کد خبر: ۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
بعد از اینکه دوره نمایندگی این دو نماینده به پایان رسید٬ این حکم اجرا خواهد شد. زیرا نمایندگان مجلس برایشان انفصال از خدمت معنایی ندارد.


رییس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری تاکید کرد: حکم انفصال از خدمات دولتی را نمی‌توان به این نمایندگان اطلاق کرد زیرا آنها انفصال نداشته‌اند٬ بلکه محروم شده‌اند بنابراین تا وقتی نماینده هستند٬ می‌توانند به کارشان ادامه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اشرفی اصفهانی در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ درخصوص برخی اخبار مبنی بر انفصال دو نماینده مجلس گفت: دو تن از نمایندگان مجلس حکم محرومیت از خدمت گرفتند و بعد از اتمام دوره نمایندگی‌شان در مجلس٬ از کلیه مسئولیت‌های اجرایی و دولتی محروم خواهند بود.

وی ادامه داد: حکم انفصال از خدمات دولتی را نمی‌توان به این نمایندگان اطلاق کرد زیرا آنها انفصال نداشته‌اند بلکه محروم شده‌اند بنابراین تا وقتی نماینده هستند می‌توانند به کارشان ادامه دهند.

اشرفی اصفهانی با اشاره به اینکه عملکرد شخصیت‌های اجرایی از معاون اول رییس جمهور تا وزرا و معاونین وزرا و مدیران کل می‌تواند در هیئت رسیدگی به تخلفات بررسی شود افزود: صرفا تخلفات اداری مربوط به نهاد ریاست جمهوری است اما تخلفات مالی مربوط به دادگاه انقلاب می‌شود. در واقع کار بازرسی کل کشور رسیدگی به تخلفات دستگاه‌های اجرایی است.

رییس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری با تاکید بر اینکه حکم مزبور٬ حکم محرومیت از خدمات دولتی بوده که برای دو نفر صادر شده٬ و نه انفصال از خدمت٬ خاطرنشان کرد: بعد از اینکه دوره نمایندگی این دو نماینده به پایان رسید٬ این حکم اجرا خواهد شد. زیرا نمایندگان مجلس برایشان انفصال از خدمت معنایی ندارد بنایراین حکم ممنوعیت از خدمات دولتی در آینده برای آنها داده شده یعنی وقتی دوره نمایندگی‌شان پایان یافت. بنابراین طبق قانون به دلیل تخلفاتی که داشته‌اند نمی‌توانند در پست‌های کلیدی کشور قرار بگیرند.

اشرفی اصفهانی همچنین با یادآوری اینکه این دو نماینده به دلیل اینکه حکم در پرونده آنها نوعی سوءسابقه محسوب می‌شود و طبق قانون دیگر نمی‌توانند نماینده مجلس شوند٬ اذعان داشت: در صورتی که دیوان عدالت اداری ادله و دلایل منتسب به این افراد را در بررسی‌های خود رد کند٬ ممکن است که در محرومیت آن دو تغییراتی ایجاد شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ص-م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
0
نماینده ایی که سوء سابقه دارد بهتر که از همین الان در جایگاه قانون گذاری نباشند . نه اینکه بعد از نمایندگی یعنی الان مجرم نیستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)