کد خبر: ۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
نتایج بررسی و تحلیل محتوای سخنرانی های رییس جمهوری در جریان سفر دو روزه ایشان و هیات دولت به اصفهان نشان می دهد که ضرورت تغییر در الگوهای کشت و روش های آبیاری با 17 مورد فراوانی، مهمترین محور مورد تاکید رییس قوه مجریه برای مقابله مشکل کم آبی در سراسر کشور است.
به گزارش ایرنا، بر اساس نتایج این تحقیق که توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان، از هفت سخنرانی و گفت و گوی رئیس جمهوری استخراج شد، ضرورت مدیریت بر منابع آبی، مصرف بهینه و استفاده از روش های علمی و نوین آبیار به عنوان مهمترین راهکار مقابله با کم آبی توصیه و مورد تاکید دکتر روحانی قرار گرفته است.

همچنین تقویت زیرساخت های گردشگری و بهره گیری از دانش و فناوری های علمی در تولید ثروت، به عنوان الگوهای توسعه در استان اصفهان و نقاط مستعد کشور هر کدام با چهار مورد فراوانی پس از مسئله آب مهمترین محور مورد تاکید در سخنرانی های رییس جمهوری بوده است.


* ضرورت توجه و تقویت سامانه حمل و نقل برون و درون شهری و اتخاذ راهکارهای لازم برای مقابله مشکلات زیست محیطی هر کدام با 3 مورد فراوانی به عنوان محور مهم و شاخص عملکرد دولت جریان سفر به استان اصفهان توسط دکتر روحانی مطرح شده است .


* لزوم اعمال سیاست های عادلانه در خصوص معوقات بدهکاران بانکی بویژه بدهکاران بخش صنعت و کشاورزی نیز با دو مورد فراوانی از مهمترین تاکیدات رییس جمهوری در این سفر بود.


* در مجموعه سخنرانی های رییس جمهوری در استان اصفهان; توزیع عادلانه یارانه ها ، ارتقای رفاه عمومی، اشتغال ، ترویج اخلاق ، واگذاری امور به مردم ، تداوم جریان آب زاینده رود، استفاده از توان علمی و اقتصادی بخش خصوصی و استقبال از نقد منصفانه به عنوان مهمترین راهبردها، رویکردها و سیاستگذاری ها دولت تدبیر و امید مطرح و مورد تاکید قرار گرفته است.


* محورها تاکیدی در عرصه سیاست خارجی :

1- معرفی سیمای واقعی و متعالی اسلام ، تلاش برای مقابله با تبلیغات سوء دشمنان مبنی بر معرفی چهره ای خشن از اسلام ناب محمدی و تبیین این نکته که اسلام برای اداره امور جامعه بهترین است و توانمندی لازم را دارد از دیگر نکات مهم سخنان رئیس جمهوری اصفهان است.

دکتر روحانی در سخنران های خود با چهار مورد فراوانی و تکرار ، محورهای مذکور را مهمترین رویکرد در سیاست بین المللی دولت تدبیر امید عنوان و تلاش در این زمینه را وظیفه همگان ذکر کرد. 

2- در سخنرانی های دکتر روحانی در اصفهان، تداوم مذاکرات هسته ای با هدف احقاق حقوق ملت ایران و ضرورت شکستن تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران به عنوان مهمترین رویکردهای دولت در عرصه بین الملل مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس جمهوری، ایستادگی و مقاومت و وحدت و همبستگی ملت را مهمترین راهکار گذر از تحریم ها ظالمانه، توفیق در مذاکرات و احقاق حقوق مردم ایران ذکر کرد. 

شاخصه های عملکردی :

کاهش تورم از 40 به 25 درصد ، جاری شدن آب زاینده رود به عنوان عرصه ای ملی و جهانی، توفیقات در عرصه دیپلماسی، سیاست خارجی و مذاکرات هسته ای به عنوان شاخصه های عملکردی دولت در بخش داخلی و خارجی از جمله نکات مطرح شده رییس جمهوری در جریان سفر به استان اصفهان بود. 

شایان ذکر است  رییس جمهوری به همراه کاروان تدبیر و امید در سیزدهمین سفر استانی خود صبح چهارشنبه 15 بهمن ماه جاری وارد اصفهان شد و عصر روز بعد - پنجشنبه- این شهر را به مقصد تهران ترک کرد. 

دکتر روحانی در جریان این سفر علاوه بر سخنرانی در جمع مردم استان در میدان امام و دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران، علما، نخبگان، صنعتگران و سرمایه گذاران، از شهرک گلخانه ای پارادیس به عنوان بزرگترین شهرک گلخانه ای صیفی جات کشور در محمود آباد واقع در 30 کیلومتری شمال اصفهان دیدن کرد. 

رییس جمهوری همچنین از نمایشگاههای هنرهای سنتی اصفهان و توانمندی ها و فناوری های نوین شهرک عملی تحقیقاتی این استان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری کشور بازدید کرد.

وی همچنین عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان شرکت و مهمترین دستاوردهای این سفر را تشریح کرد.

حضور در نشست مطبوعاتی و پاسخ به سوالات خبرنگاران پایان بخش سفر دو روزه کاروان تدبیر و امید به استان اصفهان بود. 

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، یکی از مهمترین دستاوردهای این سفر دو روزه را تصویب 28 طرح با اعتبار شش هزار و 510 میلیارد ریال برای استان اصفهان برای سال های 94 و 95 اعلام کرد.

وی این طرح ها را در زمینه های آب، رفع آلودگی هوای اصفهان، میراث فرهنگی، گردشگری، صنعت و معدن و قطار سریع السیر اصفهان - تهران اعلام کرد و وعده داد که این طرح ها در دو سال آینده اجرایی و راه اندازی شود.

رییس جمهوری همچنین صبح پنجشنبه با آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان نیز دیدار و گفت وگو کرد. 

در این سفر 15 عضو کابینه و معاونین رییس جمهوری ، روحانی را همراهی کردند و با سفر به شهرستان های مختلف استان اصفهان ضمن دیدار با مردم، مسایل و مشکلات این مناطق را مورد بررسی قرار دادند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)