کد خبر: ۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
علی‌اکبر مشرفی رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم در خصوص پروژه‌های در حال ساخت شهر کرمان با تاکید بر این‌که به‌دلیل محدودیت منابع مالی، امسال نباید پروژه‌ی دیگری آغاز شود، گفت: پس از ساخت زیرگذر میدان آزادی و پل ولی‌عصر، تقاطع غیرهم‌سطح چهارراه سمیه باید در اولویت قرار گیرد.
نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان شب گذشته با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهر آن‌لاین، در این نشست که معاون فنی عمرانی شهردار کرمان و مشاور طرح میدان آزادی نیز حضور داشت، وضعیت ساخت زیرگذر میدان آزادی مورد بررسی قرار گرفت.

محمدرضا فرقانی معاون فنی عمرانی شهردار کرمان با بیان این‌که از 84 شمع خیابان استقلال 41 شمع نصب شده است، گفت: در خیابان بهمنیار نیز دو ملک باید تملک می‌شد که از طریق شهرداری منطقه دو، در حال پی‌گیری است.

وی افزود: هم‌چنین بتن‌ریزی شمع‌های خیابان بهمنیار نیز از چهارشنبه‌ی هفته‌ی جاری آغاز خواهد شد.
فرقانی ادامه داد: در بولوار جمهوری هم، حفاری‌ها برای گمانه‌زنی به‌صورت دستی در حال انجام است؛ ضمن این‌که تمام سبدهای خیابان بهمنیار و بولوار جمهوری اسلامی در حال آماده‌سازی است.
وی بیان کرد: روزشمار معکوس پروژه‌ی میدان آزادی نیز نصب شده است؛ ضمن این‌که در این روزشمار، ساخت زیرگذر 24 ماهه در نظر گرفته شده که تلاش می‌شود پروژه حداکثر 20 ماهه به پایان برسد.
در ادامه، یوسف جعفری عضو شورای اسلامی شهر کرمان خواستار سرعت‌بخشیدن به پروژه‌ی میدان آزادی شد که علی بابایی شهردار کرمان گفت: تلاش می‌شود زیرگذر میدان آزادی طی 18 تا 20 ماه به پایان برسد. 

شورا قرارداد با خاتم را بررسی می کند

هم‌چنین در این نشست توضیحاتی در خصوص قرارداد بین شهرداری و قرارگاه خاتم توسط مشاور ارایه و مقرر شد این قرارداد به‌وسیله‌ی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان مورد بررسی قرار گیرد.

علی‌اکبر مشرفی رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم در خصوص پروژه‌های در حال ساخت شهر کرمان با تاکید بر این‌که به‌دلیل محدودیت منابع مالی، امسال نباید پروژه‌ی دیگری آغاز شود، گفت: پس از ساخت زیرگذر میدان آزادی و پل ولی‌عصر، تقاطع غیرهم‌سطح چهارراه سمیه باید در اولویت قرار گیرد.
وی افزود: قرار است تقاطع غیرهم‌سطح چهارراه سمیه به‌صورت زیرگذر اجرا شود.

در ادامه، مشرفی رییس شورای اسلامی شهر کرمان موضوع قرارداد بام کرمان را که در نشست هفته‌ی گذشته‌ی شورا مورد بررسی قرار گرفته بود، مطرح کرد و گفت: با تشکیل کارگروهی با حضور چند نفر از اعضای شورا و شهردار کرمان، قرارداد بام کرمان مورد بررسی مجدد قرار گرفت و نواقص آن رفع شد.
بابایی شهردار کرمان هم به برخی از موارد این قرارداد اشاره کرد از جمله این‌که در قرارداد ذکر شده پنج هکتار زمین بام کرمان با کاربری فضای سبز بدون دخل‌وتصرف سرمایه‌گذار در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد و شهرداری هم در این محدوده، مجوزی که به مسایل گردشگری مربوط نباشد و منفعت سرمایه‌گذار را با مشکل مواجه کند، صادر نمی‌کند.

مخالفت برخی شورا یی ها با پروژه‌ی بام کرمان
در ادامه، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص پروژه‌ی بام کرمان صحبت‌هایی مبنی بر مخالفت با این پروژه بیان کردند.

مشرفی رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم در خصوص این پروژه گفت: در پروژه‌ی بام کرمان با 245 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، در زمینی به مساخت 30 هزار مترمربع، مجموعه‌ای 100 هزار مترمربعی شامل هتل با زیربنای 40 هزار مترمربع، تاسیسات تجاری و تفریحی به مساحت 20 هزار مترمربع و محوطه‌سازی و فضای سبز به متراژ 40 هزار مترمربع ساخته می‌شود.

وی افزود: سهم آورده‌ی شهرداری کرمان در این پروژه شامل زمین و پروانه‌ی ساختمان به مبلغ 10 میلیارد تومان است و سرمایه‌گذار 235 میلیارد تومان در این مجموعه سرمایه‌گذاری می‌کند.
در نهایت پس از رأی‌گیری، قرارداد بام کرمان مورد موافقت اعضای شورای اسلامی شهر کرمان قرار گرفت.

شورایی ها به خارج می روند

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در ادامه، از برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی در خارج از کشور خبر داد و با بیان این‌که آموزش، هزینه نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاری است، گفت: از سوی شورای عالی استان‌ها، برنامه‌های آموزشی در کشورهای مالزی، سنگاپور، بلژیک و فرانسه در نظر گرفته شده که اکنون، برای حضور اعضای شوراهای اسلامی شهر در دوره‌ی آموزشی مالزی برنامه‌ریزی شده است.

