کد خبر: ۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
در ساعت 16:30 روز هفتم بهمن ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری ابوسعید به مأموران اعلام کرد که هم اتاقی‌اش به نام عیسی ( 36 ساله) توسط چند نفر ربوده شده است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع آدم ربایی و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دوست فرد ربوده شده پس از حضور در اداره یازدهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به همراه عیسی در داخل خانه نشسته بودیم که ناگهان در خانه شکسته شد و دو نفر با چاقو و قمه وارد خانه شدند؛ آنها پس از قرار دادن عیسی در داخل یک گونی زردرنگ، او را در داخل صندوق عقب یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ قرار داده و به سرعت از محل دور شدند.

با انجام تحقیقات میدانی از محل ربایش و شناسایی خودرو پراید استفاده شده در آدم ربایی، کارآگاهان اداره یازدهم به محل سکونت مالک خودرو به نام علی . ب ( 40 ساله ) در منطقه تهرانسر مراجعه و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که این شخص از محل سکونت خود متواری شده است .در ادامه و با پیگیری‌های ویژه، سرانجام محل تردد علی. ب در محدوده بیمارستان فیاض بخش شناسایی، این شخص در ساعت 22 روز نهم بهمن ماه دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

متهم پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی صراحتا به مشارکت در آدم ربایی اعتراف اما در ادامه تحقیقات مدعی شد که وی تنها به عنوان راننده و به صورتی خودرو دربستی، در ازای مبلغ دریافت 200 هزار تومان وجه نقد در این آدم ربایی حضور داشته است .

متهم که به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد دارد، در اعترافش به کارآگاهان گفت: سه جوان افاغنه به عنوان کرایه دربست خودرو، به بنده مراجعه و من نیز پیشنهاد 200 هزار تومانی آنها را قبول کردم؛ به همراه این سه نفر به خانه‌ای قدیمی در منطقه ابوسعید مراجعه کردم؛ در حالیکه یک نفر از آنها در داخل ماشین نشسته بود، دو نفر بعدی از ماشین پیاده و با تخریب در ورودی وارد خانه شدند؛ دقایقی بعد آنها یک گونی زردرنگ همراه خود داشتند که به سرعت آن را در صندوق عقب قرار داده و بلافاصله سوار ماشین شدند؛ در شرایطی که قدرت تصمیم گیری نداشتم، به دستور آنها ماشین را روشن کرده و آنها را به روستایی در منطقه پاکدشت رساندم. پس از رسیدن به روستا، آنها مبلغ 200 هزار تومان را به من پرداخت کرده و با خارج کردن فردی از داخل صندوق عقب ، من نیز به تهران بازگشتم ؛ اطمینان داشتم که پلیس به دنبال من خواهد آمد و به همین علت و به خاطر ترس از دستگیری، از محل سکونت خود متواری شدم.

با توجه به اعتراف راننده خودرو پراید، کارآگاهان موفق به شناسایی روستای محل نگهداری فرد ربوده شده در بخش شریف آباد منطقه پاکدشت شدند؛ با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه یکی از متهمان به نام گل میر ، 25 ساله و تبعه افغانستان و نهایتا دستگیری وی در ساعت یک بامداد روز 10 بهمن ماه شدند .

با دستگیری اولین متهم، تحقیقات از گل میر در همان محل دستگیری وی و برای شناسایی مخفیگاه سایر متهمین و محل نگهداری فرد ربوده شده که او نیز تبعه افغانستان بود در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. گل میر که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، صراحتا به مشارکت در آدم ربایی اعتراف و گفت: فرد ربوده شده در زمینه انتقال پول اتباع افاغنه به کشور افغانستان فعالیت دارد و ما نیز با اطلاع از این موضوع و همچنین وضعیت مناسب مالی وی و خانواده‌اش در افغانستان‌، تصمیم گرفتیم تا او را در در ایران ربوده و از خانواده‌اش در افغانستان درخواست پول کنیم.

با اعترافات به دست آمده از متهم، مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده و در واقع محل نگهداری فرد ربوده شده در همان روستا شناسایی و کارآگاهان در ساعت پنج بامداد همان روز موفق به دستگیری دو متهم دیگر پرونده به نام‌های علی احمد ( 35 ساله ) و احد ( 24 ساله ) و نهایتا آزادی فرد ربوده شده با دست و پاهای زنجیر شده به دیوار، شدند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با کشف کامل پرونده و اعتراف صریح متهمین، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و هر چهار متهم با قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.
برچسب ها: آدم ربایی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)