کد خبر: ۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون استاندار کرمان عنوان کرد:
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار کرمان گفت: توسعه پایدار مد نظر همه برنامه ریزان در استان کرمان است و اگر به سمت توسعه و کار پایدار برویم، اقتصاد مقاومتی عملی می شود.
 معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار کرمان گفت: توسعه پایدار مد نظر همه برنامه ریزان در استان کرمان است و اگر به سمت توسعه و کار پایدار برویم، اقتصاد مقاومتی عملی می شود. 

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "محمدرضا فتوت" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در برنامه ریزی های کشور و استان اسناد بالادستی داریم که براین اساس سندهای استانی و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت تعریف می شود. 

وی افزود: در حال حاضر براساس سند چشم انداز 1404 و برنامه پنجم توسعه تلاش می کنیم و در حال تعریف نظریه پایه توسعه استان برای 10 سال آینده هستیم. 

فتوت تصریح کرد: در سال آخیر برنامه پنجم توسعه قرار داریم و باید برنامه ششم در سال 94 تدوین و به تصویب مجلس برسد و در این راستا رئوس کلی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ و کار در این زمینه آغاز شده است. 

وی بیان کرد: در استان یک بررسی در برنامه پنجم داشته ایم و اینکه در برنامه ششم چه مسائلی مورد نیاز است، ابعاد کلی مورد نظر قرار گرفته، بخش های مختلف اولویت بندی شده و امیدواریم تدوین برنامه ششم در نیمه اول سال 94 به اتمام برسد. 

معاون برنامه ریزی استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت های مختلف استان کرمان در صنعت، معدن و کشاورزی گفت: برای تمام این ظرفیت ها باید برنامه ریزی و در برنامه ششم راهبردها تعریف شود که در برنامه سالانه براساس آن پیش برویم. 

توسعه پایدار مد نظر همه برنامه ریزان استان  

وی درباره برنامه ریزی اقتصاد مقاومتی در استان گفت: توسعه پایدار مد نظر همه برنامه ریزان در استان کرمان است و اگر به سمت توسعه و کار پایدار برویم، اقتصاد مقاومتی عملی می شود. 

فتوت تصریح کرد: حفظ محیط زیست و توسعه برای ما مهم است و باید این دو موضوع در برنامه ریزی ها لحاظ شود. همچنین حفظ منافع بین نسلی نیز اهمیت دارد و نمی توانیم بدون توجه به نسل آینده همه منابع کنونی را مصرف کنیم. 

وی بیان کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و توسط رییس جمهور وظایف هر مجموعه در سطح ملی به وزارتخانه ها و در استان ها بین دستگاه های اجرایی تعریف شده که در برنامه ریزی ها به آن توجه شود. 

فتوت افزود: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی برنامه ریزی شده است تا اقتصاد کشور بدون وابستگی به نفت، به داخل اتکا داشته باشد. 

وی اظهار کرد: در استان کرمان علی رغم محدودیت منابع آبی و گستردگی استان، وضعیت تولید خوب است و اگر بتوانیم اصول اقتصاد مقاومتی را در برنامه ریزی لحاظ و براساس پتانسیل های استان کار کنیم، در جهت اهداف مقاومتی پیش خواهیم رفت و توسعه استان را پیش خواهیم برد. 

معاون استاندار کرمان تاکید کرد: در برنامه ریزی ششم توسعه باید از نظرات بخش خصوصی نیز استفاده کرده و منحصر به بخش دولتی نباشیم و در معاونت برنامه ریزی آمادگی داریم کارشناسان با بخش خصوصی تعامل داشته و همه نظرات را بگیریم. 

وی بیان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی استاندار کرمان ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که کارشناسان در هشت ماه این بحث را بررسی کرده و قلعه گنج انتخاب شد و بنیاد مستضعفان در حال کار در این شهرستان است. 

قلعه گنج می تواند از شهرهای مطرح در دنیا باشد 

فتوت اظهار کرد: 80 هزار جمعیت، 37 هزار هکتار سطح زیرکشت کشاورزی، معادن خوب، 4 هزار منبع آبی و ... از جمله ظرفیت های شهرستان قلعه گنج است و چرا باید با این همه امکانات این شهرستان محروم باشد؟ 

وی با اشاره به ظرفیت این شهرستان در انرژی های نو تصریح کرد: در این زمینه قلعه گنج می تواند از شهرهای مطرح در دنیا باشد و امیدواریم با توانمندسازی مردم و مستقل شدن شهرستان در بحث توسعه، در آینده شاهد شهرستان پیشرفته ای در استان کرمان باشیم. 

