کد خبر: ۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
باهنر تاکید کرد: مهم آن است که باید مشخص شود پول‌هایی که به کاندیداها می‌رسد پول با منشا کثیف نباشد و منشا پاک داشته باشد، اگر کاندیدایی با گرفتن پولی وامدار کسی می شود بحث دیگری است.
نایب رییس مجلس تاکید کرد که بعد از 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی رایحة‌ نظام مردمسالاری در کشورهای منطقه غوغا به پا کرده است. 

به گزارش ایسنا محمدرضا باهنر در نشستی خبری با تبریک دهه فجر و آغاز سی و ششمین سال پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: در دهه‌های آخر قرن بیستم نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان نظام مردمسالاری دینی و هدیه‌ای الهی برای عصر معاصر به پیروزی رسید و راه برون رفتی از نظام ظلم و ستم و جور و استعمار و استثمار برای نسل های آینده فراهم کرد.

رحیمی درخواست اعاده دادرسی داشته است
وی ادامه داد: در همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی برخی از متفکران غربی از واژه وقوع زلزله ای استفاده کردند که موجش می‌رود نقاط مهمی از دنیا را دربرگیرد، امروز بعد از 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می بینیم که رایحه نظام مردمسالاری دینی در منطقه غوغایی به پا کرده که ظرف یکی دو سال چند نفر از مزدوران و سردمداران قدرت و وابستگان به استکبار را از قدرت به پایین کشید.

نماینده مردم تهران در عین حال گفت: اکنون بیداری اسلامی به مشکلاتی برخورد کرده است که بسیاری از آن‌ها قابل پیش‌بینی بود؛ مقام معظم رهبری در سال های شروع بیداری اسلامی در کنفرانس تهران مبسوط و مفصل مزیت و تهدیدهای بیداری اسلامی را برشمردند که بسیاری از پیش ‌بینی‌های ایشان در آن زمان درست از آب در آمده است.

باهنر ابراز امیدواری کرد که انقلابیون کشورهای منطقه علی رغم تمامی گرفتاری‌ها بتوانند راه خود را ادامه دهند و به استقرار نظام مردمسالار واقعی برسند.

در ادامه این نشست خبری خبرنگاری از باهنر پرسید که وکیل آقای رحیمی مطرح کرده که شما از نمایندگانی هستید که از ایشان برای انتخابات پول دریافت کردید این موضوع چقدر صحت دارد ؟‌

باهنر در پاسخ به این پرسش گفت: حکمی بر علیه آقای رحیمی معاون اول دولت دهم صادر شده و ایشان محکوم شده است که باید دوران محکومیت‌شان را طی کنند، بنده در این موضوع نه دخالت می‌کنم و نه حرفی دارم.

وی افزود: البته شنیده شده ایشان به دنبال اعاده دادرسی و استفاده از ماده 18 ، ماده مربوط به اختیارات رییس قوه هستند. ما مطمئن هستیم که قوه قضاییه به عنوان قوه مستقل طبق قانون اساسی عمل می‌کند، ان شاالله اگر رسیدگی ادامه داشته باشد عادلانه رسیدگی کنند و حکم عادلانه‌ای صادر شود.

نایب رییس مجلس ادامه داد:‌آقای رحیمی متهم است که پولی را گرفته و برای انتخابات خرج کرده است، البته بنده محتوای داخل پرونده و برخی مسائل آن اطلاعی ندارم. دادگاه ایشان غیرعلنی و محرمانه بوده و اگر قرار به انتشار جزئیات آن باشد طبعا خودشان این کار را انجام می‌دهند.

