کد خبر: ۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد عده ای که در انتخابات ریاست جمهوری رای نیاورده اند علیه دولت روی کار اتاق عملیات تشکیل داده و اطلاعات تحریف و جعل شده به مجلس و مجامع دینی می دهند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد عده ای که در انتخابات ریاست جمهوری رای نیاورده اند علیه دولت روی کار اتاق عملیات تشکیل داده و اطلاعات تحریف و جعل شده به مجلس و مجامع دینی می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی در حاشیه بازدید از نمایشگاه پوستر «جهان عاری از خشونت» درباره انتقادهای اخیر به وزارت ارشاد و فعالیت های هنری آن به خبرنگار مهر گفت: در طول 18 ماهی که من در وزارت ارشاد هستم، فکر می‌کنم مجموعه‌هایی وجود دارد که قاعدتا این دولت، دولت منتخب آنها نیست.

وی افزود: این افراد کاندیدای دیگری در انتخابات داشتند که پیروز نشدند و حالا تمام تلاش آنها این است که در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و ... با دولت روی کار مقابله کنند. این افراد اتاق عملیات تشکیل دادند که با دولت مقابله کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر این افراد به مسایل فرهنگی و هنری و فعالیت‌های هنری دولت یازدهم انتقاد داشته باشند و خرده‌گیری کنند، ما آنها را می‌پذیریم اما متاسفانه آنها با دروغ‌پردازی و تحریف سعی می‌کنند اطلاعات غلطی را به مجامع دینی، حوزه‌های علمیه و برخی شخصیت‌های مذهبی و حتی نمایندگان مجلس برسانند که گاهی این تبلیغات دروغ باعث گردگیری ذهن آنها می‌شود.

جنتی ادامه داد: اخیرا هم موجی را با این حاشیه‌سازی‌ها راه انداخته‌اند و بیان می‌کنند که مجوز آلبومی با تک‌خوانی یک زن صادر شده است. باید توضیح داد اگرچه عکس یک خانم روی جلد این آلبوم است، اما این آلبوم توسط استاد محسن کرامتی و نوشین طافی همخوانی شده و بنابراین آنها اصل خبر را به دروغ بیان و آن را جعل کرده‌اند تا به این وسیله حاشیه‌سازی کنند و موجی را راه بیندازند که عمل غیراخلاقی و غیردینی است. اگر می‌خواهند مقابله کنند، باید فعالیت‌ها را نقد کنند.

وی همچنین گفت: برای ما جای تاسف است که عناصری که مدعی حمایت از انقلاب و ارزش‌های دینی هستند، دست به دروغ‌پردازی می‌زنند و باز جای تاسف دارد که عده‌ای حرف‌های آنها را باور می‌کنند. باید ابتدا درباره خبر، طبق آیات قرآن، تحقیق و بعد موضع‌گیری شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره بازدید خود از نمایشگاه پوستر «جهان عاری از خشونت»، بیان کرد: با توجه به اینکه دنیا و کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه و شمال آفریقا از خشونت‌گرایی رنج می‌برند و خشونت، صلح جهانی را تهدید می‌کند مجمع عمومی سازمان ملل به اجماع پیشنهاد ایران را برای مقابله با خشونت، تصویب کرده و ما می‌خواهیم که همه هنرمندان در حوزه سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و ... از طرح مقابله با خشونت حمایت کنند. این از اقدامات خوبی بوده است که ابتدا از طرف بخش خصوصی شروع شد و بعد مورد حمایت دولت قرار گرفت.

جنتی در پایان عنوان کرد: بعد از پیشنهاد ایران برای مقابله با خشونت و فراخوان این نمایشگاه، حدود 1300 اثر از کشورهای مختلف به این نمایشگاه رسید و آثاری برگزیده شد. برخی از داوران این نمایشگاه، داوران حوزه بین‌الملل هستند و آثار هم در داخل و هم در خارج از ایران قابل ارائه هستند و ما می‌توانیم در مجامع داخلی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و ... و همچنین از طریق رایزن‌های فرهنگی در کشورهای مختلف نمایشگاهی برپا کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه 17 بهمن در فرهنگسرای نیاوران در جمع خبرنگاران این سخنان را بیان کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)