کد خبر: ۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس جمهوری با تاکید بر این که ورزش باید کاملا پاک و منزه باشد، گفت: دولت مصمم است در تمامی زمینه ها در چهارچوب رهنمود های رهبر معظم انقلاب با حمایت مجلس و قوه قضاییه با فساد مبارزه کند.
رییس جمهوری با تاکید بر این که ورزش باید کاملا پاک و منزه باشد، گفت: دولت مصمم است در تمامی زمینه ها در چهارچوب رهنمود های رهبر معظم انقلاب با حمایت مجلس و قوه قضاییه با فساد مبارزه کند.

به گزارش گفتارنو حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» عصر جمعه در آیین تجلیل از مدال آوران بازی های آسیایی وپاراآسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی در بخش انفرادی و تیمی افزود: دولت یازدهم ضمن حمایت از ورزش قهرمانی، ورزش همگانی را اولویت خود می داند و ورزش قهرمانی باید از دامن ورزش همگانی متولد شود.

وی یادآور شد: این امر زمینه قهرمانی را برای پیروزی های ورزشکاران آماده می کند.

وی تصریح کرد: نباید بگذاریم عده ای در کشور خدای نکرده ناامیدی را تزریق کنند و نشاط ، خوشحالی و شادابی مردم را مورد تردید قرار دهند.

رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: در تمامی صحنه ها در صورتی موفق هستیم که امید به آینده داشته باشیم و نشاط در جامعه وجود داشته باشد و همواره هیجان مثبت و همت لازم را در سراسر کشور شاهد باشیم.

روحانی ادامه داد: جهان امروز جهان مسابقه است و همه باید در میدان رقابت نشان دهیم که چند مرده حلاج هستیم ضمن آن که میدان رقابت آن است که در آن نه عداوت ونه حسادت بلکه رفاقت باشد.

وی همچنین اظهارداشت: امروز مساله مسابقه نه تنها در میدان ورزش نیست بلکه در تمامی میدان ها از اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مسایل اجتماعی در میدان رقابت هستیم. آن میدان رقابتی برای ما بسیار ارزشمند است که در آن پیروزی باشد و نشاط و لبخند را در سیمای ایرانیان بنشاند.

وی گفت: در طلیعه دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی و سرآغاز سی و هفتمین سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که به حق ایام پیروزی قهرمانان بزرگ ملی ما در تاریخ کشور بودند، امروز این فرصت را دارم تا در جمع مدال آوران، قهرمانان، مربیان و مسوولان ورزش کشور باشم.

رییس قوه مجریه خطاب به ورزشکاران تاکید کرد هنگامی که شما با رقیب و حریف در تلاش هستید هیچ ایرانی نمی خواهد شما شکست بخورید و همه پیروزی را می خواهند و این درسی است که از میدان ورزش در تمامی میدان ها باید بیاموزیم.

روحانی یادآور شد: آنجا که صحنه ملی است و پیروزی ملت مطرح است همه مردم چه شهری و روستایی ،چه مرد و زن ، چه جناح راست و چپ و همه هویت ها به جز ایرانی بودن رنگ می بازند و هر ایرانی در سراسر کشور یا در جهان برای پیروزی قهرمانان ما در میدان های ورزش خوشحال است. 

وی با طرح این سوال که اگر فردی با طرفداران حریف درمیدان ورزش هم صدا شود آیا برای کسی قابل قبول است ؟، گفت: همه ما مشوق ورزشکاران خود هستیم و آنجایی که ورزشکار ایرانی پیروزی به دست نیاورد، آیا هم صدایی با حریفان قابل قبول است.

رییس جمهوری تصریح کرد: همه ما باید احساس کنیم که در تمام میدان های رقابت، در کنار مردم ایران، منافع ملی و عظمت کشور قرار دارد.

