کد خبر: ۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
در ستاد انتخابات تهران شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مطرح شد
رئیس ستاد انتخابات تهران شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: «ما حق نداریم صحنه‌ انتخابات را ترک کنیم. مردم انتظار دارند که ما بمانیم و از حقوق قانونی‌شان حفاظت کنیم. تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت می‌کنیم و برای ارائه فهرست ٣٠ نفره تهران برنامه‌هایی داریم».

رئیس ستاد انتخابات تهران شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: «ما حق نداریم صحنه‌ انتخابات را ترک کنیم. مردم انتظار دارند که ما بمانیم و از حقوق قانونی‌شان حفاظت کنیم. تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت می‌کنیم و برای ارائه فهرست ٣٠ نفره تهران برنامه‌هایی داریم». 

به‌گزارش گفتارنو به نقل از ایسنا؛ علی صوفی در نشست خبری ستاد تهران شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: «انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار سرنوشت‌ساز است. این اصلی است که هم در قانون اساسی و هم در بیانات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و هم در تأکیدات مقام معظم رهبری به‌خوبی دیده می‌شود. مردم بر‌خلاف رژیم سابق که نمایندگان از قبل انتخاب می‌شدند، می‌توانند خودشان نمایندگان را انتخاب کنند».
او ادامه داد: «حق‌ رأی و برگزاری انتخابات دستاوردی است که مردم از زمان مشروطه به‌دست آوردند و آن را در انقلاب اسلامی ادامه دادند. همه ما به‌عنوان یک شهروند و فعال سیاسی موظف هستیم در صحنه انتخابات حضور پیدا کنیم.
در گذشته مسائلی پیش آمد که چند‌سالی فعالیت فعالین سیاسی محدود شد و به‌تبع آن فضای سیاسی کشور نیز بسته شد؛ اما در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩٢ این فضا ترمیم و گشایش پیدا شد». 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: «ملت آمدند و رئیس‌جمهور فعلی را انتخاب کردند. عملکرد ایشان را تا الان دیده‌ایم که چطور ماهرانه توانستند بر فضای سیاسی خارجی اثر بگذارند. با رفع تحریم‌ها امیدواریم فضای کشور بهتر شود. تحلیلگران سیاسی-اقتصادی سال آینده را سال رشد اقتصادی می‌دانند. بعد از انتخابات سال ٩٢ مردم امیدوارتر شدند که می‌توانند در فضای کشور فعالیت کنند». صوفی با اشاره به ثبت‌نام گسترده فعالان سیاسی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی یادآور شد: «همه فعالان سیاسی به‌ویژه اصلاح‌طلب‌ها تلاش کردند که این انتخابات با مشارکت حداکثری جلو برود و مجلسی ایجاد شود که مشکلات گذشته را برطرف کند». او در ادامه با اشاره به ردصلاحیت‌های صورت‌گرفته در هیأت‌های اجرائی خاطرنشان کرد: «ما امیدواریم که تصمیمی معتدل‌تر گرفته شود. باید انتخابات آینده صحنه‌ نمایش وحدت و عقلانیت ما در مقابل چشمان دنیا باشد. دنیا باید بفهمد که ما نظامی داریم که همه مردم در امور آن مشارکت می‌کنند». رئیس ستاد انتخابات تهران شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، درباره دلایل ردصلاحیت برخی از نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: «خیلی از ما را به‌این‌دلیل ردصلاحیت کرده‌اند که گفته‌اند به قانون اساسی اعتقاد نداریم. در قانون آمده است که چنین مسئله‌ای فقط با اقرار خود شخص مشخص می‌شود. اقرار چیزی جز به‌زبان‌آوردن است؟ کدا‌ممان اقرار کرده‌ایم که به قانون اساسی، رهبری و یا اسلام التزام نداریم». او با اشاره به شایعاتی مبنی‌بر بسته‌شدن ستاد انتخابات تهران اصلاح‌طلبان افزود: «ما جلسات منظمی را در ستاد تهران داریم و آن را تعطیل نکرده‌ایم. روزهای دوشنبه‌، صبح جلسات ما همیشه برقرار است و حتی فکر تعطیلی آن به‌ذهنمان خطور نکرده است». صوفی تأکید کرد: «ما حق نداریم صحنه انتخابات را ترک کنیم. مردم از ما انتظار دارند که بمانیم و از حقوق قانونی و شهروندی آنها حفاظت کنیم. سعی می‌کنیم بر اساس قانون و با گفت‌وگو مشکلاتمان را حل کنیم. تحت هر شرایطی در انتخابات خواهیم ماند. برای تهران امید بیشتری داریم و برای فهرست ٣٠ نفره آن پیش‌بینی‌هایی کرده‌ایم». صوفی در ارتباط با ائتلاف اصلاح‌طلبان با دیگر گروه‌های سیاسی نیز گفت: «تصمیم گرفتیم در فضای مجازی اعلام کنیم که همه کسانی که صلاحیتشان تأیید شده برای ما رزومه بفرستند. حتی به کسانی هم که ردصلاحیت شده‌اند گفتیم مدارکشان را به ما ارسال کنند و تعدادی از آنها را دریافت کردیم. ارزیابی ما این است که می‌شود روی چهره‌های اصلاح‌طلب کمتر‌شناخته‌شده که تأیید صلاحیت شده‌اند، سرمایه‌گذاری کنیم». او درباره دلیل ردصلاحیت خود نیز گفت: «در شایعه‌ها به من گفته‌اند که ردصلاحیتم به‌دلیل تخلفات مالی بوده است. من هیچ‌گاه تخلفی در زمان وزارتم نداشتم؛ از‌طرف‌دیگر علت ردصلاحیتم را ماده ٢٨ و ٣٠ قانون اساسی اعلام کرد‌ه‌اند که من اعلام می‌کنم همیشه در چارچوب قانون فعالیت حزبی داشتم و غیر‌از‌آن فعالیت دیگری نداشتم». این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان درباره ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: «تبلیغات عام شروع شده است؛ اما کارگروه تبلیغاتمان به‌صورت جدی از کمی بعد فعالیتش را شروع خواهد کرد».

