کد خبر: ۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان خبر داد:
بختیاری با طرح این پرسش که چرا در استان یزد تنها 50 چاه غیر مجاز وجود دارد ولی در کرمان یازده هزار حلقه چاه غیر مجاز وجود دارد؟ تصریح کرد: خیلی از مشکلاتی که الان در حوزه آب داریم به خاطر این است که مسوولان در گذشته خوب عمل نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: در حال حاضر هم در کمیت و هم در کیفیت آب مشکل داریم.

به گزارش گفتارنو محمدرضا بختیاری در دیدار با مدیرخانه مطبوعات استان کرمان گفت: موضوع آب در کشور حاد و در کرمان از همه جا حادتر و به مراتب وضعیت آب استان کرمان از سایر نقاط کشور بدتر است و ما در کرمان با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان افزود: ما با چالش‌های زیادی مواجه هستیم و در حال حاضر هم در کمیت و هم در کیفیت آب مشکل داریم.

وی با بیان این‌که مردم کرمان روحیه مطالبه گری ندارند و این باعث عقب افتادگی استان شده است گفت: مطبوعات باید روحیه‌ی مطالبه‌گری مردم را بالا ببرند.
بختیاری با بیان اینکه تمام زیرساخت‌ها منوط به آب به عنوان مایه حیات است از پرداختن مطبوعات به مسائل حاشیه‌ای ابراز تاسف کرد و گفت: گاه ورود عوامانه برخی مطبوعات به مسائل مربوط به آب باعث چالش‌های فرعی می‌شود. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با بیان این مطلب که بعضا آب برای مطبوعات محلی موضوع دست چندم است گفت: باید فرهنگ عمومی را تغییر دهیم تا بسیج عمومی در سطح استان راه بیفتد و تا زمانی که ورود مطبوعات به مقوله‌ی آب علمی نشود به جایی نمی‌رسیم.

بختیاری با طرح این پرسش که چرا در استان یزد تنها 50 چاه غیر مجاز وجود دارد ولی در کرمان یازده هزار حلقه چاه غیر مجاز وجود دارد؟ تصریح کرد: خیلی از مشکلاتی که الان در حوزه آب داریم به خاطر این است که مسوولان در گذشته خوب عمل نکرده‌اند.

وی با انتقاد از برخی بی توجهی‌ها به حوزه آب گفت: از ردیف بودجه ماده 180 که با نظر نمایندگان به شهرستان‌ها اختصاص می‌یابد و مجموع آن 220 میلیارد تومان بوده است، فقط دو میلیارد برای آب اختصاص یافته است.

در این دیدار همچنین مدیر خانه مطبوعات استان کرمان با اعلام آمادگی خانه مطبوعات برای برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت آب و رسانه گفت: آمادگی داریم جشنواره آب و رسانه را در استان کرمان برگزار کنیم.

محمد لطیف‌کار با بیان اینکه هیچ چالشی به اندازه آب اهمیت ندارد گفت: کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی شورای آب استان در زمانی ایجاد شد که خانه مطبوعات هنوز فعالیت مجدد خود را آغاز نکرده بود، اما با این حال خانه مطبوعات این توانایی را دارد در این خصوص و کوششی که انجام می‌گیرد همراهی کند.

مدیر خانه مطبوعات با بیان اینکه این تشکل صنفی با مطبوعات در تماس و ارتباط است افزود: البته این به آن معنا نیست که خانه برای رسانه‌ها خط مشی تعیین کند ولی می‌تواند در مقام مشاور بحران آب را پیگیری و در حوزه‌ی تربیت خبرنگار مسلط به مسائل آب ایفای نقش کند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)