کد خبر: ۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما به ارائه توضیحات تکمیلی درباره‌ پخش نشدن گفت‌وگوی عادل فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف در قالب برنامه نود پرداخت.
دکتر داوود نعمتی‌انارکی، مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما به ارائه توضیحات تکمیلی درباره‌ پخش نشدن گفت‌وگوی عادل فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف در قالب برنامه نود پرداخت.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این پرسش که آیا مصاحبه با وزیر امور خارجه کشورمان توسط برنامه نود، بدون هیچ گونه هماهنگی با شبکه سه انجام شده بود، گفت: همان‌طور که روز سه‌شنبه هم در اطلاعیه‌ صداوسیما اعلام کردیم، دعوت از شخصیت‌ها و رجل سیاسی کشور و گفت‌وگو با آنها، از قواعد سازمان تبعیت می‌کند و باید با هماهنگی مدیر شبکه و مدیر گروه به عنوان مقام تشخیص صورت بگیرد که در موضوع گفت‌وگوی برنامه آقای فردوسی‌پور با وزیر محترم امور خارجه این فرآیند اتفاق نیفتاده و آنچه رخ داده، خارج از این فرآیند بوده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در ادامه تصریح کرد:‌ درخواست آقای فردوسی‌پور به صورت تلفنی و پیامکی بوده و بدون هماهنگی با شبکه این گفت‌وگو را انجام داده و این که گفته شده است مسئولان شبکه ماه‌ها با تلاش، پیگیری و سماجت برای انجام این مصاحبه اصرار داشته‌اند و مدام پیگیری کرده‌اند، صحت ندارد.

نعمتی همچنین بر تناسب محتوای برنامه با تعریف شبکه و برنامه‌ تولیدی تاکید کرد و گفت: نکته‌ای که باید بر آن تاکید کنم این است که فارغ از قوانین و مقررات رسانه‌ای و برنامه‌سازی، در سازمانی مثل صداوسیما از حیث مضمون و تولید محتوا تمام دست‌اندرکاران برنامه‌های رادیو و تلویزیونی باید بنا به ماهیت و ماموریت تعریف شده خود دست به تولید بزنند یعنی برنامه نود خارج از حوزه تخصص و موظفی خود که بحث مسائل ورزشی کشور و مشخصا فوتبال است، سراغ یک موضوع و یک شخصیت غیرمرتبط رفته است؛ قاعده‌ای که در همه رسانه‌ها از جمله خبرگزاری‌ها، مطبوعات و حتی رسانه‌های بین‌المللی نیز وجود دارد و همه خود را ملزم به رعایت آن می‌دانند.

نعمتی اضافه کرد: نکته ظریف بحث اتفاقات برنامه نود این است که هیچ فرد حقیقی و حقوقی و هیچ محتوای رسانه‌ای فراتر از قانون نیست. برنامه نود و مجری آن از سرمایه‌های رسانه ملی هستند، اما هیچ سرمایه‌ای فراتر از قانون نیست و تابع قانون بودن همچون رعایت قوانین بازی فوتبال معتبر و معیار است و نود نیز صددرصد تابع قوانین تولید و پخش رسانه است.
برچسب ها: برنامه 90 ، ظریف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)