کد خبر: ۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سوال خبرنگار بی بی سی در باره محکومیت برخی افراد به اعدام در ایران گفت: این اعدام ها مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر است و ما به مقابله با این معضل افتخار می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سوال خبرنگار بی بی سی در باره محکومیت برخی افراد به اعدام در ایران گفت: این اعدام ها مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر است و ما به مقابله با این معضل افتخار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا به آفریقا،‌ محمدجواد ظریف در آخرین روز سفر دوره‌ای خود به قاره سیاه در نشست خبری مشترک با همتای تانزانیایی خود و در پاسخ به سوال خبرنگار بی بی سی درباره محکومیت برخی افراد به اعدام در ایران، این مجازات ها را مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر دانست و با بیان اینکه « می‌توان انتظار چنین سوالی را از بی بی سی داشت» تصریح کرد: ایران با ترافیک سنگین ترانزیت مواد مخدر روبرو است و تا کنون هزاران تن از سربازان عزیز ما در جریان مقابله با قاچاق مواد مخدر به شهادت رسیده اند. بر همین مبنا ما به شدت با قاچاق مواد مخدر مقابله می کنیم و مفتخر به ایستادگی در برابر این معضل هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار« دیلی نیوز» درباره استفاده برخی از کشتی های تجاری ایران از پرچم تانزانیا برای دور زدن تحریم‌ها نیز اظهار کرد: استفاده احتمالی برخی کشتی ها از پرچم کشورهای دیگر که در مورد کشتی های بخش خصوصی ممکن است وجود داشته باشد، امر متعارفی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: این تصمیم توسط خود بخش های خصوصی اتخاذ می شود و دولت جمهوری اسلامی به هیچ عنوان در این امر دخیل نیست. بر همین مبنا تاکید می کنم که چنین اقدامی به هیچ وجه با محدودیت های اعمالی علیه ایران، در تعارض نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی دیگر درباره افق روابط ایران و تانزانیا نیز اظهار کرد: روابط دو کشور در زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در سطح بسیار خوبی جریان دارد و ایران و تانزانیا در مجامع بین‌المللی به ویژه در جنبش نم، نزدیکی و همکاری بسیار خوبی با یکدیگر دارند. علاوه بر این، پتانسیل های بالایی در روابط دو کشور وجود دارد که باید به فعلیت برسد.

به گزارش ایسنا، برنارد ممبه وزیر خارجه تانزانیا نیز در این نشست در پاسخ به سوالی در باره همکاری های ایران و تانزانیا در چارچوب جنبش نم تصریح کرد: یکی از کانال های ارتباطی ایران و تانزانیا جنبش غیر متعهدهاست و ما با ایران به عنوان رئیس دوره ای این جنبش، همکاری بسیاری خوبی داریم.
برچسب ها: محمد جواد ظریف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)