کد خبر: ۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
نوبخت در نشست خبری:
سخنگوی دولت با اشاره به رایزنی های رییس جمهور به منظور رد صلاحیت ها گفت: رییس جمهوری در جلساتی که با رهبر معظم انقلاب دارند مباحث مختلفی را مورد بحث قرار می دهند و ممکن است یکی از این مباحث همین موضوع باشد و من اطلاعی از جلسات آن ها ندارم اما تماس های غیررسمی انجام شده است. ما به عدالت شورای نگهبان امیدوار هستیم اگر کسانی ذیصلاح نباشند هیچکس از آن ها دفاع نمی کند اما کسانی که مراجع چهارگانه آن ها را تایید کرده و می توانند خدمتگزار خوبی باشند باید به جمع خدمتگزاران بازگردند.

سخنگوی دولت با اشاره به رایزنی های رییس جمهور به منظور رد صلاحیت ها گفت: رییس جمهوری در جلساتی که با رهبر معظم انقلاب دارند مباحث مختلفی را مورد بحث قرار می دهند و ممکن است یکی از این مباحث همین موضوع باشد و من اطلاعی از جلسات آن ها ندارم اما تماس های غیررسمی انجام شده است. ما به عدالت شورای نگهبان امیدوار هستیم اگر کسانی ذیصلاح نباشند هیچکس از آن ها دفاع نمی کند اما کسانی که مراجع چهارگانه آن ها را تایید کرده و می توانند خدمتگزار خوبی باشند باید به جمع خدمتگزاران بازگردند.

به گزارش گفتارنو به نقل از برنا، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری در جمع خبرنگاران در مورد اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر این که امکان بررسی بودجه 95 امسال نیست گفت: کمیسیون های تخصصی مجلس کار بودجه را آغاز کرده اند و دو جلسه با حضور من برگزار شد و کلیات بودجه در جلسه اول برنامه و بودجه جز یکی دو نفر بودجه با آرای خوب به تصویب رسید در جلسه دوم نیز بحث درآمدها بررسی شد و امیدواریم کار طوری پیش برود که بودجه امسال تصویب شود.

وی با اشاره به این که آیا باز هم زمان پرداخت یارانه شب عظمای دولت خواهد بود بیان کرد: آن چه مسلم است تمهیدات برای 3400میلیون تومان و پرداخت ها و با محدودیت منابع کار دشواری است و اگر می گویید ما غصه می خوریم به  مردم پول می دهیم نه ما غصه نمی خوریم.

سخنگوی دولت درباره نامه دکتر روحانی به سران 1+5 و همچنین پرواز مستقیم به ایران و آمریکا گفت: هیچ تصمیم دولتی مبنی بر این که هیات وزیران مصوبه ای داشته باشد تا پرواز صورت گیرد انجام نشده است شرکت های هواپیمایی می توانند پرواز مستقیم تنظیم کنند هرچند که ما محدودیت هایی در سوخت گیری در اغلب فرودگاهها داشتیم که خوشبختانه در حال رفع شدن است و امیدواریم که شرکت های هواپیمایی ما در رقابت با سایر کشورها پرواز کنند.

وی اضافه کرد: من در حال حاضر اطلاعی در خصوص محتویات نامه رییس جمهوری به سران 1+5 ندارم.


وی با اشاره به رایزنی های رییس جمهور به منظور رد صلاحیت ها گفت: رییس جمهوری در جلساتی که با رهبر معظم انقلاب دارند مباحث مختلفی را مورد بحث قرار می دهند و ممکن است یکی از این مباحث همین موضوع باشد و من اطلاعی از جلسات آن ها ندارم اما تماس های غیررسمی انجام شده است. ما به عدالت شورای نگهبان امیدوار هستیم اگر کسانی ذیصلاح نباشند هیچکس از آن ها دفاع نمی کند اما کسانی که مراجع چهارگانه آن ها را تایید کرده و می توانند خدمتگزار خوبی باشند باید به جمع خدمتگزاران بازگردند.