باهنر در ادامه توضیحاتش به روند فعالیت‌های انتخاباتی اشاره و اظهار کرد: از ابتدای انقلاب در انتخابات‌ مختلف، فعالان سیاسی و جریانات برای تصدی کرسی موردنظر رقابت کردند، رقابتی که از صدر انقلاب بعد از جریان لیبرال ها و بنی‌صدر فراری و منافقین تا سال 60 شروع شد و بعد از آن گروه های چپ و راست تشکیل شدند بعد از مدتی دو گروه اصول گرایی و اصلاح طلبی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی افزود : از همان زمان احزاب فعال شدند که برخی از این احزاب همچون کارگزاران و مشارکت دولت ساخته بودند، در دولت آقای احمدی نژاد نیز چیزی به نام رایحه خوش ایجاد شد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری که در محل خبرگزاری تسنیم سخن می‌گفت، ادامه داد: در این بین برخی احزاب همچون موتلفه و جامعه اسلامی مهندسین ماندگار ماندند و در جریان انتخابات فعالیت می‌کردند، طبیعتا در انتخابات‌ مختلف از کاندیداها حمایت‌های معنوی و مادی می‌شود. کاندیدایی که برای انتخابات نامزد می‌شود باید یا خودش هزینه کند یا ستادش این هزینه را متقبل شود. گاهی بدون اطلاعات کاندیدایی علاقه مندان به او برای پیروزی اش هزینه می‌کنند. هزینه‌هایی که شامل چاپ تراکت، ایجاد ستاد و حتی اجاره اتومبیل برای رفت و آمد است.

باهنر تاکید کرد: مهم آن است که باید مشخص شود پول‌هایی که به کاندیداها می‌رسد پول با منشا کثیف نباشد و منشا پاک داشته باشد، اگر کاندیدایی با گرفتن پولی وامدار کسی می شود بحث دیگری است.

نایب رییس مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: امروز حاکمیت یعنی مجلس و دولت به این جمع بندی نرسیده‌اند که کمکی مشخص به نامزدهای انتخاباتی کنند، من معتقدم که نظام جمهوری اسلامی برای تبلیغات انتخاباتی نامزدهای تایید صلاحیت شده باید کمک کنند، موضوعی که الان قانونمند نشده است.

وی افزود: بر همین اساس کاندیداها برای تامین هزینه های انتخاباتی شان از چند کانال اقدام می‌کنند و طبیعتا پول شخصی آن‌ها برای هزینه‌های انتخاباتی کفایت نمی‌کند واگر به همین دلیل خدای ناکرده برخی از طرق مختلف از بیت المال استفاده می‌کنند و یا از افراد مختلف کمک می‌گیرند، قطعا منشا این کمک‌ها باید پاک باشد.

نایب رییس مجلس در ادامه گفت: این طور مطرح شده که آقای رحیمی پولی گرفته و آن را به تعدادی از کاندیداها داده است، مثلا به هر کاندیدا از این میزان پول به طور میانگین 5 میلیون می‌رسد که این مبلغ 5 درصد هزینه‌هایشان است، احتمالا کاندیداها هم نمی‌دانستند منشا این پول ناپاک است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: بر این اساس اگر مجموعه از رقبای اصول گرا یعنی اصلاح طلبان بخواهند این طور از این موضوع استفاده کنند که 8 سال پیش کاندیداهای اصولگرا 5 میلیون پول که منشا درستی هم نداشته برای انتخابات گرفته و خرج کرده‌اند بداخلاقی انتخاباتی را در پیش گرفته‌اند.

وی ادامه داد: شاید اکنون این سوال پیش می آید که مگر اصلاح طلبانی وجود دارند که برای انتخابات پول خرج نکرده باشند، در دوران انتخابات هزینه‌هایی برای چاپ پوستر ، تشکیل ستاد خرج می‌شود.

باید با جبهه پایداری ائتلاف کنیم

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: ما باید به عنوان فعال انتخاباتی پولی که برای انتخابات هزینه کردیم را بدانیم از چه منشایی است و در مقابل قوه قضاییه نیز پاسخگو باشیم. مهم آن است که منشا پول پاک بوده و به بیت‌المال دست‌اندازی نشده باشد، متاسفانه در برخی موارد در انتخابات‌ها دست‌اندازی غیرمستقیم به بیت‌المال می‌شود و از شرکت‌های دولتی پول گرفته می‌شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام بحث و بررسی در خصوص سیاست‌های کلی انتخابات در حال انجام است که از جمله آن شفاف شدن منابع و هزینه‌های انتخابات می‌باشد.

