کد خبر: ۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
دکترعلي اکبر جوانفکر،چهره نزديک به محمود احمدي نژاد در گفتگو با خبرگزاري آريا گفت:دکتر احمدي نژاد همواره مدافع حق و عدالت بوده و هيچگاه بي دليل و ناعادلانه از همکارانش دفاع نکرده است.وي تاکيد کرد:بيانيه صادره از سوي دفتر رئيس جمهور سابق ، تلاشي در جهت تفکيک موضوع مسئوليت دکتر رحيمي در دولت دهم از پرونده اتهامي وي بدون تاييد روند رسيدگي قضايي به اتهامات بوده است. 

مشروح اين گفتگو را در ذيل بخوانيد؛

آقاي دکتر احمدي نژاد در طول ساليان اخير همواره نشان داده اند که حامي همکاران و مسوولان دولتشان بوده و از آنها در مقابل مسائل مختلف دفاع کرده اند اما از نامه اخير دفتر دکتر احمدي نژاد برداشت هاي متفاوتي شد لطفا بفرماييد آيا آنگونه که دکتر رحيمي و برخي رسانه ها برداشت کرده اند دکتر احمدي نژاد ترجيح داده است از اقاي رحيمي دفاع نکند اگر پاسختان مثبت است دراين مورد توضيح دهيد و در غيراينصورت بفرماييد برداشت شما از اين نامه و نسبتي که با آقاي رحيمي دارد چيست؟

منطق سئوال شما درست نيست. دکتر احمدي نژاد همواره مدافع حق و عدالت بوده و هيچگاه بي دليل و ناعادلانه از همکارانش دفاع نکرده است. او بارها تصريح کرده است که هر تخلفي حتي اگر از نزديکان او نيز باشد بايد به صورت عادلانه مورد رسيدگي قرار گيرد. موضوع آقاي رحيمي دو بخش کاملا متفاوت از هم دارد اما متاسفانه برخي افراد ذي نفوذ در کشور تلاش کردند تا اين دو بخش را به هم مرتبط کنند. يک بخش اين است که هيچ اتهامي متوجه آقاي محمدرضا رحيمي به عنوان معاون اول دولت دهم نيست و اتهام منسوبه ، مربوط به دوره مسئوليت ايشان در زماني بوده که در سمت رياست ديوان محاسبات ، زير نظر مجلس شوراي اسلامي خدمت مي کرده است ، اما متاسفانه برخي مقامات مسئول و عموم رسانه هاي اصلاح طلب و اصولگرا به صورتي بي محابا و به دور از جوانمردي و انصاف به انتقام کشي از دولت دهم پرداختند و دکتر احمدي نژاد را آماج تبليغات سوء خود قرار دادند و حتي آمران اصلي در اصل موضوع اتهامي را به فراموشي سپردند. بيانيه صادره از سوي دفتر رئيس جمهور سابق ، تلاشي در جهت تفکيک موضوع مسئوليت دکتر رحيمي در دولت دهم از پرونده اتهامي وي بدون تاييد روند رسيدگي قضايي به اتهامات بوده است. در مورد محتواي پرونده قضايي نيز آقاي رحيمي بهتر از هر فرد ديگري مي توانند توضيح دهند و فرايند رسيدگي قضايي به اتهامات منسوبه را تشريح کنند.   

اما برخي براين باورند که چون آقاي رحيمي متهم بوده است نبايد آقاي دکتر احمدي نژاد از ابتدا به ايشان پست مهم مي داد؟

اين حرف بي اساسي است که برخي مطرح مي کنند زيرا در هنگام اعطاي مسئوليت معاون اولي به آقاي محمد رضا رحيمي، هيچ اتهامي متوجه ايشان نبوده و حتي 215 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از اين انتصاب قاطعانه حمايت کرده بودند. حتي با فرض اينکه اتهامي متوجه يک فرد باشد، به صرف اتهام نمي توان او را از حقوق سياسي و اجتماعي اش محروم کرد.

نسبت سياسي آقاي رحيمي بيشتر به آقاي هاشمي نزديک است يا به آقاي دکتر احمدي نژاد؟
بنده دستگاه نيت خوان ندارم و نمي توانم به شما بگويم که آقاي رحيمي در طول سالهاي پس از انقلاب ، چه نيتي داشته است.

آقاي دکتر احمدي نژاد در چند نوبت متوالي دفاعيات محکمي از جناب آقاي رحيمي داشته اند و حتي در يکي از آنها مي گويند که اگر ثابت شود آقاي رحيمي خلافي داشته اند از مردم عذرخواهي مي کنند اين نکته اي است که در روزهاي اخير از سوي منتقدان رييس جمهور سابق مکررا يادآوري مي شود نظر شما در اين مورد چيست؟

دکتر احمدي نژاد بر اين نکته تاکيد داشته اند که اگر ثابت شود آقاي رحيمي ريالي در دولت دهم سوء استفاده کرده است، ايشان از مردم عذرخواهي خواهند کرد و اين موضع ايشان همچنان پابرجاست.علاوه بر اين تاکيد داشته اند که اگر به صورت "عادلانه محاکمه"  شود و البته در اين زمينه مسائلي وجود دارد که ورود به آن را به مصلحت جامعه و حتي شخص خودم نمي دانم.

اخيرا تلاشي در مجلس صورت گرفت تا نام نمايندگاني که از آقاي رحيمي پول گرفته اند منتشر شود اما به يکباره اين تلاش عقيم ماند آيا شما هم معتقديد که بايد نام اين نمايندگان منتشر شود؟

 بنده معتقدم بر اساس همان منطقي که دستگاه قضايي آقاي رحيمي را مستحق مجازات دانسته است، آمران اصلي و دريافت کنندگان مبالغ مزبور نيز بايد مجازات شوند. اگر زندان و انفصال از خدمات دولتي مجازات درستي براي آقاي رحيمي باشد، به طور اولي دستور دهندگان و دريافت کنندگان نيز مستحق مجازاتي شديدتر و يا مشابه آن هستند.  

برخي تحليل مي کنند به زندان رفتن آقاي رحيمي که معاون اول دولت آقاي احمدي نژاد بوده ضربه اي به محبوبيت آقاي احمدي نژاد در جامعه مي زند به نظر شما اين رويداد چه تاثيري در وجهه عمومي آقاي دکتر احمدي نژاد دارد؟

همان خدايي که با وجود شديدترين تبليغات مسموم در فضاي عمومي کشور ، اعتبار و منزلت دکتر احمدي نژاد را حفظ کرده و اعتماد مردم را به ايشان تحکيم بخشيده است ، از اين پس نيز نيرنگ ها و توطئه هاي مشمئز کننده عليه او را بي اثر کرده و خادم ملت را براي خدمتي بالاتر و موثرتر از گذشته به اين آب و خاک پاک حفظ خواهد کرد.  
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)