کد خبر: ۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر ضرورت حضور پرشور و حماسی مردم سراسر کشور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن امسال گفت: امیدواریم امسال هم به لطف حمایت‌های الهی از این انقلاب، شاهد تجمّع مردم، در راهپیمایی 22 بهمن باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر ضرورت حضور پرشور و حماسی مردم سراسر کشور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن امسال گفت: امیدواریم امسال هم به لطف حمایت‌های الهی از این انقلاب، شاهد تجمّع مردم، در راهپیمایی 22 بهمن باشیم.

به گزارش فارس، در ابتدای این جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تبریک آغاز ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی به اعضای مجمع و مردم وفادار و متدین سراسر کشور، به تشریح وقایع سالگرد ورود تاریخی امام خمینی(ره) رهبر بزرگ انقلاب اسلامی به کشور در سال 1357 پرداخت و گفت: در ایامی که رژیم سفّاک شاهنشاهی با همه حمایت‌های خارجی و دوستانش، زخم خورده از قیام مردم، برای ورود امام(ره)، رعب و وحشت زیادی ایجاد کرده بود و فرودگاه‌ها نا امن بود، امام امت با تصمیم تاریخی و انقلابی خود، قدم به میهن گذاشتند که در آن ایام، این ورود و استقبال پرشور مردم از فرودگاه تا بهشت‌زهرا، شبیه معجزه و مصداق فطرت الهی بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ورود حضرت امام(ره) به کشور، سیر مسیر فرودگاه تا بهشت‌زهرا، استقبال کم نظیر مردم، سخنرانی تاریخی ایشان و خروجشان از بهشت‌زهرا با هلی‌کوپتر نظامی و ساعت‌ها بی‌خبری از سرنوشت امام و نهایتاً، استقرار ایشان در مدرسه رفاه را لحظات و ساعات توأم با شوق و دلهره و اضطراب برای یاران و همراهان امام توصیف کرد و گفت: در حالی که رژیم شاهنشاهی بر همه امور به جز قلوب و اراده مردم مسلط بود، مدرسه رفاه به سرعت تبدیل به محل زیارت امام توسط مردم و عاشقان انقلاب شد که تجمع تاریخی نظامیان در آن محل بویژه پرسنل نیروی هوایی، اقتدار رژیم را به یکباره در داخل و بویژه در خارج شبیه اعتصاب بی‌نظیر کارکنان صنعت نفت شکست. که نهایتاً با حضور مردم در خیابان‌ها و شکستن قانون حکومت نظامی توسط مردم و مسلح شدن آنها در 22 بهمن ماه سال 57، کمر رژیم را شکست و انقلاب مردم به بار نشست.

هاشمی رفسنجانی با توجه به خصوصیات و وجه تمایزهای انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های دنیا گفت: اکنون پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، شاهد دستاوردها و بالندگی‌ها و عبور موفق این انقلاب از گردنه‌ها و مشکلات و سختی‌های عمدتاً تحمیلی توسط دشمنان و معاندانی هستیم که انقلاب ایران منافع نامشروع آنان را به خطر انداخت و از دستشان به درآورد.

وی افزود: این انقلاب به رغم همه کارشکنی‌ها و دشمنی‌ها، از جمله تحریم‌ها، کودتا، ایجاد نا امنی‌ها و بویژه تحمیل 8 سال جنگ نابرابر، توانسته است با تکیه بر مدیریت اعجازگونه امام(ره) و اراده و خواست و حضور مردم، بر همه مشکلات به خوبی فائق آید و به دستاوردها و پیشرفت‌های بی‌نظیری هم دست یابد.

هاشمی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، بر خلاف سایر انقلاب‌های جهان که پس از پیروزی، با کشتار مخالفین، خود را تثبیت می‌کنند ولی چون از اول تاکنون مردم ملاک و حامی انقلاب بوده‌اند، لذا با کمترین تلفات و تصفیه‌های انقلابی، مردم بر امور حاکم شدند و امن‌ترین انقلاب در عصر معاصر در ایران شکل گرفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: در حالی که در اطراف کشورمان، کشورها به نوعی درگیر خشونت، نا امنی و تروریسم هستند ولی جمهوری اسلامی ایران، با امنیت کامل به راه خود ادامه می‌دهد که این خود دستاورد بزرگ و قابل تقدیری است.

هاشمی رفسنجانی با گرامیداشت یاد و خاطره معمار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام(ره) که انقلاب ایران مرهون تدبیر، شجاعت و تیزهوشی و خداترسی ایشان است، از نقش و جایگاه ارزنده مبارزین، رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های فداکار و معزّز آنان در حفظ و تثبیت انقلاب اسلامی تجلیل کرد و گفت: امیدواریم با حفظ مردم و توجه به خواست و اراده آنان در همه شؤونات کشور، شاهد تداوم انقلاب و متصل شدن آن به ظهور حضرت حجت(عج) باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت حضور پرشور و حماسی مردم سراسر کشور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن امسال گفت: این روز انحصاری نبوده و متعلق به همه مردم است و امیدواریم امسال هم به لطف حمایت‌های الهی از این انقلاب، شاهد تجمّع بی‌نظیر و حماسی همه آحاد مردم، با سلایق مختلف سیاسی در راهپیمایی 22 بهمن باشیم تا بار دیگر ابهت و عظمت حضور و حمایت‌های مردم از انقلاب و نظام اسلامی را به دوستان و دشمنان انقلاب نشان دهیم که قطعاً این حضور دشمنان را مأیوس و دوستان را دلگرم و امیدوارتر خواهد کرد.


برچسب ها: هاشمی رفسنجانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)