کد خبر: ۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
تکلیف پرداخت یارانه نقدی مردم مشخص شد
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از تصویب بخش هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه سال 1394 کل کشور خبر داد و گفت: با تصویب اعضای این کمیسیون خانوارهای با حقوق بالای 2.5 میلیون تومان یارانه دریافت نمی کنند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از تصویب بخش هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه سال 1394 کل کشور خبر داد و گفت: با تصویب اعضای این کمیسیون خانوارهای با حقوق بالای 2.5 میلیون تومان یارانه دریافت نمی کنند.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی مفتح روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به این که بحث هدفمندی یارانه ها در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد، گفت: بر این اساس درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها 48 هزار میلیارد تومان در سال 94 مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در بخش درآمدها نظرش با کمیسیون تلفیق یکی بوده است ولی در بخش هزینه ها نظرش متفاوت بود و در نهایت با نظر کمیسیون موافقت کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: بر این اساس در بخش هزینه ها 5 هزار میلیارد تومان موضوع ماده 8 قانون بودجه سال 94، برای کمک به بخش تولید، بهبود حمل و نقل عمومی و بهینه سازی مصرف ناشی در واحدهای تولیدی اختصاص یافت.

مفتح خاطرنشان کرد: همچنین 4.8 هزار میلیارد تومان یعنی 10 درصد از درآمد هدفمندی یارانه ها، به بخش بهداشت و درمان اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: همچنین تا 37 هزار میلیارد تومان به پرداخت نقدی یارانه اختصاص یافت.

مفتح افزود: همچنین مقرر شد کلیه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یارانه بگیرند و بر این اساس عشایر و خانوارهای ساکن در روستاها نیز یارانه می گیرند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین در کمیسیون تلفیق مجلس، مقرر شد کلیه بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی مشروط بر این که مستمری شان زیر 2.5 میلیون تومان باشد، یارانه بگیرند.

به گفته مفتح، همچنین خانوارهایی که درآمد ماهانه شان کمتر از 2.5 میلیون تومان برای سازمان هدفمندی یارانه ها احراز شده باشد، می توانند یارانه نقدی دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صرفه جویی حاصل از حذف خانوارهای پردرآمد در هر استان به بنگاه های تولیدی و ایجاد اشتغال در همان استان اختصاص می یابد. 

مفتح افزود: 1.2 میلیارد تومان برای یارانه تسهیلات مسکن اختصاص یافت که بر این اساس به مسکن اقشار آسیب پذیر روستایی، مسکن مهر، سکونت گاه های حاشیه شهرها و ساماندهی بافت مسکن فرسوده اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، جا به جایی تا 10 درصد در موارد فوق امکان پذیر است. 

این نماینده مجلس گفت: همچنین در این کمیسیون مقرر شد که خانوارهای یارانه بگیر می توانند به جای دریافت یارانه نقدری، یارانه سود تسهیلات مسکن تا 1.5 برابر یارانه نقدی دریافت کنند.

مفتح افزود: همچنین مقرر شد 100 درصد منابع حاصل از افزایش قیمت در سال 93 و 94 تا مبلغ 7 هزار میلیارد تومان به صنعت برق اختصاص یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیسیون تلفیق مجلس در هنگام بررسی تبصره 21 لایحه هدفمندی یارانه ها به این موضوع توجه داشتند که نظر دولت را تامین کنند زیرا این موارد باید عملیاتی شود.

مفتح گفت: دولت اطلاعات ریزی در این موضوعات دارد از این رو نظر ما این بود که باید نظرمان با دولتی یکی باشد چون اجرای آن به مشکل بر می خورد. آن چه ما در هدفمندی یارانه ها تصویب کردیم، مورد تایید دولت است و آقای نوبخت سخنگوی دولت در کمیسیون تلفیق این موارد را تایید کرد.

وی ادامه داد: همچنین در بخشی از جلسه کمیسیون تلفیق، موارد دیگر احکام هزینه ای بودجه 94 را مصوب کردیم که بر اساس آن وزارت ارتباطات مکلف شد با مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های فیبر نوری، سهم مناسبی از بازار پهنای منطقه را کسب کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین مقرر شد تا مبلغ 120 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی و جاری دستگاه های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری با تایید وزیر ارتباطات به صورت وجوه ارایه شده در جهت ارتقای بخش ارتباطات و فناوری، ارتقای سطح فناوری، ارتقای کیفیت تولیدات زیربخش ارتباطات، ارتقای تولید برنامه های نرم افزاری و ایجاد صدور خدمات فناوری مهندسی در حوزه ICT اختصاص یابد.

این نماینده مجلس افزود: همچنین مقرر شد حداقل 8 درصد از اعتبارات عمرانی هر استان به اجرای طرح های هادی روستایی اختصاص یابد.
برچسب ها: یارانه نقدی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)