روحانی با یادآوری نزدیک شدن عمر دولت به یک سال و نیم ، اظهارداشت: آن روزهایی که مردم برای پیروزی سیاسی در صحنه انتخابات در سراسر کشور شادمانی می کردند و در جشن و شادمانی بودند صعود ورزشکاران در مسابقات جهانی فوتبال بر خوشحالی و سرور کشور افزود و شادی مضاعفی را برای کشور ایجاد کرد ضمن آنکه بعد از آن شاهد پیروزهای ورزشکاران در صحنه های مختلف بودیم.

وی به پیروزی قهرمانانه فوتبالیست و والیبالیست ها، اشاره کرد و گفت: میلیون ها انسان بازی وزرشکاران ایرانی را در برابر آرژانتین در بازی های جام جهانی فوتبال تماشا کردند و اگر بازی با برد هم همراه نباشد اما پیروزی است زیرا ورزشکاران با بازی تکنیکی همواره ادب و ویژگی های ایرانی و اسلامی را حفظ کردند.

رییس جمهوری با تاکید بر این که در همه میدان های قهرمانی و پهلوانی سه نام از یادمان نمی رود، اظهارداشت: ایران، اسلام و مولای ما علی بن ابیطالب (ع) همواره در کنار قهرمانی یادآور راه و مسیر درست ما است.

روحانی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند باید هویت ایرانی اسلامی را در تمامی صحنه های ورزش حفاظت و حراست کنیم، ضمن آن که بانوان ورزشکار با حضور در صحنه مسابقات جهانی به همه زنان مسلمان سراسر جهان حضور را آموختند.

وی همچنین گفت: وقتی شما در میدان مسابقه برنده می شوید، داور دست شما را بالا می برد، روی سکو قرار می گیرید و مدالی بر گردن شما آویخته می شود در واقع ملت ایران احساس قهرمانی می کند و به همین دلیل است که وقتی پرچم ایران به اهتزاز در می آید و سرود ایران شنیده می شود، لبخند بر چهره تمام ایرانیان در سراسر جهان می نشیند.

رییس دولت یازدهم افزود: پس شما در صحنه های ورزشی برای تمامی ملت قهرمانی می آفرینید و نشاط را به ارمغان می آورید، در واقع مدد کار این مردم هستید.در کنار سایر مسوولان و فرهیختگان مددکار تدبیر در جامعه هستید.

** ورزش در سراسر کشور متوازن باشد

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که وزارت ورزش و جوانان و سایر مسوولان باید قدم های جدیدی را برای رسیدن به نقطه مطلوب بردارند ، اظهارداشت: اولین قدم این است که ورزش باید در سراسر کشور متوازن باشد، چطور برخی از ورزشکاران عزیز ما از برخی از نقاط کشور هستند و برخی از استان ها و مناطق از داشتن قهرمانان نام آور محرومند؟ این نشان دهنده آن است که امکانات ورزشی به طور متوازن در سراسر کشور در اختیار مردم قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: دولت تلاش خواهد کرد تا امکانات ورزشی عادلانه، متعادل و متوازن برای همه استان ها و سراسر کشور عزیزمان ایران باشد.

مسوولان ورزشی تبعیض را رفع کنند

رییس جمهوری، نکته دوم برای رسیدن به نقطه مطلوب را بر طرف کردن تبعیض در عرصه ورزش دانست و ادامه داد: سالیان دراز قهرمانی از آن مردان بوده و صحنه برای ورزش بانوان ، آموزش و تلاش آنها آماده نبود اما امروز به حمدالله مدال آوران ما هم مردان و هم بانوان هستند.

رییس دولت تدبیر و امید یادآور شد: هنوز هم بین مردان و زنان تبعیض وجود دارد،

چه آنهایی که در صحنه منطقه ای و آسیایی حضور می یابند و چه آنهایی که در صحنه جهانی هستند.

روحانی از مسوولان ورزشی کشور و وزارت ورزش و جوانان خواست تبعیض را بردارند و شرایط لازم را برای حضور بیشتر بانوان در تمام صحنه های ورزشی آماده کنند.

