کد خبر: ۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: 149 میلیون مترمکعب در سه ماه گذشته صرفه جویی آب در استان با اجرای مصوبات طرح همیاران آب صورت گرفته و بحث انتقال آب حوزه به حوزه را نیز در دست اقدام و پیگیری داریم.
 
معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: 149 میلیون مترمکعب در سه ماه گذشته صرفه جویی آب در استان با اجرای مصوبات طرح همیاران آب صورت گرفته و بحث انتقال آب حوزه به حوزه را نیز در دست اقدام و پیگیری داریم.
 
به گزارش ایسنا منطقه کویر، محمدجواد کامیاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویکرد دولت یازدهم این است که تا حد امکان از تعریف پروژه جدید خودداری کرده و تلاش را بر تکمیل طرح های نیمه تمام بگذاریم.
 
وی افزود: در سال گذشته تعداد 3872 پروژه در دست اقدام داشته ایم و در سال جاری 3241 پروژه داریم که 16 درصد کاهش داشته و مصوبات اعتباری در سال قبل 528 میلیارد تومان داشتیم که امسال هفت درصد رشد داشته و در کل سال 92 تخصیص اعتبارات استان 234 میلیارد تومان بود و در 9 ماهه سال جاری 321 میلیارد تومان که 37 درصد نسبت به کل سال قبل افزایش را شاهد بوده ایم.
 
کامیاب تصریح کرد: از مجموع پروژه های ادامه دار 1495 طرح در استان کرمان وجود دارد که 236 مورد بالای 80 درصد و 941 مورد زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تلاش می کنیم پروژه های بالای 80 درصد را بهره برداری کنیم.
 
افتتاح 487 پروژه در ایام دهه فجر
 
وی در ادامه با اشاره به پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال در استان کرمان بیان کرد: این طرح ها با همکاری 24 دستگاه اجرایی در قالب 487 پروژه با 617 میلیارد تومان بهره برداری خواهد شد.
 
معاون عمرانی استاندار کرمان اظهار کرد: همچنین در دهه فجر 38 پروژه با 54 میلیارد تومان اعتبار در استان کلنگ زنی می شود که از اعتبارت ملی تامین اعتبار خواهند شد و عمدتا طرح گازرسانی است.
 
وی افزود: در شهرستان کرمان 90 پروژه با 168 میلیارد تومان، در بم 26 مورد با 96 میلیارد تومان، در کهنوج 19 طرح، در شهربابک 18 طرح و فهرج 18 طرح در دهه فجر به بهره برداری می رسد و در همه 23 شهرستان استان طرح هایی را افتتاح خواهیم کرد.
 
کامیاب تصریح کرد: بیشترین طرح ها مربوط به اداره کل راه و شهرسازی استان و در حوزه تاسیسات زیربنایی با 41 پروژه و اعتبار 199 میلیارد تومان می باشد.
 
وی بیان کرد: بیمارستان 300 تختخوابی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله شهر کرمان با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح می شود و نیروگاه برق کهنوج نیز با یک میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر بهره برداری خواهد شد.
معاون استاندار کرمان گفت: تونل و احداث باند دوم محور «سرچشمه – شهربابک» به طول 27 کیلومتر، احداث ساختمان اداره کل بیمه سلامت استان، پروژه های جهاد کشاورزی و ... در دهه فجر در سراسر استان افتتاح می شود.
 
وی در ادامه افزود: یکی از دغدغه های استاندار، عمران و آبادانی شهر کرمان است و با پیگیری های صورت گرفته توانسته ایم تفاهمنامه هایی با سرمایه گذاران بخش خصوصی امضا کنیم زیرا با ارقام دولتی نمی توانیم اتفاق خاصی ایجاد کنیم.
 
کامیاب تصریح کرد: در بحث عمرانی پروژه های شهری 46 طرح را در دستور کار داریم کهعملیات اجرایی 22 مورد آغاز شده و اعتبار مجموع این طرح ها بیش از 24 هزار میلیارد تومان می باشد و 7 هزار و 300 میلیارد تومان وارد فاز اجرایی شده است.
 
