود که بار مسئولیت را به عهده مجلس بگذاریم بلکه با همکاری و توافق در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

وی در جواب سوالی در مورد کسری 50 میلیارد تومانی بودجه سال آینده به گفته برخی صاحب‌نظران، گفت: سقف درآمدهای بودجه از 224 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی با تصویب مجلس به 207 هزار میلیارد تومان رسید که برای شش ماه اول تصویب شد و درباره این‌که گفته می‌شود بودجه سال آینده 50 هزار میلیارد تومان کسری دارد باید بگویم حرف برخی نمایندگان محترم مجلس را به حساب مجلس نگذاریم چون عقل جمعی نمایندگان در کمیسیون تلفیق 207 هزار میلیارد تومان را تصویب کرد که 17 میلیارد تومان تقلیل یافت.

سخنگوی دولت با اشاره به این‌که در بودجه سال آینده دو سقف برای شش ماهه اول و دوم مشخص شد، گفت: دولت از لایحه خود دفاع می‌کند و نه از 72 دلار برای یک بشکه نفت، چرا که معتقد است لایحه‌ای که ارائه داده است برای هر شرایطی انعطاف‌پذیر است.

نوبخت در جواب سوال دیگری در مورد اتفاقات و حواشی جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و این‌که گفته می‌شود رییس‌جمهور با حالت قهر این جلسه را ترک کرده است، تصریح کرد: خوشبختانه در آن جلسه حضور داشتم و چنین چیزی صحت ندارد و این‌که گفته شود رییس‌جمهور با شنیدن زیر سوال رفتن اقدامات آقای ظریف مبنی بر قدم زدن با جان کری جلسه را ترک کرده باشد نادرست است چون معتقدیم شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه مهمی دارد و حتی این جلسه بیشتر از سقفی که برای آن زمان در نظر گرفته شده بود طول کشید.

سخنگوی دولت در رابطه با نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی و آمریکای شمالی،‌ تاکید کرد:‌ نامه تاریخی و قابل مباهات بود که به جوانان غربی توصیه کرد بر اساس مستندات اسلامی و اسناد اسلام و قرآن به شناخت اسلام بپردازند.

وی همچنین در مورد رویه مجلس مبنی بر دادن کارت زرد به وزرا و زیر سوال بردن عملکرد آنها، گفت: یکی از سوالات در مورد آقای فانی است در حالیکه آموزش و پرورش با 50 هزار نیروی مازاد روبرو است.

سخنگوی دولت در جواب سوالی در مورد حرکت اقتصادی کشور به سوی بانک‌محور، یادآورشد: حرکت حوزه اقتصادی کشور و بورس از سرمایه‌محور به بانک‌محور کاری شدنی است و ان‌شاءالله با تلاش‌های مسئولین مربوطه اتفاق بیفتد.

نوبخت همچنین در مورد واردات فرآورده‌های نفتی بی‌کیفیت به کشور، افزود: من این موضوع را نشنیده‌ام، ولی حتما مخالف واردات محصولات بی‌کیفیت به کشور هستیم.

سخنگوی دولت همچنین در مورد سوالی در رابطه با پایان‌نامه‌های دکترا و حمایت دولت از موضوعات آنها، گفت: به طور قطع از موضوعات پایان‌نامه‌ای که برای توسعه کشور کاربرد خواهد داشت حمایت خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد مبلغ عیدی کارمندان دولت گفت: به طور قطع مبلغ عیدی کارمندان از سال قبل بیشتر است اما مقدار آن بعد از تصویب هیات وزیران اعلام می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)