کد خبر: ۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: تمام اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان پای روحانی هستند و اگر او اشتباه و خطایی بکند ما همه مسئولیت آن را بر عهده می‌گیریم.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: تمام اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان پای روحانی هستند و اگر او اشتباه و خطایی بکند ما همه مسئولیت آن را بر عهده می‌گیریم.

به گزارش فارس از اردبیل، غلامحسین کرباسچی عصر امروز در مراسم معارفه اعضای جدید شورای مرکزی حزب کارگزاران اردبیل اظهار کرد: ما باید عملکرد 36 سال گذشته نظام اسلامی را در این ایام پرفروغ مورد ارزیابی قرار دهیم تا نقاط ضعف و قوت مشخص شده و به آنچه که در این 36 سال نتوانستیم دست پیدا کنیم، به راحتی دسترسی داشته باشیم.

وی انقلاب اسلامی را انقلابی بر پایه حضور مردم و مشارکت زنان و مردان انقلابی و ارزشی توصیف کرد و گفت: ما باید بنشینیم و درست روی کارهای انجام شده و دستاوردها ارزیابی ملی، منطقه‌ای و بخشی را انجام داده و بتوانیم بیش از هر زمان دیگر به وعده‌هایی که داده شده ولی عمل نشده جامه عمل بپوشانیم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به موانع،‌ گرفتاری‌ها و تنگناهای کشورمان اشاره کرد و افزود: ما با وجود آن که در انقلاب اسلامی به دستاوردهای بسیار ارزشمند دست پیدا کردیم ولی همچنان با مشاهده وضعیت کنونی در نرسیدن به برخی اهداف دچار سرخوردگی شدیم و به رغم دستورات اخلاقی و ارزشی دین اسلام نتوانسته‌ایم در صحنه عمل به واقعیت‌های مد نظر دست پیدا کنیم.

کرباسچی با اشاره به برگزاری باشکوه آیین‌هایی همچون نماز جمعه با حضور گسترده مردم در شهرهای مختلف تصریح کرد: ما به رغم آن که در بسیاری از کارها به ظاهر موفق عمل کردیم اما همچنان از بداخلاقی و برخی بدرفتاری‌ها و فقر در این زمینه رنج می‌بریم که جای تأسف دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر امروز به ساحت نبی مکرم اسلام (ص) توهین می‌شود گاه ما نیز با اعمال و رفتار خود به ساحت پیامبر جسارت می‌کنیم که این بدتر از جسارتی است که یک نشریه فرانسوی با کشیدن کاریکاتور در حق نبی مکرم اسلام (ص) انجام می‌دهد.

کرباسچی به برخی آمارهای تأمل‌برانگیز در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: اینکه ادعا می‌شود هفت میلیون جوان این کشور بیکار هستند و یا بیش از دو میلیون جوان آماده ازدواج داریم و یا انتشار آماری از اعتیاد، بداخلاقی‌ها، طلاق و سقط جنین نگرانی‌ها و دغدغه‌های ما را چندین برابر کرده باید در مسیر دست یافتن به اهداف انقلاب اسلامی بکوشیم تا آمار این دغدغه‌ها و نگرانی‌های اجتماعی به حداقل برسد.

پرداخت یارانه به شکل عامل عدم توجه به مصالح ملت است

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی پرداختی‌های نامناسب یارانه را نوعی بی‌توجهی به مصالح ملی توصیف کرد و گفت: هیچ کس چنین رویه‌ای را در پرداختی‌ها نمی‌پذیرد چراکه این خود نوعی بی‌عدالتی در حق ضعفا و توانمندان جامعه است.

وی با اظهار تأسف از اظهارات عده‌ای که سعی می‌کنند درگذشت پادشاه عربستان را اسباب نشاط و شادی بدانند، اضافه کرد: برای یک مسلمان پیرو حضرت علی (ع) و شیعه حقیقی چنین رفتاری معقول و منطقی به نظر نمی‌رسد که از درگذشت یک انسان ابراز شادی کند.

کرباسچی با اشاره به اقدام پادشاه عربستان در سال‌های گذشته در بالا بردن میزان درآمد و افزایش ذخیره ارزی گفت: ما همه اعمال و رفتار چنین رهبرانی را قبول نمی‌کنیم اما باید به خاطر داشته باشیم که در کشوری نظیر ترکیه در یک دوره کوتاه 10 ساله ارزش پولش 60 برابر شده و تولید ناخالص ملی نیز افزایش یافته است.

وی انقلاب اسلامی را در مسیر مبارزه با ایده‌ها و تفکرات لیبرالیستی و ضد دینی یادآور شد و افزود: ما امروز به تدریج دچار بحران ناکارآمدی در جامعه می‌شویم در حالی که پشتوانه عظیم یک نظام کارآمدی آن است که در کنار توانمندی‌های سیاسی، اقتصادی،‌ فرهنگی و... قابل بیان است.