باهنر در ادامه مجددا به موضوع پرونده رحیمی اشاره و اظهار کرد: یکی از پرونده‌های مهم قضایی که با مسیر طی شده به نقطه آخر رسیده پرونده آقای رحیمی است البته ایشان درخواست اعاده دادرسی داده ولی اینکه چقدر با آن موافقت شود مشخص نیست.

در ادامه خبرنگاری از باهنر پرسید که طبق گفته وکیل آقای رحیمی، شهادت‌نامه‌ای از طرف شما در پرونده ایشان موجود است که طبق آن شما پول را دریافت کرده و بین 170 نماینده پخش کرده‌اید، باهنر در پاسخ گفت: بنده در هر دوره از انتخابات تلاش کردم که از نامزدها حمایت کنم و حتی در این رابطه نقش محوری داشته‌ام، قطعا برای حمایت از کاندیداهای انجام شده نیز باید پاسخگو باشیم، همواره به این موضوع دقت کرده‌ایم که پول کسب شده برای انتخابات دارای منشا روشن، شفاف و پاک باشد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد که رسید پولی به کسی نداده است.

وی با بیان اینکه در هر دوره از انتخابات مجلس از بیش از 200 کاندیدا حمایت کرده است، گفت: حمایت‌ها به اشکال مختلف همچون سخنرانی، پخش تراکت و سایر حمایت‌ها بوده است اما اینکه آقای رحیمی می‌گوید بنده رسیدی گرفته و این پول‌ها را پخش کرده‌ام درست نیست.

باهنر همچنین گفت: در زمان حیات آقای عسگراولادی، ایشان در انتخابات فعال بوده و بخشی از کمک‌ها را انجام می‌دادند، این یک کار دسته‌جمعی است و تاکنون اینطور نبوده که یک نفر مسئول مالی باشد البته هنوز تکلیف احزاب مشخص نیست که می‌توانند کار اقتصادی کنند یا خیر؟ باید قبول کنیم که کار انتخاباتی هزینه دارد و باید هزینه‌های آن تامین شود.

به گفته باهنر، حمایت از کاندیداهای مجلس از طرق مختلف انجام می‌شود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال وحدت بین اصولگرایان با توجه به برگزاری جلسات همگرایی، گفت: ما در انتخابات آتی رقیب جدی به نام اصلاح‌طلبان داریم البته درخواست‌مان از دوستان اصلاح‌طلب آن است که در چارچوب قانون وارد انتخابات شوند، چون فعالیت سیاسی انتخاباتی با هنجارشکنی همسویی ندارد و امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: با توجه به فعال شدن اصلاح‌طلبان، اصولگرایان باید تلاش کنند که به یکدیگر نزدیک شوند، در انتخابات‌ گذشته حضور اصلاح‌طلبان کم‌رنگ بود به همین دلیل بیشتر رقابت به رقابت درون خانواده اصولگرایی محدود می‌شد اما این بار به دلیل داشتن رقیب مشترک باید اصولگرایان تلاش کنند به یکدیگر نزدیک شوند. مثلا ما در مورد جبهه پایداری احساس می‌کنیم که باید با هم به ائتلاف برسیم.

نایب رییس مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه مردم مشکلات جدی دارند، گفت: مشکل مردم این نیست که چه تعداد از کرسی‌ها به دست اصولگرایان و یا اصلاح‌طلبان می‌افتد به همین دلیل درخواستم از رسانه‌ها آن است که فعلا فضای عمومی کشور را انتخاباتی نکنند چون مردم حوصله این حرف‌ها را ندارند، البته احزاب باید در درون خود فعال باشند.

به گفته باهنر، مشکلات فعلی کشور، رکود، تورم، بیکاری و برخی مسائل اجتماعی است که باید دولت، مجلس و سایر نهادهای تصمیم‌گیر با همکاری یکدیگر برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا آیت‌الله مصباح امکان دارد که محوریت اصولگرایان را بر عهده گیرد؟‌ گفت: آیت‌الله مصباح در ابعاد علمی و فرهنگی خدمات زیادی داشته‌اند و عضو جامعه مدرسین است. ما تلاش می‌کنیم با برگزاری نشست‌ها بتوانیم به یک جمع‌بندی و وحدت برسیم اما همه زیر سایه جامعتین کار می‌کنیم و فعال هستیم. علاقه‌مندیم اگر حتی مساله مختصری با آیت‌الله مصباح وجود دارد این موضوع با جامعتین حل شود تا کار جدی‌تر پیگیری شود.