فتوت گفت: برای رفع محرومیت در سایر شهرستان ها نیز اقداماتی صورت گرفته و به گونه ای برنامه ریزی می کنیم که شهرستان ها براساس امکانتشان توسعه پیدا کنند و توازنِ بخشی بین حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و ... و توازن بخشی بین مناطق باشد و براساس ظرفیت ها کار انجام شود. 

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار کرمان در ادامه تصریح کرد: در سال جاری سعی کردیم به گونه ای اعتبارات تقسیم شود که پروژه های نیمه تمام به پایان برسد و طرح جدید کنگ زنی نکنیم 

وی افزود: سعی دولت بر این بود که فضای آرامی در جامعه حاکم شود و رونق اقتصادی صورت بگیرد و شاهد کاهش تورم بوده ایم و به سمت رشد اقتصادی مثبت پیش رفته ایم و در این زمینه کارهای زیادی انجام شده است. 

افزایش صادرات غیرنفتی در 10 ماهه گذشته امسال 

فتوت بیان کرد: در استان کرمان در 10 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش صادرات غیرنفتی را شاهد بوده ایم و ظرفیت های خوبی در این زمینه داریم. 

وی افزود: در سال جاری نسبت به 92 از نظر وزنی در کل استان 22 درصد افزایش و از نظر ریالی حدود 71 درصد افزایش صادرات داشته ایم. 

فتوت با اشاره به وظایف معاونت برنامه ریزی استانداری کرمان گفت: بحث مثلث توسعه خارج از چهارچوب کارهای اداری و به طور ویژه در استان دنبال می شود. 

وی بیان کرد: بخش خصوصی فعالی داریم اما به خوبی در استان از این ظرفیت استفاده نشده و باید به این حوزه بیشتر توجه شود و با توجه به مسائل جهانی، باید از منابع درونی کشور بیشتر استفاده کنیم. 

معاون استاندار کرمان گفت: ایده مثلث توسعه اقتصادی استان براین اساس است که همه دست اندرکاران مسائل توسعه منطقه، حضور داشته باشند و ارکان حکومت در امر توسعه دخیل باشند که در شهرستان های استان به خوبی از این ایده استقبال شد. 

وی افزود: امروز حضور در کار تولید و سرمایه گذاری آسان نیست و کسی که حضور پیدا می کند باید علاقه و سعه صدر داشته باشد و مثلث توسعه موجب مراجعه خوب مردم و امضای تفاهمنامه های متعدد در شهرستان ها شد. 

فتوت تصریح کرد: یکی از کارهای مهم دولت یازدهم در استان کرمان تشکیل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان است و ماهانه به ریاست استاندار برگزار و جلست به صورت موضوعی بوده و مشکلات بررسی و پیگیری می شود. 

وی در ادامه گفت: از جمله دستاوردهای مثلث توسعه اقتصادی در استان می توان به شناسایی سرمایه گذاران مناطق مختلف استان، امضای تفاهمنامه ها، افزایش فرهنگ کار و تولید و انگیزه مردم، امضای 75 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه گذاری در بخش های صنعت، معدن، انرژی، کشاورزی و ... اشاره کرد که 17 درصد تفاهمنامه ها تامین مالی و هفت درصد پروژه اجرایی شده است.

وی درباره وضعیت استخدام های دولتی اظهار کرد: ما اشتغال را در بخش خصوصی می بینیم و تمام انرژی را برای رفع مشکلات گذاشته ایم که مردم خودشان وارد تولید و کار شوند.

معاون برنامه ریزی استاندار کرمان تصریح کرد: در دولت قبل تعهداتی در بحث استخدامی ایجاد شده بود که باید به این مسئله عمل می شد و خوشبختانه با پیگیری مسوولان ملی، کسانی که مراحل استخدامی آنها طی شده و اسامی آنها در لیست ها آمده تا پایان امسال حکمشان زده و از ابتدای سال 94 مشغول به کار خواهند شد
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
0
0
جناب فتوت تا وقتی که دولت کوچک نشود ومدیران دولتی کارشناس و حرفه ای نباشند اقتصاد مقاومتی در حد شعار باقی می ماند. تا وقتی که حسابرسی شرکتها غیر تومی باشد و تورم مبنای تقسیم سود و پرداخت سود به دولت باشد و تا وقتی که دلارهای نفتی رفیب صادر کنندگان باشد نظرات رهبری و نظام عملی نمی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)