کد خبر: ۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
باید راهکاری وجود داشته‌باشد که نامزدهای ردصلاحیت‌شده حداقل بتوانند پیام‌شان را به مسئولان برسانند و مطمئن باشند این صحبت‌ها شنیده می‌شود اما متاسفانه باتوجه به حجم بالای ردصلاحیت‌ها عملاً این امکان وجود ندارد و به لحاظ اجرایی رسیدگی به این شکایت‌ها تقریباً غیرممکن است.
مسعود پزشکیان با اشاره به رد صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب ازسوی شورای نگهبان اظهار داشت: متاسفانه آنقدر تعداد ردصلاحیت‌ها بالاست که عملاً امکان بررسی مدارک و اسناد اعتراض‌ها وجود ندارد و فکر می‌کنم نمی‌شود در عرض ۲۰ روز به این حجم بالای اعتراض‌ها رسیدگی کرد.

به گزارش ایلنا، او گفت: باید راهکاری وجود داشته‌باشد که نامزدهای ردصلاحیت‌شده حداقل بتوانند پیام‌شان را به مسئولان برسانند و مطمئن باشند این صحبت‌ها شنیده می‌شود اما متاسفانه باتوجه به حجم بالای ردصلاحیت‌ها عملاً این امکان وجود ندارد و به لحاظ اجرایی رسیدگی به این شکایت‌ها تقریباً غیرممکن است.

برخی ائمه جماعت به‌دلیل عدم التزام به اسلام ردصلاحیت شده‌اند

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: متاسفانه برای اکثر نامزدهای ردصلاحیت شده بند یک ماده ۲۸ درج شده که به معنای عدم التزام به اسلام است و مسئله اینجاست که در میان این افراد کسانی هستند که سابقه امامت نماز جماعت را داشته، یا کسانی که ۸ سال در جبهه جنگیده‌اند و کسانی که تمام وجودشان اعتقاد به اسلام و انقلاب است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که چگونه باید این اعتقاد به اسلام را به اثبات رساند؟ از طرفی آیا می‌توان ظرف ۲۰ روز هشت‌هزار صفحه کتاب داستان خواند که بتوان هزاران برگ سند و مدرک مربوط این ۸۰۰۰هزار نامزد ردصلاحیت‌شده را مطالعه و بررسی کرد؟!

پزشکیان در پاسخ به این سوال که باتوجه به حضورچهره‌های شناخته‌شده و نمایندگان مجلس ادوار گذشته درمیان این افراد ردصلاحیت شده، چگونه حکم عدم احراز صلاحیت صادر شده، گفت: مساله این است که روند قضاوت باید به گونه‌ای باشد که از ابتدا مانع از ایجاد چنین مشکلی شود و بحث بر سر این است که چرا باید چنین تاوانی را بدهیم و مردم را دلسرد کنیم.

روسای جمهور، مجلس و خود نامزدها درحال رایزنی برای حل مشکل هستند

این نماینده عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که از میزان تاثیرگذاری رئیس‌جمهور بی‌خبر است، گفت: با این وجود هم مجلس، هم دولت و هم خود کاندیدا‌ها درحال رایزنی با مسئولان برای حل این مشکل هستند.

نباید با صندوق رای قهر کنیم

پزشکیان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا درصورت عدم حل مشکل ردصلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان، این جریان اقدام به دریافت رزومه از نیروهای غیرجناحی تاییدشده و تهیه لیست انتخاباتی خواهد کرد یا خیر، ‌ گفت: البته من مشخصاً درباره این پیشنهاد اطلاع دقیقی ندارم اما حضور در انتخابات یک اصل است و نباید با صندوق رای قهر کنیم.

او اضافه کرد: درخصوص این‌که باید با چه راهکاری با محدودیت‌هایی که پیش‌روی مشارکت ما به‌وجود می‌آید، روبرو شویم هم باید بگویم که نهایتاً باید براساس شرایط، موقعیت، داشته‌ها و کسانی که حضور دارند، تصمیم‌گیری کنیم.

مرزی میان اصلاح‌طلبان و مردم وجود ندارد

پزشکیان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا چنین تصمیمی می‌تواند دایره اصلاح‌طلبی را به سمت مردم گسترش دهد، گفت: سوال اینجاست که مگر اصلاح‌طلبی روشی غیرمردمی است؟! اصلاح‌طلبان جزو مردم هستند و مرزی میان اصلاح‌طلبان و مردم وجود ندارد.
برچسب ها: مسعودپزشکیان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)