کد خبر: ۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
انديشگاه فرهنگي مركز جنوبشرق با حضور معاون برنامه ريزي استانداري مدير كل امور بانوان مدير كل امور اجتماعي استانداري و جمعي از اصحاب فرهنگ و هنر افتتاح شد.
 انديشگاه فرهنگي مركز جنوبشرق با حضور معاون برنامه ريزي استانداري مدير كل امور بانوان مدير كل امور اجتماعي استانداري و جمعي از اصحاب فرهنگ و هنر افتتاح شد.

حجت الاسلام محمود آبادي در مراسم افتتاح انديشگاه گفت: در دوره مديريت جديد رويكرد سازمان اسناد و كتابخانه ملي علاوه برفعاليت هاي تخصصي و درون گرايي به يك سازمان تعاملي فرهنگي و برونگرا تبديل شده است.

وي ترويج اين مطلب را كه ما ميتوانيم فرهنگ سازان گمنام باشيم از مهم ترين وظايف مراكز استاني دانست و افزود: نقش سازمان در شناسايي و حفظ گنينه اسناد مكتوب گذشتگان نشان از تاثير گذاري عميق آن بر تحولات فرهنگي جامعه دارد.

مدير مركز اسناد و كتابخانه ملي جنوب شرق تصريح كرد: با وجود تاكيدات مسئولين خصوصا مقام معظم رهبري مبني بر ايجاد كرسي هاي آزاد انديشي در فضاهاي آموزشي و علمي در اين زمينه اتفاق خاص و ملموسي از جانب متوليان امر شاهد نبوديم.

حجت الاسلام محمود آبادي گفت: با وجود اينكه سازمان اسناد ملي سازماني دولتي است اما فضايي امن و آزاد مبتني بر ديدگاه غير دولتي جهت ارائه نظريا ت فرهيختگان حوزه هاي مختلف آماده كرده است.

وي با اشاره به فعاليت تعداد زيادي از دستگاه ها بصورت موازي در حوزه فرهنگ استان خروجي  مجموعه آنها را به دليل سليقه اي عمل كردن و نداشتن فكر و نظريه مدون براي فرهنگ استان مفيد فايده ندانست.

رئیس مرکز اسناد ملی و کتابخانه ملی جنوبشرق کشور تصریح کرد: اداره کردن و مدیریت کردن این فضا بر عهده ما نیست و در اختیار فرهیختگان و کارگروه هایی است که اینجا کار را دنبال می کنند.

فتوت معاون برنامه ريزي استانداري نيز در اين مراسم با اشاره به افتتاح انديشگاه مركز اسناد ملي گفت: امیدواریم گشایش این مرکز باعث همدلی و همزبانی بیشتر و زمینه برای ارائه دیدگاه ها، نظرات و برنامه های مختلف و نتیجه گیری مناسب فراهم شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمان ادامه داد: ما هر جا از نظر فرهنگی پیشرفت کردیم امنیت برقرار بوده است و هر جا فرهنگ جامعه جلو و انسجام و انضباط اجتماعی حاکم بوده است بسیاری از مسائل حاشیه ای در مسائل سیاسی، امنیتی و اجتماعی حل شده است.

وی با بیان اینکه همه مسائل نیازمند زیرساخت و بسترسازی فرهنگی است گفت: اگر بتوانیم در جامعه مسائل فرهنگی را رونق بدهیم و مسئله هنر و دیگر مسائل در جامعه ما به نحو احسن نهادینه شود قطعا در حل مسائل اقتصادی و دیگر مسائل موفق خواهیم بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)