وی درباره چالش پیش روی دولت کنونی گفت: اجرای برجام نقطه عطفی است برای ایران است و ما دورانی را سپری کردیم که به لحاظ تحریم بانک مرکزی نمی توانستیم محصولات خود را صادر کنیم و در حال حاضر تمامی این مشکلات با پشتیبانی مردم، مقام معظم رهبری و تدبیر و تیزبنی مردان مذاکراتی ما به نتیجه نشست البته یک نوع مطالبه گری زودهنگام نیز وجود دارد و برخی از جریانات سیاسی نیز به آن دامن می زنند اما ناامید کردن مردم در چارچوب نظام مفید نیست. ما به اصل مطالبه احترام می گذاریم و باید این مطالبات رفع شود. چالش دیگر پیش روی ما تعدد سرمایه گذاری است و مطابقت کردن عرضه و تقاضا اما آن چه که  مسلم است حتی با عهد شکنی آمریکا ما به گذشته باز نمی گردیم زیرا ما صادقانه و براساس منافع ملی به نتیجه رسیدیم. و اجماع جهانی قبل دیگر شکل نخواهد گرفت.

وی در خصوص رد صلاحیت ها و اتهامات وارده به مراجع 4 گانه بیان کرد: هیات اجرایی مر قانون را اجرا کردند و نمی تواند اختیاری عمل کنند و در حال حاضر انتظار ما از مجریان و شورای نگهبان این است که قانون را اجرا کنند و ما امیدواریم احقاق حق شود.


وی در پاسخ به سوالی درباره سخنان تند رییس جمهور در جمع فرمانداران و انتقاد از شورای نگهبان بیان کرد: شورای نگهبان در مرحله ای که رییس جمهور سخن گفتند هنوز وارد کار نشده بود و منظور ایشان هیات های اجرایی بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مورد میزان دارایی های بلوکه شده ما در سایر کشورها اظهار کرد: طبق گزارشی که بانک مرکزی به ما داد تمام منابعی که در بحث هسته ای بلوکه شده بودند آزاد شدند و در جلسه قبلی ستاد اقتصادی با حضور دکتر سیف در خصوص این موضوع صحبت شد و الان دارایی های بلوکه شده  نداریم.

وی درباره اختلاف نظر شورای نگهبان و وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی انتخابات بیان کرد: این که همه انتخابات باید به صورت الکترونیکی باشد بحثی نیست اما در بحث نرم افزار اختلافاتی پیش آمد که آیا از امنیت کافی برخوردار است یا نه، که این تردید شورای نگهبان است زیرا شورای نگهبان انتخابات را محرمانه می داند در صورتی که رای مردم محرمانه است. در صورتی که شورای نگهبان انتخابات برگزاری انتخابات الکترونیکی را تایید نکند انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار نخواهد شد، زیرا  آنها مقید قانون هستند.

وی درباره سخنان رییس جمهوری مبنی بر تشکیل جلسات با حضور جهانگیری و وزیر کشور و دکتر علوی با شورای نگهبان بیان کرد: جلسات برگزار می شود و امیدواریم نتایج آن را در اعمال نظر شورای نگهبان جست و جو کنیم.

وی درباره برنامه های دولت برای نوسازی ناوگان هوایی، ریلی و عمومی گفت: ما در بحث حمل و نقل دچار مشکل هستیم اما مردم ما شایسته بهترین ها هستند و این که در دوران تحریم از برخی شایستگی ها محروم بودند قابل قبول است. ناوگان هوایی ما فرسوده است و دکتر روحانی در اولین گشایش خود در جهت رفع این معظل تلاش کردند و خط مشهد هم برقی خواهد شد تا مردم از آخرین تکنولوژی استفاده کنند و همانطور که در رسانه ملی منتشر شد ما از طرح نوسازی 90هزار خودرو تاکسی رونمایی کردیم و از الان تا شهریور سال آینده 90هزار تاکسی فرسوده از ناوگان خارج خواهیم کرد و امیدواریم که در آینده شاهد نو بودن ناوگان هوایی، ریلی و عمومی باشیم.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)