کد خبر: ۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام در کرمان:
به شخصه معتقدم هر انسانی که در جامعه زندگی می کند مسوولیتی اجتماعی دارد و انسانی موفق است که به این مسوولیت اجتماعی عمل کند. مسوولیت اجتماعی می تواند محدود به فعالیت های کوچک باشد و یا تا فعالیت های مدنی و اجتماعی گسترده تر، بسط یابد.
یک عضو سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام در کرمان گفت: مصممیم که همکاری و تعامل مناسبی با شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان داشته باشیم.

عماد محسنی تکلو گفت وگویی با ایسنا منطقه کویر داشت که بخش‌هایی از آن در پی می‌آید:

به عقیده شما کار تشکیلاتی، دغدغه جوانان دغدغه مند امروز را پاسخ می دهد؟ دغدغه های شما در فعالیت های سیاسی چیست؟

به شخصه معتقدم هر انسانی که در جامعه زندگی می کند مسوولیتی اجتماعی دارد و انسانی موفق است که به این مسوولیت اجتماعی عمل کند. مسوولیت اجتماعی می تواند محدود به فعالیت های کوچک باشد و یا تا فعالیت های مدنی و اجتماعی گسترده تر، بسط یابد. اما متاسفانه در جامعه ما، به مسوولیت های اجتماعی توجهی نمی شود. معتقدم اصلاح جامعه، چه سیاسی، چه اجتماعی و چه فرهنگی و اقتصادی از درون جامعه و از خود ما شروع می شود. کسانی که تصمیم سازی می کنند و مسوولیتی بر دوش آنها گذارده شده است از دل جامعه برآمده اند.

اگر اشتباهی در مسیر پیشرفت صورت گیرد مقصر کل جامعه است، چرا که برآیند آن، برونداد خوبی نداشته است. باید به افراد جامعه به کمک اقدامات فرهنگی و اجتماعی، آگاهی سیاسی دهیم. اگر جامعه ای آگاهی سیاسی پیدا کند روح پرسش گری در آن زنده خواهد شد و جامعه زنده و پویا میشود. در ایران معاش اندیشی و مسائل اقتصادی موجب آن شده که مطالبه گری عمومی کاهش یابد. به عقیده من در ذیل کار جمعی و تشکیلاتی است که می توان جامعه از جمله جوانان را مطالبه گر بار آورد. همچنین مطبوعات و رسانه های جمعی، برگزاری همایش ها و نیز تشکیل کارگاههای آموزشی بر روند آگاهی بخشی تاثیرگذار خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین هادی خامنه ای، دبیر کل مجمع نیروهای خط امام، در کنگره این حزب، از اصلاحات به عنوان جریانی که هیچگاه به پایان نمی رسد و همواره ادامه دارد یاد کرده است. نظر شما در این خصوص چیست؟

هر شاخه فکری که در کشور به وجود می آید، از بدنه و نیز سابقه اجتماعی برخوردار است؛ مسوولینی هم که از جریان اصلاح طلبی بوده و در حال خدمت هستند برآمده از جامعه اند.اگر بپذیریم که اصلاحات از دل جامعه برآمده است پس مطمئنا از بین نمی رود. بسیاری از مردم بر این عقیده بودند که مسیر اشتباهی در سیاست گذاری کشور وجود دارد بنابراین اصلاحات به وجود آمد و تا وقتی که به نتیجه نسبی نرسد ادامه خواهد داشت و تمام نمی شود.

دو مورد در همین باره به نظرم می رسد، اول آنکه، هستند کسانی که به مخالفت با اصلاح سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می پردازند که علی رغم سنگ اندازی ها و تخریب، مطمئنا راه به جایی نخواهند برد، چون تفکر اصلاحات خواهان اجتماعی دارد. مورد دوم هم آنکه ساختار قانون اساسی، بگونه ای است که راه را برای اصلاح روش‌های اشتباه باز گذاشته است. 

به بحث مجمع نیروهای خط امام در کرمان بپردازیم. شاخه کرمانِ سازمان جوانان و دانشجویان حزب چگونه شکل گرفت؟

سابقه  آشنایی دوستانی که امروز در سازمان جوانان مجمع در استان کرمان گرد هم آمده‌اند به فعالیت های سیاسی و به ویژه انتخابات سال 92 بر می گردد. مقرر شده بود که این تعداد از دوستان در ذیل یک تشکل به فعالیت های منسجم تر بپردازند که با برخی پیشنهادات و بررسی ها در نهایت به گزینه سازمان دانشجویی و جوانان نیروهای خط امام رسیدیم. در حال حاضر هم در حال عضو گیری هستیم اما مطمئنا عضویت و مشارکت علاقه مندان، بر اساس چند مولفه صورت می گیرد: اول آنکه متعهد به چارچوب فکری مجمع باشند. دوم آنکه سابقه فعالیت مناسبی داشته باشند. سوم آنکه سن آنها از حد معین که بشود به آنها جوان گفت تجاوز نکند و دست آخر هم آنکه بدنه اجتماعی مناسبی به همراه خود داشته باشند.

پس از اخذ مجوز چه برنامه و مبنایی بر اجرای آن دارید؟

در خصوص برنامه های مدنظر، باید گفت که آموزش از اولویتهای اصلی ماست. عملا آموزش صحیح موجب تصمیمات صحیح و در نهایت افزایش بهره وری می شود. سعی داریم کار تشکیلاتی مان بگونه ای باشد که توانمندی اعضا در تشکل به خوبی بارور شده و در میادین و کارزارهای سیاسی به عرصه عمل و آزمایش درآیند. درهای مجمع بر روی همه کسانی که به نحوی دل در گروی کار گروهی و بهره گیری از خرد جمعی دارند، باز است. سعی مان نیز بر آن است که از حواشی بپرهیزیم و به تعارض ناسالم با سایر فعالان نیز نرویم. ضمن آنکه مصممیم که همکاری و تعامل مناسبی با شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان نیز داشته باشیم.

به عقیده شما نسل دیروز و امروز از هم فاصله گرفته اند؟

بله مطمئنا، این خلاء همیشه بین فعالان و تشکیلات سیاسی وجود داشته است. به دلیل اتفاقاتی که می افتد ارتباط بین نسل دیروز و امروز بوجود می آید. یکی از آسیب هایی که کادرسازی ها را دچار مشکل می کند همین است که فاصله بین نسل اول و نسل ما زیاد است. البته نباید بگذاریم این فاصله بیشتر شود چون قاعدتا فرصت آزمون و خطا نداریم.

برچسب ها: عماد محسنی تکلو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)