شوکه شدیم؛ اما آرام و قانونمند در انتخابات شرکت می‌کنیم

سخنگوی ستاد تهران شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با تشکر از همه کسانی که برای کاندیداتوری ثبت‌نام کرده‌اند، گفت که از عملکرد هیأت‌های نظارت شوکه شده‌ایم؛ اما با آرامش و قانونمند در کنار همه جریان‌های سیاسی در انتخابات شرکت می‌کنیم.
محمود میرلوحی در نشست خبری ستاد تهران شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: «ساختار ستاد تهران شکل گرفته است و امور مناطق، پشتیبانی و مالی و جوانان و دانشجویان نیز تشکیل شده است و مسئولان این امور هم انتخاب شده‌اند. شورای‌ عالی سیاست‌گذاری تلاش کرده از چهره‌های فعال و اصلاح‌طلب برای به‌صحنه‌آمدن دعوت کند. خوشحالیم که گام اول را به‌خوبی و با دلسوزی برداشتیم و دوستانمان به ‌صحنه آمدند».
او ادامه داد: «تعدادی از فعالان سیاسی احتیاط کردند و ثبت‌نام نکردند. با این ردصلاحیت‌ها دلیل احتیاط آنها بر ما روشن شد. من خودم از کسانی بودم که فکر نمی‌کردم چنین ردصلاحیت‌هایی پیش‌رویمان باشد.
آنچه از حضور گسترده اصلاح‌طلبان در صحنه ثبت‌نام‌ها برمی‌آید، نشان‌دهنده عزم و عقیده این جریان بزرگ سیاسی کشور است. ما همه این شرایط را زیبایی و حُسن می‌دانیم؛ گرچه جای تعجب است که چطور ممکن است ١٢ هزار نفر از افرادی که دارای دانش‌نامه علمی فوق لیسانس هستند، از صحنه انتخابات دور شوند».
میرلوحی درباره ردصلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس دهم گفت: «تعداد زیادی از استانداران سابق در انتخابات پیش‌رو ثبت‌نام کردند. از ٣٥ نفر آنها فقط پنج نفر تأیید شدند. چطور ممکن است چنین اتفاقی بیفتد. جالب این است که همه آنها هم اصلاح‌طلب نیستند.
همه به‌شدت نگران هستیم؛ اما در‌عین‌حال با امیدواری و به‌کار‌بردن راهبردی که مقام معظم رهبری فرمودند، امیدواریم از این مسئله عبور کنیم.
مقام معظم رهبری فرمودند همه به صحنه بیایند. معنی‌اش این است که نمایندگان دیدگاه‌های مختلف که در چارچوب نظام فعالیت می‌کنند و رسمی هستند، باید در انتخابات حضور داشته باشند».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)