وی در پیش‌بینی از فضای انتخاباتی، گفت: فضای انتخابات آینده دو قطبی یعنی رقابت بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و یا سه قطبی یعنی رقابت بین اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و معتدلین می‌شود.

باهنر در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص مصوبه کمیسیون شوراها برای استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: این طرح مزیت‌ها و اشکالاتی دارد، حسن استانی شدن انتخابات این است که افراد مقداری شناخته‌تر خواهند شد و انتخابات به سمت حزبی و ارائه لیست‌ها همچون تهران می‌رود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: مشکل اساسی امروز این است که یک نماینده هم باید در مورد کلان‌ترین مسائل کشور تصمیم‌گیری کند و هم اینکه به جزئی‌ترین مسائل حوزه انتخابیه‌اش رسیدگی کند. اگر انتخابات استانی شود نماینده با مسائل استانی روبروست. از طرفی اشکال این است که ارتباط نماینده با مردم کم می‌شود. این مشکل را نیز طراحان حل کرده‌اند که بر اساس آن کاندیداها شهرستانی باشند اما از سطح استان رای‌گیری شود.

باهنر در پاسخ به پرسش دیگری در مورد حواشی به وجود آمده از سفر نایب رییس مجلس آلمان، گفت: اظهارات این خانم نشان می‌دهد که انگار ایشان همچنان در فضای گذشته است و احساس پدرخواندگی با کشورها دارد و بر این اساس اظهاراتی را مطرح می‌کند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: سفر ایشان با ملاقاتی همراه بود که این امکان وجود داشت این ملاقات‌ها مدیریت شده صورت می‌گرفت. در سفرهای گذشته نیز برخی ملاقات‌ها انجام شد که به نظرم ضعف امنیتی بوده است.

وی گفت: نایب رییس مجلس آلمان اظهاراتی را مطرح کرده است که بهتر بود ایشان ادب را رعایت می‌کرد و حرف‌هایی نمی‌زد که کشور میزبان را برنجاند. از طرفی ملاقات با آقایانی که انجام شده آنها نیز تنها گوش دادند و باید پاسخ هم می‌دادند. یکی از اصلاح‌طلبان می‌گفت این خانم به من این حرف‌ها را زده است. حرف ما این است که وقتی فردی از کشور خارجی می‌آید و صحبت‌هایی را در مورد سرنگونی حزب دیگری و آرزوی مثبت برای حزب دیگری می‌کند باید در قبال آن واکنش نشان داد نه اینکه آقایان از این حرف‌ها مشعوف شوند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص موضوع نحوه پرداخت یارانه‌ها و تعیین تکلیف آن در بودجه، گفت: از اواخر دولت گذشته در میزان یارانه پرداخت شده با درآمد کسر شده طراز وجود نداشت و همواره دولت‌ها برای پرداخت یارانه کسری داشتند.

وی افزود: دولت برای جبران این کسری سه راه دارد؛ اول اینکه درآمدها یعنی قیمت فرآورده‌ها را افزایش دهد، راه دیگر قطع یارانه و یا حذف برخی یارانه‌بگیران است و راه سوم این است که از جایی دیگر پول دادن یارانه به همه را تامین کند که این باعث تورم می‌شود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت که انتظار می‌رود دولت تدبیر راهکاری بیاندیشد نه اینکه بگوید نمی‌توانیم میزان درآمد افراد برای دریافت یارانه را مشخص کنیم. حرف ما این است که شما حداقل یک میلیون فرد پولدار را شناسایی کردید که آنها احتیاج به دریافت یارانه نقدی ندارند، حداقل الان آنها را حذف کنید و بعد سراغ دیگران بروید.

وی در پایان گفت که انتظار می‌رود دولت قانون مصوب مجلس برای حذف یارانه پولداران را اجرایی کند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
0
البته اگر این چنین پرونده ای مربوط به اصلاح طلبان می بود معلوم نبود که آقای باهنر و توکلی چه می گفتند اما حالا این گونه استدلال می کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)