وی افزود: البته ممکن است بانوان ما نتوانند در برخی از صحنه های ورزشی در مسابقات جهانی حضور یابند اما باید شرایط را در داخل کشور برای حضور آنها فراهم کرد.

وی با تاکید بر این که ورزش به معنای سلامت جامعه است، افزود: سلامت باید از آن همه ایرانیان باشد ، چه زن، چه مرد ، چه دختر و چه پسر تفاوتی وجود ندارد . امروز خوشبختانه دختران و زنان جامعه در تمامی صحنه ها اعم از آموزش و پرورش ، دانشگاه ها ، بهداشت و درمان ، تولید و در صحنه ورزش حضور فعال دارند.

رییس جمهوری یادآور شد: ما باید شرایط را برای رشد ، پرورش نسل جوان اعم از دختر و پسر عادلانه و بدون تبعیض آماده کنیم.

ورزش را به مردم واگذار کنید 

روحانی، نکته بعدی درباره قدم های لازم برای دستیابی به نقطه مطلوب را واگذاری امر ورزش به مردم اعلام کرد و افزود: مسوولان وزارت ورزش قدم به قدم تلاش کنند که امر ورزش را به مردم واگذار کنند.

وی ادامه داد: دولت باید در صحنه ورزش تصدی گری را کنار بگذارد و ورزش باید به بخش غیر دولتی منتقل شود.

رییس قوه مجریه با بیان این که تیم های نامدار و پرطرفداری در ایران هستند که استادیوم ندارند و امکانات باشگاهی آنها محدود است ،گفت: اگر امر ورزش به مردم و بخش های غیر دولتی اعم از خصوصی و عمومی غیر دولتی واگذار شود شرایط متفاوت خواهد بود و ورزش با سرعت بیشتر به سمت جلو حرکت می کند.

روحانی یادآور شد: دولت باید تنها بر امر سیاست گذاری ، حمایت و پشتیبانی در کنار ورزش باشد و قدم به قدم امور ورزش به مردم واگذار شود که در این صورت رشد جامعه در امر ورزش بیشتر و بیشتر خواهد بود.

با فساد در ورزش مبارزه کنید

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در مساله ورزش نیز همانند بسیاری از کشور ها گهگاهی شاهد فساد هستیم ، تاکید کرد باید در تمام صحنه ها با فساد مبارزه کنیم و گاهی می بینیم دلالان در امر ورزش حضور می یابند و متاسفانه فساد می آفرینند.

وی یادآور شد: دولت مصمم است در تمامی زمینه ها در چهارچوب رهنمود های رهبر معظم انقلاب با حمایت مجلس و قوه قضاییه با فساد مبارزه کند.

وی تاکید کرد: ورزش ما هم باید کاملا پاک و منزه باشد که درآن فضا شما خواهید دید که در کنار قهرمانی، قهرمانی اخلاق و فضایل اخلاقی هم رشد بیشتری می یابد.

رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: اگر تلاش کنیم که تمام صحنه ها از آلودگی منزه شود، می توانیم شاهد پیشرفت بیشتر در تمام زمینه ها در جامعه باشیم.

روحانی اظهار امیدواری کرد: ملت بزرگ ایران از همه قهرمانانش در تمامی صحنه های ورزشی، دیپلماسی، اقتصادی، رفاه اجتماعی و امنیت تجلیل کند چراکه با تجلیل مردم و تشویق آنها است که می توانیم شاهد موفقیت و پیروزی بیشتر باشیم .

وی در پایان ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به همه تبریک گفت و اظهارامیدواری کرد: در صحنه ورزش و تمام صحنه ها بتوانیم پیرو مولای متقیان علی (ع) باشیم.

آیین تجلیل از مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی در بخش انفرادی و تیمی عصر امروز با حضور رییس جمهوری، وزیر ورزش و جوانان، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسوولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، رییسان فدراسیون ها و ورزشکاران در سالن اجلاس سران برگزار شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)