کد خبر: ۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر راهداری استان خبر داد:
مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان اعلام کرد: ۴۵۰ نفر در قالب ۳۲ اکیپ راهداری با ۴۰۰ خودردوی سنگین نیمه سنگین و سبک، کار راهداری زمستانی در جاده‌های استان را انجام می‌دهند و از ابتدای آذرماه تاکنون با پاشیدن ۱۲۰۰ مترمکعب شن و نمک در محورهای برف‌گیر استان، از بسته شدن جاده‌ها جلوگیری کرده‌اند.
مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان اعلام کرد: ۴۵۰ نفر در قالب ۳۲ اکیپ راهداری با ۴۰۰ خودردوی سنگین نیمه سنگین و سبک، کار راهداری زمستانی در جاده‌های استان را انجام می‌دهند و از ابتدای آذرماه تاکنون با پاشیدن ۱۲۰۰ مترمکعب شن و نمک در محورهای برف‌گیر استان، از بسته شدن جاده‌ها جلوگیری کرده‌اند.

به گزارش گفتارنو به نقل از ایسنا؛ "عطالله منوچهری" در خصوص طرح راهداری زمستانی گفت: امسال با توجه به شروع زودرس فصل سرما، طرح راهداری زمستانی با به خدمت گرفتن ۴۵۰ نفر در قالب ۳۲ اکیپ راهداری و مجهز به  ۴۰۰ خودردوی سنگین نیمه سنگین و سبک،در استان کرمان از ابتدای آذر شروع شده و طبق برنامه این طرح تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد‌داشت.

وی در خصوص گردنه‌ها و جاده‌های برف‌گیر استان گفت: استان کرمان به دلیل تنوع آب و هوایی دارای جاده‌ها و گردنه‌های برف‌گیر زیادی است و برخلاف تصوره عده‌ای که به دلیل گرمسیر بودن عمده شهرهای کرمان، بارش برف در این گردنه‌ها به حدی است که گاه ارتفاع برف به یک متر می‌رسد.

مدیر راهداری استان کرمان با اشاره به وجود ۲۲ گردنه برف‌گیر در استان، اظهار کرد: مهمترین این گردنه‌ها شامل «جوزم» در مسیر «یزد - انار - شهربابک»،«سینه جوانان» در جاده «کرمان - بم»، «دهبکری» در مسیر «بم - جیرفت»، «خراسانی» در مسیر «کرمان - راور»، «ده علیرضا» در محور «کرمان - زرند»، «سیرچ» در جاده «کرمان - شهداد»، «کفنویه» در محور «کرمان - بافت»، «کوه پنج» و «خانه سرخ» در مسیر «کرمان - سیرجان»، «خانه »کوه»، «قنات سیر» و «سنگ صیاد» در جاده «کرمان - بردسیر» و گردنه «الله اکبر» در جاده «کوهبنان - راور است.

وی حجم نمک و شن پاشیده شده در جاده‌های استان از اول اجرای طرح تاکنون را  ۱۲۰۰ مترمکعب اعلام کرد و افزود: ۵۰ هزار متر مکعب نمک و شن هم در ۳۲ انبار اعم از روباز و سوله نگهداری می‌شود.

منوچهری در خصوص جاده‌های برف‌گیر مشترک با استان‌های مجاور گفت: با هیچیک از استان‌های مجاور، جاده مشترک برف‌گیر نداریم و تنها با اداره کل جنوب کرمان ۳ جاده «بم - جیرفت»، «کرمان - جیرفت» و «راین - جیرفت» که برف‌گیر است، به‌طور مشترک طرح راهداری زمستانی در آن‌ها اجر می‌شود.

مدیر راهداری استان کرمان افزود: هماهنگی راهداری بین این ۲ اداره‌کل کاملا برقرار است چه آن‌ها نیاز به کمک داشته باشند و چه ما، در مواقع لزوم به یاری یکدیگر می‌رویم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)