ساماندهی مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده
 
وی بیان کرد: ساماندهی مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده را در دست اجرا داریم و در پنج نقطه شهر زمین در نظر گرفته شده تا این مشاغل تجمیع شوند.
 
معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: احداث چند پارکینگ طبقاتی، ساختمان شهرداری کرمان، مرمت و بازسازی بازار کرمان، مرمت باغ فتح آباد، احیای بیمارستان موقوفه نوریه و ... از جمله فعالیت های عمرانی صورت گرفته و در دست اجرا در شهر کرمان است.
 
وی در ادامه درباره وضعیت آب استان کرمان گفت: یکی از چالش های اصلی استان کرمان بحث کم آبی است و از حدود پنج ماه قبل استاندار دستور تشکل کارگروهی برای رسیدگی به وضعیت آب را دادند و این کارگروه از همه کسانی که در بحث آب تخصص داشته و می توانند حمایت کنند، تشکیل شده است.
 
وی افزود: کرمان به طور متوسط 129 میلیمتر بارندگی سالانه دارد، این عدد در کشور 250 و دنیا 760 میلیمتر است لذا ما در رده استان های خشک واقع شده ایم.
 
کامیاب تصریح کرد: برداشت آب در استان بیش از ظرفیت منابع است و سالانه یک میلیارد مترمکعب آب بیلان منفی داریم.
 
وی بیان کرد: در استانی که کمبود آب داریم، در گذشته رویکرد مناسبی نبوده و به سمت کشاورزی رفته ایم که در واقع راحت ترین کار را انتخاب کرده ایم.
 
معاون استاندار کرمان گفت: در حال حاضر سعی می کنیم در کشاورزی آب را درست مصرف کنیم و تا جایی که می شود به سمت توسعه بخش کشاورزی نرفته و صنعت را توسعه دهیم.
 
4 درصد آب برداشتی استان در شرب مصرف می شود
 
وی تصریح کرد: تنها چهار درصد آب برداشتی استان در شرب مصرف می شود و باید به سمت صرفه جویی در بخش کشاورزی برویم و در آب شرب در استان مشکل داریم و از 68 شهر استان 20 شهر وضعیت بحرانی دارند.
 
کامیاب بیان کرد: از 2 هزار و 64 روستا 514 مورد وضعیت بحرانی در آب شرب دارند و 941 روستا در استان با تانکر آبرسانی می شود.
 
وی اظهار کرد: 149 میلیون مترمکعب در سه ماه گذشته صرفه جویی آب در استان با اجرای مصوبات طرح همیاران آب صورت گرفته و بحث انتقال آب حوزه به حوزه را نیز در دست اقدام و پیگیری داریم.
 
کامیاب در ادامه درباره وضعیت شبکه راه های استان کرمان گفت: در کل استان 265 کیلومترآزادراه داریم، 32 کیلومتر در دست ساخت و 233 کیومتر اقدام نشده است.
 
وی ادامه داد: 3987 کیلومتر بزرگراه در استان وجود دارد که 1509 کیلومتر ساخته شده و 1689 کیلومتر اقدام نشده است.
 
معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: در استان کرمان شبکه ارتباطی مورد نیاز 14 هزار و 518 کیومتر است که تاکنون 5712 کیلومتر ساخته شده و 849 کیلومتر در دست ساخت می باشد.
 
وی گفت: تلاش می کنیم وضعیت شبکه برق استان نیز افزایش پیدا کند و با توجه به نیاز صنایع، سرمایه گذاری هایی برای تولید انرژی برق صورت گرفته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی 1403 به داروخانه‌ها

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

پربازدید ها

فرماندار کرمان: مهمترین مانع در طرح جهش مسکن شهر کرمان مربوط به تامین زمین است

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش‌بینی تولید  80 هزار تن گندم در شهرستان ارزوئیه

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)