کد خبر: ۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر هیات رییسه اتاق بازرگانی کرمان خبر داد:
دبیر هیات رییسه اتاق کرمان که در قالب هیات تجاری ایران به همراه جمعی از بازرگانان کشور به عمان سفر کرده بود از ابراز تمایل عمانی‌ها برای همکاری با کرمان در مسایل اقتصادی و به خصوص حوزه سلامت خبر داد.
دبیر هیات رییسه اتاق کرمان که در قالب هیات تجاری ایران به همراه جمعی از بازرگانان کشور به عمان سفر کرده بود از ابراز تمایل عمانی‌ها برای همکاری با کرمان در مسایل اقتصادی و به خصوص حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش گفتارنو؛ مهدی سیاوشی در این خصوص، گفت: 60 نفر از اعضای اتاق های سراسر کشور و فعالان اقتصادی حوزه های مختلف از جمله نفت و گاز، مصالح ساختمانی، خدمات فنی و مهندسی و گردشگری در این هیات حضور داشتند. عضو هیات نمایندگان اتاق کرمان، با اشاره به استقبال خوب عمانی‌ها از هیات ایرانی، افزود: در این سفر از امکانات و شرایط حمل بار در بنادر عمان به ویژه بندر دوقم که در حال تبدیل شدن به بندر آزاد است، بازدید به عمل آمد.

وی به برگزاری میزهای مشترک تجار و بازرگانان دو کشور و مذاکرات انجام شده ایشان در چند حوزه اشاره و بیان کرد: فعالان اقتصادی استان کرمان نیز در حوزه های سنگ، تجارت پسته و موادغذایی در این هیات حضور داشتند. سیاوشی، از جمله مذاکرات مهم بازرگانان کرمانی را در بخش احداث بیمارستان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برخی عمانی‌ها برای دریافت خدمات درمانی به ویژه در بخش قلب و چشم، به ایران سفر می کنند؛ به همین دلیل در چند ملاقات، بر احداث بیمارستان و ارایه خدمات درمانی توسط پزشکان ایرانی در عمان تاکید شد و حتی یک گروه عمانی پیشنهاد احداث و تجهیز یک بیمارستان در این کشور و اجاره آن به پزشکان ایرانی را مطرح کرد.

دبیر هیات رییسه اتاق کرمان، ادامه داد: احداث بیمارستان های 30 تختخوابی در مسقط و 200 تختخوابی در کرمان را به عمانی‌ها پیشنهاد دادیم که بر اساس آن ابتدا بیماران عمانی در بیمارستان کوچک مسقط معاینه می شوند و در صورتی که نیاز به جراحی و یا دریافت خدمات پیشرفته‌تر داشتند، به کرمان سفر می کنند. وی با بیان اینکه در حال حاضر خط پروازی مستقیم از مسقط به کرمان وجود ندارد و با احداث بیمارستان های مذکور، این پرواز مستقیم نیز می‌تواند ایجاد شود، اظهار داشت: در تفاهم با یک گروه عمانی مقرر شد پزشکان ایرانی سه روز در ماه برای معاینه بیماران به مسقط اعزام شوند و در صورتی که این بیماران به عمل جراحی نیاز داشتند، به کرمان اعزام شوند.

سیاوشی، با اشاره به اینکه تا هنگام احداث این بیمارستان ها می توان از بیمارستان مجهز ایران در دبی استفاده کرد، خاطرنشان کرد: با راه اندازی بیمارستان توسط عمانی ها و حضور بیشتر بیماران این کشور در استان، می توان زمینه احداث یک هتل در کرمان را فراهم کرد. وی اظهار داشت: در بخش دیگری پیشنهاد احداث هتل در بخش شهداد و محور هفت باغ علوی مطرح شد که دو گروه از عمانی ها آن را پذیرفتند، طرح توجیهی را درخواست کردند و قرار شد ظرف سه ماه آینده به کرمان سفر و از امکانات و شرایط سرمایه گذاری در این حوزه بازدید کنند.

دبیر هیات رییسه اتاق کرمان، با بیان اینکه در بحث گردشگری نیز مذاکراتی برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه های کرمان صورت گرفت، خاطرنشان کرد: مجموعه گزارش های این بازدیدها و مذاکرات، در اختیار سفرای ایران و عمان قرار گرفت و افرادی در بخش های مختلف مامور شدند که پیگیری های لازم را تا حصول نتیجه نهایی انجام دهند. وی با بیان اینکه کشور عمان می‌تواند دروازه‌ای برای صادرات محصولات ایران به سایر نقاط دنیا باشد، گفت: در گذشته حمل محصولات به عمان بسیار سخت بود اما خوشبختانه در حال حاضر خط کشتیرانی برقرار شده و از این طریق هفته‌ای دو بار محصولات مختلف از بندرعباس به عمان منتقل می‌شود. سیاوشی در خصوص شرایط سرمایه‌گذاری در عمان اظهار داشت: از جمعیت چهار میلیون نفری عمان، دو میلیون نفر بومی هستند و با توجه به این جمعیت، امکان سرمایه‌گذاری ایرانی ها در بسیاری از بخش های عمان مقرون به صرفه نیست.

وی اما به تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده عمانی ها برای سرمایه گذاران مانند معافیت مالیاتی 30 ساله در بندر دوقم اشاره و بیان کرد: به گفته عمانی‌ها شرایط آسانی برای سرمایه گذاران در این کشور وجود دارد به گونه‌ای که اقدامات اداری برای سرمایه‌گذاری در پروژه ها توسط خود عمانی ها انجام می شود که البته آنها نیز برای سرمایه گذاری در ایران چنین انتظاری داشتند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)