کد خبر: ۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: فعلا موردی که به بیماری آنفلوآنزا در جنوب کرمان به صورت قطعی مبتلا شده باشد نداشته ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: فعلا موردی که به بیماری آنفلوآنزا در جنوب کرمان به صورت قطعی مبتلا شده باشد نداشته ایم.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، دکتر محمدرضا محمدی در نشست خبری با اهالی رسانه و خبر ضمن تشریح علائم و راه های پیشگیری و درمان  بیماری آنفلوآنزا، نقش رسانه‌ها را در امر اطلاع رسانی و آگاه سازی آحاد جامعه تاثیرگذار دانست و گفت: با تشکر از اصحاب رسانه که نسبت به اتفاقات مهم حساس هستند و واکنش نشان می دهند که در شهرستان و جنوب کرمان خبرنگاران زیرک، باهوش و توانمندی داریم

وی با این توضیح که شیوع بیماری آنفلوآنزا در شمال استان با تلفات جانی به همراه بوده است تصریح کرد: تعداد زیادی توسط دانشگاه علوم  پزشکی کرمان و رفسنجان به صورت مشکوک بستری شدند که از این تعدادی از آنها نتایج آزمایشات مثبت بوده است که منجر به فوت تعداد 22 نفر شده است.

محمدی با اشاره به اهداف برگزاری نشست خبری افزود: شفاف سازی عوامل پیشگیری و درخواست کمک از رسانه ها برای مجموعه دانشگاه داریم که اگر مشکلی ایجاد شد به مردم  اطلاع رسانی بکنند و انها را با یک یک سری نکات حداقلی آشنا کنند و اگر رعایت شوند کمتر گریبانگیر عوارض بیماری می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: انتظار است رسانه ها طبق فن نوشتاری خود اطلاع رسانی کنند زیرا که بیماری مالاریا مقاومت مادام العمر ندارد ولی بیماری همانند سرخک ایمینی دائم دارد و بیماری آنفلوآنزا نیز به شکلی است که اگر فرد یک دفعه به آن  مبتلا شود، دفعات بعد به نوع دیگری در بدن فرد بروز پیدا خواهد کرد.

 وی با بیان گروه های در معرض خطر ظهار گرد: در حال حاضر گروه هایی در معرض خطر ابتلاء به آنفلوآنزا هستند که  کلا سیستم ایمنی آنها ضعیف هستند که بیشتر شامل اطفال، خانم‌های باردار و سالمندان هستند که سیستم ایمنی ضعیف دارند و همچنین مبتلایان به سرطان، بیماران ریوی و قلبی از دیگر جمله گروه‌های در معرض خطر می باشند که نیاز به مراقبت ویژه دارند.

محمدی خاطر نشان کرد: مرگ میرهای اخیر دراثر آنفلوآنزا در شمال استان کرمان از بین گروه‌های در معرض خطر بوده اند، زیرا که افراد عادی در کنار استفاده از دارو، استراحت و تغذیه مناسب سریع بهبود پیدا می‌کنند.

وی از مجهز بودن همه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در جنوب کرمان به دارو خبر داد و افزود: به میزان کافی دارو در این منطقه وجود دارد ضمن آنکه واکسن آنفلوآنزا و داروهای درمان این بیماری هم اکنون به اندازه مورد نیاز موجود است و جای نگرانی ندارد اگر چه  واکسن معجزه نمی کند ولی  شدت بیماری را کاهش می‌هد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: آنفلوآنزا در اثر عدم رسیدگی و مراقبت  مناسب تشدید می شود و  به نظر می‌رسد گروه های در معرض خطر را بیشتر تحت مراقبت و درمان قرار بدهیم.

وی با بیان اینکه باید با توزیع دارو، گروه‌های در معرض خطر را پوشش بدهیم اظهار کرد: تاکنون بیمار بد حالی در جنوب کرمان نداشته‌ایم و 15 نفر بستری کردیم که آزمایش 14 نفر منفی و یک نفر نیز بیماری آنفلوآنزا فصلی داشته است.

محمدی از توزیع واکسن به تعداد کافی از شبکه‌های بهداشتی کلیه شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در جنوب کرمان خبر داد و خاطر نشان کرد: واکسن در سطح شهر جیرفت نیز به زودی توزیع خواهد شد اما توصیه می کنیم افراد معمولی نیاز به واکسن ندارند ولی برای گروه های در معرض خطر تزریق واکسن تاکید می‌شود و واکسن باید هر چه سریعتر تزریق شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه مردم نباید بترسند اما بی تفاوت نیز نباید باشند اظهار کرد: سه هزار واکسن به داروخانه‌های سطح شهر داده خواهد شد اما توصیه می کنیم که افراد در معرض خطر این واکسن را تزریق کنند ضمن آنکه افراد باید از دست دادن و روبوسی به صورت جدی پرهیز کنند.

وی با تاکید بر پرهیز مردم از خود درمانی گفت:مصرف آنتی بیوتیک در هنگام سرماخوردگی برای جلوگیری از ابتلاء به آنفلوآنزا اصلا موثر نیست.

محمدی در پایان خاطر نشان کرد گفت: فعلا موردی که به بیماری آنفلوآنزا در جنوب کرمان به صورت قطعی مبتلا شده باشد نداشته ایم.
برچسب ها: آنفلوآنزا ، جیرفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)