کد خبر: ۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
وی تصریح کرد: شناخت بنده از شهرستان رفسنجان به قبل از انقلاب بر می گردد که مرحوم محمد هاشمیان در یک شهر بودیم و همچنین در سال 59 آقای آیت الله هاشمی رفسنجانی از من برای کمک و مشاوره به بخش ارتباطاتی کشور دعوت به همکاری کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زمانی که آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهور وقت کشور بودند همه فکر می کردند منابع کشور به سوی شهرستان رفسنجان سرازیر می شود که اصلا این گونه نبود و معتقدم که 8 سال به ایشان بی مهری شد و هم اکنون فکر می کنم باید توجه ویژه ای به شهرستان رفسنجان شود

به گزارش ایسنا منطقه کویر، محمود واعظی شامگاه پنجشنبه 16 بهمن ماه در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: از خداوند بزرگ می خواهیم این میراث بزرگی که برای امت اسلامی به جا گذاشته است را بتوانیم پاسداری کنیم.

وی تصریح کرد: شناخت بنده از شهرستان رفسنجان به قبل از انقلاب بر می گردد که مرحوم محمد هاشمیان در یک شهر بودیم و همچنین در سال 59 آقای آیت الله هاشمی رفسنجانی از من برای کمک و مشاوره به بخش ارتباطاتی کشور دعوت به همکاری کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: زمانی که آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهور وقت کشور بودند همه فکر می کردند منابع کشور به سوی شهرستان رفسنجان سرازیر می شود که اصلا این گونه نبود و معتقدم که 8 سال به ایشان بی مهری شد و هم اکنون فکر می کنم باید توجه ویژه ای به شهرستان رفسنجان شود

واعظی اذعان کرد:طرح مثلث توسعه در استان کرمان طرح بسیار موفقی است و اینکه همه در استان کرمان و به ویژه شهرستان رفسنجان برای توسعه همدل هستند از نکات جالب توجه و ویژه است و این کار به حمایت نیاز دارد.

وی گفت: این حمایت از آن جهت مهم است که وقتی سرمایه گذاری در منطقه صورت می گیرد همه از وجود آن سود می برند و یک نفر نیست که سود ببرد و این امر اشتباه است که کسی فکر کند از سرمایه گذاری نفر خاصی سود می برد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دو ایده مطرح شده در جلسه شورای اداری مبنی بر ساخت موتورهای برقی و طرح فیبر نوری اظهار کرد:امیدوارم با توجه به اشتیاقی که در سرمایه گذاران این طرح ها دیدم به زودی اجرایی شود و فکر می کنم این طرح ها به مرحله نهایی برسد.

واعظی با اشاره به دولت الکترونیکی افزود: در دولت الکترونیک همه اطلاعات، آمار و منابع مورد نیاز مردم جمع آوری می شود و به سرعت بخشیدن در کارها بسیار تاثیرگذار خواهد بود و آمادگی انجام این کار را در کرمان و به ویژه شهرستان رفسنجان را داریم.

وی درباره درخواست فرماندار رفسنجان مبنی راه‌اندازی سیستم دولت الکترونیک در این شهرستان گفت:باید از سبک سنتی به سبک مدرن تغییر رویه دهیم زیرا در روش سنتی وقت زیادی را تلف می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: هم اکنون در ایران و کشورهای منطقه نیازمند کارخانه ساخت فیبرنوری هستیم و امیدواریم این طرح مطرح شده در شهرستان رفسنجان به مرحله اجرایی برسد.

واعظی ادامه داد: هم اکنون در وزارت ارتباطات 58 هزار کیلومتر فیبر نوری استفاده شده است که یک پروژه دیگر به طول 12 هزار کیلومتر در مرحله مناقصه است و یک سهمیه نیز برای شهرستان رفسنجان مدنظر قرار می دهیم.

وی گفت: هم اکنون به دنبال راه اندازی شبکه ملی اطلاعات هستیم و زیر ساخت های لازم در استان کرمان انجام شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: تمام روستاهای بالای 20 خانوار به‌ویژه در مناطق محروم و مرزی زیرپوشش تلفن همراه قرار می‌گیرند و حدود 325 میلیارد تومان برای روستاها اختصاص داده‌ایم. 

وی با بیان اینکه برای اینترنت ملی برنامه گسترده‌ای داریم اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات به این معنی است که بتوانیم داخل کشور تولید محتوا کنیم و شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصی را تشویق کنیم در ارتباط با نیازمندی‌های مردم موتور جست‌و‌جوی بومی داشته باشیم و تا کنون در زمینه ایجاد دو موتور جست‌و‌جو در دانشگاه یزد و دانشگاه امام حسین (ع) اقدامات خوبی انجام داده‌اند که موتور جست‌و‌جو در دانشگاه امام حسین (ع) طی هفته آینده و در یزد در 27 اردیبهشت 94 اعلام رسمی می‌شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
0
1
الان هم از توانایی و تجربه آقای هاشمی استفاده نمی شود معروف است که مدیران ضعیف نیروهای قوی را به همکاری دعوت نمی کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)