مشرفی افزود: برای حضور در این دوره، 50 درصد هزینه را فرد متقاضی پرداخت می‌کند و 50 درصد هزینه نیز توسط شورا پرداخت می‌شود.
وی در عین حال اعلام کرد: تاکنون، از شورای اسلامی شهر کرمان خانم‌ها «ماه‌بانو معصوم‌زاده» و «مهنوش مؤمنی» برای حضور در این دوره اعلام آمادگی کرده‌اند؛ ضمن این‌که این دو عضو شورا، تمام هزینه را خودشان پرداخت می‌کنند.
در این نشست رؤسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر کرمان نیز به بیان آخرین مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.

فتح‌الله مؤیدی رییس کمیسیون برنامه و بودجه به تخفیف‌هایی که هرساله در سه ماه آخر سال شهرداری در نظر می‌گیرد اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت مالی شهرداری، شهردار کرمان تقاضا کرده که امسال نیز همانند سال‌های قبل، این تخفیف‌ها از سوی شورای اسلامی شهر کرمان مصوب شود.

وی افزود: طبق مصوبه‌ی سال‌های قبل، افرادی که در دی‌ماه مراجعه کنند از 25 درصد تخفیف، افرادی که در بهمن‌ماه مراجعه کنند از 20 درصد تخفیف و افرادی که در اسفندماه مراجعه کنند از 15 درصد تخفیف در عوارض نوسازی بهره‌مند خواهند شد.
محمدیاسین پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز در این نشست به بیان مصوبات این کمیسیون پرداخت.

زهرا لری رییس کمیسیون خدمات شهری هم در این نشست از بررسی نقاط حادثه‌خیز شهر کرمان به‌وسیله‌ی مسئولان مربوط اشاره کرد و با بیان این‌که حدود 50 نقطه‌ی حادثه‌خیز در شهر کرمان وجود دارد، گفت: قرار شده با بازدید از نقاط حادثه‌خیز، برای سامان‌دهی این نقاط چاره‌اندیشی شود.
وی به نصب دوربین‌های کنترل‌سرعت در نقاط مختلف شهر کرمان اشاره کرد و گفت: قرار است با پی‌گیری سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری کرمان از طریق فراخوان و ورود بخش خصوصی، 100 دستگاه دوربین کنترل‌سرعت در نقاط مختلف شهر کرمان نصب شود.
لری از طولانی‌شدن اجرای فاضلاب شهر کرمان از جمله اجرای فاضلاب در بولوار جهاد انتقاد کرد و خواستار دعوت از مدیرعامل آب و فاضلاب در شورای اسلامی شهر کرمان و توضیح وی در این خصوص شد.

رویا دیوان‌بیگی رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی هم به بازدید اعضای این کمیسیون از خانه‌های فرهنگ و فرهنگ‌سراهای شهرداری اشاره کرد و گفت: دو خانه‌ی فرهنگ خواجه‌اتابک و یاس با هماهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان تا دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شوند.
وی هم‌چنین خواستار توجه بیش‌تر شهردار کرمان برای تکمیل فرهنگ‌سرای اختصاصی کودکان شد.
رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی با بیان این‌که مردم و خیران باید برای ساخت خانه‌های فرهنگ و فرهنگ‌سراها در شهر اقدام کنند، گفت: متاسفانه اگر فردی هم بخواهد خانه و یا محلی را برای فرهنگ‌سرا و خانه‌ی فرهنگ اختصاص دهد، آیین‌نامه‌ی مدونی برای این کار وجود ندارد که به نظر می‌رسد تدوین آیین‌نامه در این رابطه ضرورت دارد.
بابایی شهردار کرمان هم در این خصوص گفت: طرح جامع فرهنگی شهر کرمان توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در دست تهیه است و تمام این موارد در این طرح دیده خواهد شد.

کمال جوانمرد عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم در ادامه، بر داشتن پیوست فرهنگی پروژه‌های شهرداری تاکید کرد.

دیوان‌بیگی رییس کمیسیون فرهنگی و آی تی هم در این خصوص گفت: تهیه‌ی پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی شهرداری، یکی از مصوبات کمیسیون فرهنگی است که نباید مغفول بماند.

زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی هم به تنظیم تفاهم‌نامه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان و شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: در این خصوص توسط خانم‌ها «اسکندری» نماینده‌ی آموزش و پرورش و «دیندار» نماینده‌ی شهرداری، متن توافق‌نامه تهیه شده که باید توسط اعضای شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گیرد و مصوب شود.
وی افزود: با این توافق‌نامه هم‌افزایی خوبی بین شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان و اداره‌کل آموزش و پرورش ایجاد می‌شود.

ماه‌بانو معصوم‌زاده رییس کمیسیون بهداشت هم با اشاره به شیوع بیماری آنفولانزا در شهر کرمان از حجت‌الاسلام حسینی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان برای اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص این بیماری در سطح شهر تشکر کرد.

هم‌چنین برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح سواد مردم برای پیش‌گیری از بیماری‌های غیرواگیر با هم‌کاری دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری جلسه‌ای در فرهنگ‌سرای کوثر با هم‌کاری بهزیستی و پرداختن به مواردی از جمله آنفلانزا در این جلسه و پی‌گیری در خصوص عدم مصرف قلیان در رستوران‌ها از جمله مواردی بود که معصوم‌زاده به آن‌ها اشاره کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی 1403 به داروخانه‌ها

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)