کرباسچی تصریح کرد:‌ توقع این نیست که دولت و حاکمیت بخواهد پول در بین مردم توزیع کند ولی جالب اینجاست که در هشت سال گذشته رئیس جمهور وقت و دولت شکل گرفته مورد حمایت همه بوده ولی امروز با مشخص شدن بسیاری از تخلفات همه از این تشکیلات بری می‌جویند.

دبیرکل حزب کارگزاران اظهار کرد: 700 میلیارد دلار درآمد یک کشور در هشت سال گذشته در دست یک فرد بوده در حالی که اگر اداره کشور به صورت تشکیلاتی و حزبی نباشد ما قطعاً با مشکلات و نارسایی‌های این چنینی روبه‌رو می‌شویم.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در تمام دنیا رسم بر این است که اگر حزبی رأی نیاورد و حزب دیگر موفق باشد حداقل حزب قبلی روزه سکوت می‌گیرد، در حالی که در کشور ما رقیب چندین برابر نسبت به دولت به وجود آمده طلبکار است که این ناشی از حزبی اداره نشدن کشور ماست.

کرباسچی اضافه کرد:‌ اگر روحانی و دولت او بعد از چهار سال خطایی کرده باشد و ما اعلام کنیم که این خطا ربطی به ما ندارد، معقول و منطقی به نظر نمی‌رسد در حالی که تمام اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان پای روحانی هستند و اگر اشتباهی از او سر بزند و یا در پرتگاه سقوط قرار گیرد همه ما مسئولیت بر عهده داریم.

وی به کارشکنی‌های رقیب در دولت روحانی در حوزه سیاست خارجی و فعالیت‌های اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد:‌ همان فردی که این تحریم‌ها را کاغذ پاره می‌دانست امروز باید بداند که این کشور به رغم بسیاری از دستاوردها و عزت و عظمتی که به آن دست پیدا کرده امروز با مشکلات اقتصادی جدی روبه‌روست و بخش عمده‌ای از نارسایی‌ها نیز مربوط به ناکارآمدی هشت سال گذشته است.

کرباسچی ضرورت اداره کشور را به صورت حزبی یادآور شد و گفت: عقلانی‌ترین و منطقی‌ترین روش این است که کشور را به صورت حزبی و تشکیلاتی اداره کنیم.

وی در ادامه افزود: آنهایی که احساس می‌کنند با روش‌های به ظاهر دموکراسی و با شیوه پوپولیستی و برانگیختن احساسات مردم مانند پرداخت یارانه و یا سهام عدالت می‌توانند رأی ملت را به سوی خود جلب کنند، باید بدانند که شیوه درست در اداره کشور به هیچ وجه این مرام و اندیشه نیست و به جرأت می‌توان گفت که در کشور ما این شرایط نمی‌تواند دوام داشته باشد.

کرباسچی مقدم دانستن منافع ملی را بر منافع شخصی بیان کرد و ادامه داد: باید همه بدانیم که در تحقق اهداف نظام اسلامی باید از شیوه‌های منطقی و عقلانی استفاده کرد.

هاشمی در ایران اشرافی‌گری را رواج نداد

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان خاطراتی از سفر رئیس جمهور مالی و درخواست او از هاشمی رفسنجانی گفت: به هیچ وجه هاشمی رفسنجانی در مقابل این درخواست‌ها کوتاه نیامد چراکه هاشمی مخالف اشراف‌گری بود و درخواست رئیس جمهور مالی در اختصاص 200 هزار دلار برای تعمیر مساجد در آن کشور، هشت میلیون دلار برای فرودگاه شهر و چهار میلیون دلار برای دیگر هزینه‌ها مورد پذیرش هاشمی رفسنجانی قرار نگرفت.

کرباسچی افزود: در مقابل آنهایی که هاشمی را متهم به اشراف‌گری می‌کردند در یکی از کشورهای آفریقایی پارلمانی را با پول این ملت احداث کرده و رئیس مجلس افتتاح آن را بر عهده داشت.

وی اظهار کرد: نتیجه کارهای هوشمند و برنامه‌ریزی‌های دقیق زیربنایی در دولت هاشمی نتیجه خود را در دولت خاتمی نشان داد به طوری که بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها در این دولت به نتیجه رسید.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
0
0
کاملا صحیح می فرمایند و ای کاش می شد که دوباره آقای کرباسچی به کارهای اجرایی بر می گشتند و زمینه خدمت برای ایشان فراهم می شد. کشور به جنین مدیرانی نیازمند است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی 1403 به داروخانه‌ها

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)